Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Yönetimi
Ders Bilgileri
HALKLA İLİŞKİLER |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
SKY220 |
Bahar |
2 |
0 |
2 |
2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
Yok |
Dili |
Türkçe |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Dr.Öğr.Ü. E.Özlem KÖROĞLU |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
Yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Öğrencilere Halkla İlişkileri ve onun rollerini, uygulanış biçimlerini, lobicilik faaliyetlerini örgütler bağlamında öğretmek. |
İçeriği |
Derste Halkla İlişkiler mesleğinin tanımı , doğuşu ve öneminin yanı sıra bu kavrama yakın diğer kavramlar incelenecek ,farklar ortaya konulacak ve Halkla İlişkiler mesleğini icra edebilmek için gerekli temel bilgiler verilecektir. Halkla İlişkiler biliminin temeli , doğuşu ve tarihsel gelişimi Halkla ilişkiler departmanlarının yapılanması , meslek elemanlarında bulunması gereken özellikler, halkla ilişkilerde kullanılan basılı ve görsel araçlar bu dersin konusudur. Her dersin sonunda haftanın konusuyla ilgili vaka analizleri yapılacak ve örnek materyaller paylaşılacaktır. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Halkla İlişkiler kavramı, sağlık kurumları acısından sağladığı kazanımlar ve diğer bilim dallarıyla ilişkisini tanımlar. |
2 |
Halkla ilişkiler kavramının oluşum ve gelişim aşamalarını açıklar |
3 |
Sosyal sorumluluk kavramı çerçevesinde halkla ilişkilerin rolünü tanımlar |
4 |
Örgüt kültürünün yerleştirilmesi ve pekiştirilmesinde halkla ilişkilerin rolünü açıklar |
5 |
Halkla İlişkiler faaliyetlerine konu olan hedef kitlelerin belirlenmesi konusunda bilgi sağlar |
6 |
Halkla ilişkiler faaliyetlerinde kullanılan iletişim araçlarının tanımlanmasını sağlar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Medya ilişkileri |
Anlatım, tartışma, sunum |
2 |
Sağlık kuruluşlarında medya ilişkileri uygulamaları |
Anlatım, tartışma, sunum |
3 |
Kurumsal kimlik ve kurumsal imaj |
Anlatım, tartışma, sunum |
4 |
Sağlık kuruluşlarının kurum kimliği ve kurum imajı oluşturma örnekleri |
Anlatım, tartışma, sunum |
5 |
Kurumiçi iletişim ve kuruluş içi halkla ilişkiler |
Anlatım, tartışma, sunum |
6 |
Sağlık kuruluşlarında kuruluş içi iletişim ve kuruluş içi halkla ilişkiler uygulamaları |
Anlatım, tartışma, sunum |
7 |
Kriz yönetimi |
Anlatım, tartışma, sunum |
8 |
Ara sınav |
|
9 |
Sağlık kuruluşlarında kriz yönetimi uygulamaları |
Anlatım, tartışma, sunum |
10 |
Sponsorluk |
Anlatım, tartışma, sunum |
11 |
Kurumsal sosyal sorumluluk |
Anlatım, tartışma, sunum |
12 |
Sağlık kurumlarında sosyal sorumluluk uygulamaları |
Anlatım, tartışma, sunum |
13 |
Kurumsal reklamcılık |
Anlatım, tartışma, sunum |
14 |
Lobicilik |
Anlatım, tartışma, sunum |
15 |
Sağlık kurumlarında lobicilik uygulamaları |
Anlatım, tartışma, sunum |
16 |
Son Sınav |
|
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Kadir CANÖZ (2013), Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler Uygulamaları, Palet Yayınları, Konya. |
|
|
2 |
Halkla ilişkiler / Ahmet Kalender ... [ve öte.] ; ed. Aydın Ziya Özgür.Eskişehir : Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, 2013 : 2. bs. |
|
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Halkla İlişkiler kavramı, sağlık kurumları acısından sağladığı kazanımlar ve diğer bilim dallarıyla ilişkisini tanımlar. |
3͵11 |
1͵2 |
2 |
Halkla ilişkiler kavramının oluşum ve gelişim aşamalarını açıklar |
3͵11 |
1͵2 |
3 |
Sosyal sorumluluk kavramı çerçevesinde halkla ilişkilerin rolünü tanımlar |
3͵11 |
1͵2 |
4 |
Örgüt kültürünün yerleştirilmesi ve pekiştirilmesinde halkla ilişkilerin rolünü açıklar |
3͵11 |
1͵2 |
5 |
Halkla İlişkiler faaliyetlerine konu olan hedef kitlelerin belirlenmesi konusunda bilgi sağlar |
3͵11 |
1͵2 |
6 |
Halkla ilişkiler faaliyetlerinde kullanılan iletişim araçlarının tanımlanmasını sağlar. |
3͵11 |
1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
2 |
28 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
0 |
0 |
0 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
0 |
0 |
0 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
0 |
0 |
0 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
1 |
12 |
12 |
16 |
Son Sınav |
1 |
1 |
1 |
|
70 |