Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Yönetimi

Ders Bilgileri

MESLEKİ İNGİLİZCE
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
SKY337 Güz 3 0 3 4

Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Ebru Güvenç
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı SKY 337 İngilizce dersi, öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirir. sağlık ve yönetimle ilgili konuları içeren aktivitelerle okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerini geliştirir. Dersi tamamladıktan sonra öğrenciler, sağlık yönetimi ile ilgili terminolojiyi kullanabilecekler, rapor yazabilecekler ve sunum yapabilecekler.
İçeriği Bu ders, öğrencilerin dil becerilerini ve iletişim becerilerini geliştirmeyi amaçlayan 3 saatlik bir derstir. Öğrencilerin İngilizce dilbilgisini, temel kelimeleri, cümle yapılarını, diyalogları, görsel ve işitsel dil örneklerini ve okuma becerilerini geliştirir.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 öğrenme stratejileri geliştirecekler
2 alan ile ilgili kelimeler kazanacaklar
3 öğrendikleri kelimeleri birçok akademik okuma, yazma, dinleme ve konuşma aktivitesinde kullanacaklar
4 kelimelerin farklı formlarını (isim, sıfat, fill, zarf) öğrenecekler ve kullanacaklar
5 gelecekte iş bulmak ve işte başarılı olmak için gerekli becerileri geliştirecekler
6 birçok çeşit okuma parçası okuyup değerlendirecekler

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Reading: Hospital and Staff Vocabulary: Hospital staff definitions/sentence-level exercises Listening and speaking: listening to a conversation and acting out roles Writing: writing a hospital directory Presentation, Discussion, Cooperative Learning Method
2 Reading: Hospital Departments Vocabulary: Hospital Departments definitions/sentence-level exercises Listening and speaking: listening to a conversation and acting out roles Writing: filling in a form for directions Audio-lingual Method, Communicative Method, Task-based Learning
3 Reading: Job Interviews Vocabulary: Job Application and Resumé definitions/sentence-level exercises Listening and speaking: listening to a job interview and acting out roles Writing: writing a resumé Content-based Learning, Communicative Method, Cooperative Learning Method
4 Sunum tekniklerine giriş Sunum becerileri ve araçları Sunum için plan yazma teknikleri Presentation, Discussion, Task based method
5 Reading: Assessing new patients Vocabulary: The body definitions/sentence-level exercises Listening and speaking: listening to a conversation and acting out roles Writing: filling in a patient form Audio-lingual Method, Communicative Method, Task-based Learning
6 Reading: Terminations Vocabulary: Job Ethics and Terminations definitions/sentence-level exercises Listening and speaking: listening to a conversation and acting out roles Writing: writing an outline and a write up for an employee Content-based Learning, Communicative Method, Cooperative Learning Method
7 Ara sınav için konuların tekrarı- Review for Midterm Exam Communicative Method, Audio-lingual Method, Cooeperative Learning Method
8 Ara Sınav Haftası
9 Reading: Notice to all employees Vocabulary: parts of the office Definitions/sentence-level exercises Listening and speaking: listening to a conversation between an employee and a manager Writing: completing a meeting location change form " Presentation, Discussion, Task based method
10 Reading: The Respiratory System Vocabulary: The RespiratorySystem definitions/sentence-level exercises Listening and speaking: listening to a conversation and acting out roles Writing: Dangers of Smoking/ Benefits of Quitting Presentation, Discussion, Task based method
11 Sunum Haftası Presentation
12 Sunum Haftası Presentation
13 Reading: Physical Assessment Vocabulary: Conducting a Physical Assessment definitions/sentence-level exercises Listening and speaking: listening to a conversation and acting out roles Writing: filling in a physical assessment form Content-based Learning, Communicative Method, Cooperative Learning Method
14 Vocabulary: The Admissions procedures Grammar: Prepositions/Giving directions Writing: using a map and completing an e-mail to give directions Listening and speaking: Listening patients who describe their problems Content-based Learning, Communicative Method, Cooperative Learning Method
15 Son sınav için konuların tekrarı-Review for Final Exam Communicative Method, Audio-lingual Method, Cooeperative Learning Method
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Management I, Virginia Evans, Kori Salcido, Express Publishing
2 Handouts adapted by Career Paths: Nursing, Virginia Evans, Jenny Dooley, Henry Brown, Express Publishing

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %30 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav
3 %10 Ara Proje Ara Proje

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 öğrenme stratejileri geliştirecekler
2 alan ile ilgili kelimeler kazanacaklar
3 öğrendikleri kelimeleri birçok akademik okuma, yazma, dinleme ve konuşma aktivitesinde kullanacaklar
4 kelimelerin farklı formlarını (isim, sıfat, fill, zarf) öğrenecekler ve kullanacaklar
5 gelecekte iş bulmak ve işte başarılı olmak için gerekli becerileri geliştirecekler
6 birçok çeşit okuma parçası okuyup değerlendirecekler
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 6 6
8 Ara Sınav 1 1 1
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 1 6 6
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 22 22
16 Son Sınav 1 1 1
  120