# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Tasarım düşüncesini geliştirme, kavramsallaştırma ve tasarım egzersizleriyle ilişkilendirmek |
2 |
Tasarım problemin tanımlama ve sorgulama ve diğer sanat başka dallarıyla da bütünleştirebilme |
3 |
Tasarım problemi çözümünde, zaman, mekan ve çevre ilişkisini kurarak, bir tasarım ideolojisi ve kimliğini ortaya çıkarabilme |
4 |
Mimarlık alanında ürettiği yapıtları ve edindiği bilgileri disiplinler arası çalışma ortamında paylaşabilme |
5 |
Kendi insiyatiflerini kullanarak kendilerini temsil eden tasarımlar ortaya çıkarabilmek |
6 |
Mimarlık ve diğer sanat dallarında yapılmış çalışma ve projeleri yorumlama, analiz ve değerlendirme yetkinliğine sahip olabilme |
7 |
Çalışmalarda takım içinde etkin ve uyumlu çalışabilme, gerektiğinde diğer kişileri ikna edebilme |
8 |
Alternatif yaratma, buluş yapma ve stratejik düşünme bilgi ve becerilerini kazanma |
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Dersin Tanıtımı, Kapsamı, Önemi, İşleyiş yönteminin anlatılması
|
Sunum, anlatım |
2 |
Maket tekniği ile ilgili temel kavramlar
|
Ödev değerlendirme |
3 |
Maket malzemeleri ve kullanımı
|
Ödev değerlendirme |
4 |
Bitmiş bir projenin maket yapım sürecini planlama
|
Ödev değerlendirme |
5 |
Bitmiş bir projenin maketini oluşturma
|
Ödev değerlendirme |
6 |
Dönem içi maket çalışması
|
Ödev değerlendirme |
7 |
Dönem içi maket çalışması
|
Ödev değerlendirme |
8 |
Ara sınav |
|
9 |
Boya malzemeleri ve teknikleri
|
Ödev değerlendirme |
10 |
Maket üzerinden fotoğraf çekme teknikleri
|
Ödev değerlendirme |
11 |
Dönem sonu maket çalışması
|
Ödev değerlendirme |
12 |
Dönem sonu maket çalışması
|
Ödev değerlendirme |
13 |
Dönem sonu maket çalışması
|
Ödev değerlendirme |
14 |
Dönem sonu maket çalışması
|
Ödev değerlendirme |
15 |
|
|
16 |
Son Sınav |
|
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Tasarım düşüncesini geliştirme, kavramsallaştırma ve tasarım egzersizleriyle ilişkilendirmek |
2͵4͵5 |
1͵2͵3͵4͵5͵6 |
2 |
Tasarım problemin tanımlama ve sorgulama ve diğer sanat başka dallarıyla da bütünleştirebilme |
5͵13͵15 |
4͵5͵6 |
3 |
Tasarım problemi çözümünde, zaman, mekan ve çevre ilişkisini kurarak, bir tasarım ideolojisi ve kimliğini ortaya çıkarabilme |
2͵4͵15 |
1͵2͵3 |
4 |
Mimarlık alanında ürettiği yapıtları ve edindiği bilgileri disiplinler arası çalışma ortamında paylaşabilme |
15͵17͵18 |
1͵2͵3͵4͵5͵6 |
5 |
Kendi insiyatiflerini kullanarak kendilerini temsil eden tasarımlar ortaya çıkarabilmek |
4͵5 |
1͵2͵3͵4͵5͵6 |
6 |
Mimarlık ve diğer sanat dallarında yapılmış çalışma ve projeleri yorumlama, analiz ve değerlendirme yetkinliğine sahip olabilme |
5͵13͵15 |
4͵5͵6 |
7 |
Çalışmalarda takım içinde etkin ve uyumlu çalışabilme, gerektiğinde diğer kişileri ikna edebilme |
13 |
1͵3͵4͵6 |
8 |
Alternatif yaratma, buluş yapma ve stratejik düşünme bilgi ve becerilerini kazanma |
2͵4͵5 |
1͵2͵3͵4͵5͵6 |