Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Yönetimi
Ders Bilgileri
YABANCI DİL IV | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
ING202 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Okt. Ebru GÜVENÇ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu ders öğrencilerin kendi alanlarında dil becerilerini geliştirmeyi amaçlar. 'Communicative' yöntem kullanılmaktadır. |
İçeriği | Haftada 3 saat olan bu ders, öğrencilerin kariyer hedeflerini gerçekleştirmek için ihtiyaç duydukları dil becerilerini geliştirmeyi hedefler. Bu amaçla, ders öğrencilere gerçek hayat senaryolarında farkındalık yaratmak için ve öğrencilerin pratik yapmaları için temel kavramlar ve örnek fırsatlar sunmaktadır. Ayrıca, öğrencilere kendi uzmanlık alanlarında çalışmak için ihtiyaç duydukları dil becerilerini pratik yapma olanağı sağlar. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma becerilerini geliştirmek |
2 | İlgili terminolojiyi ayırt etmek |
3 | Yeni kelime bilgisini gözden geçirmek için kişisel stratejiler geliştirmek |
4 | Kelimeleri çeşitli akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma alıştırmalarında kullanmak |
5 | Öğrencilerin kendi uzmanlık alanlarında gerekli olan çeşitli konuları tartışmak |
6 | Çeşitli okuma metinlerini değerlendirmek |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Ünite 4. Promotions Okuma: Promotions Dinleme ve Konuşma: Showing Gratitude Yazma: Writing an e-mail Announcing the Promotion of an Employee | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
2 | Ünite 5. Terminations Okuma: Reasons for Termination Dinleme ve Konuşma: Delivering Bad News Yazma: Writing an Essay | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
3 | Ünite 6. Scheduling Okuma: Scheduling Dinleme ve Konuşma: Providing Options Yazma: Completing a Schedule | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
4 | Ünite 7. Meetings 1 Okuma: Memo Dinleme ve Konuşma: Describing Mixed Results Yazma: Writing a meeting evaluation | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
5 | Ünite 8. Meetings 2 Okuma: Agenda for Monthly Review Dinleme ve Konuşma: Talking about Priorities Yazma: Writing an Agenda | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
6 | Ünite 9. Presentations 1 Okuma: Personal Guidelines and Policy Manual/ Presentations Dinleme ve Konuşma: Giving a Reminder Yazma: Summarize how to prepare a presentation | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
7 | Ünite 10. Presentations 2 Okuma: Tips for Business Success/Presentations Dinleme ve Konuşma: Identifying Weaknesses Yazma: Summarizing ways to improve a presentation | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ünite 11. Time Management Okuma: Workplace Guru/ Advice Column Dinleme ve Konuşma: Giving Advice Yazma: Writing an e-mail to an employee | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
10 | Ünite 12. Team Building Okuma: Project Overview Dinleme ve Konuşma: Describing Benefits Yazma: Writing a Memorandum | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
11 | Yazma Sınavı | |
12 | Ünite 13. Negotiating Okuma: Negotiating Dinleme ve Konuşma: Rejecting a Proposal Yazma: writing an e-mail to a Supervisor | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
13 | Ünite 14. Traveling 1 Okuma: Arrivals Dinleme ve Konuşma: Identifying a Problem Yazma: Writing an e-mail to your Assistant | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
14 | Ünite 15. Traveling 2 Okuma: Airport Rules and Regulations Dinleme ve Konuşma: Confirming Information Yazma: writing a memo on how to check passengers in for flights | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
15 | Son Sınav için Konuların Tekrarı | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %30 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
3 | %10 | Kısa Sınav | Kısa Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma becerilerini geliştirmek | 13͵14 | 1͵2͵3 |
2 | İlgili terminolojiyi ayırt etmek | 13͵14 | 1͵2͵3 |
3 | Yeni kelime bilgisini gözden geçirmek için kişisel stratejiler geliştirmek | 13͵14 | 1͵2͵3 |
4 | Kelimeleri çeşitli akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma alıştırmalarında kullanmak | 13͵14 | 1͵2͵3 |
5 | Öğrencilerin kendi uzmanlık alanlarında gerekli olan çeşitli konuları tartışmak | 13͵14 | 1͵2͵3 |
6 | Çeşitli okuma metinlerini değerlendirmek | 13͵14 | 1͵2͵3 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 1 | 6 | 6 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
90 |