İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Finans ( İngilizce )
Ders Bilgileri
TÜRK DİLİ II | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
TUR102 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Sultan Şehmus ÖZDEMİR |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Türk dilinin yapı özellikleriyle işleyiş düzenini ve zenginliğini kavratarak, onlarda ulusal birliğimizin temel unsuru olan ana dil bilincinin ve sevgisinin uyanmasını sağlamaktır. |
İçeriği | İmla, noktalama ve kompozisyon (noktalama işaretleri, diğer işaretler) , İmla, yazım kuralları (büyük harflerin imlası , sayıların yazılışı, kısaltmaların imlası, alıntı kelimelerin yazılışı) , Kompozisyon (kompozisyonun amacı, kompozisyon yazmada yöntem) , kompozisyonda plan, giriş, gelişme, sonuç, Anlatım özellikleri, anlatımda duruluk, anlatımda sadelik, anlatımda açıklık içtenlik, Anlatım bozuklukları ( eş anlamlı kelimelerin cümle içinde kullanılışı) , Deyimlerin yanlış kullanılışı, Anlatım biçimleri (açıklama, hikaye, özlü anlatım, tasvir, hiciv, portre, kanıtlama, konuşma, manzum anlatım çeşitleri) , Sözlü anlatım çeşitleri (günlük ve hazırlıksız konuşma, hazırlıklı konuşma, açıkoturum, münazara, panel) , Yazılı anlatım türleri (mektup, telgraf, tebrik, davetiye, edebi mektup) , iş mektupları, resmi mektup, dilekçe, rapor, tutanak, karar, ilan, reklam, sohbet, eleştiri, anı, gezi yazısı, röportaj, anket, Otobiyografi, biyografi, roman, hikaye, masal, fabl, tiyatro, trajedi, dram, senaryo) . |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Konuşmanın oluşumunu ve konuşmayı bozan etkenleri açıklar |
2 | Etkili konuşma yöntem ve tekniklerini uygulayabilecek |
3 | Sözlü anlatımla yazılı anlatımın farkını açıklar |
4 | Hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma türlerini ayırt edebilecek |
5 | İletişimi sağlamada beden dilini etkili bir biçimde kullanabilecek |
6 | Bilimsel konuşma hazırlama yöntem ve aşamalarını uygulayabilecek |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Sözcükte Yapı (Kök, Gövde, Yapım ekleri, Çekim ekleri) | Senkron-Asenkron (lms.toros.edu.tr) |
2 | Cümle Bilgisi (Cümlenin Öğeleri) | Senkron-Asenkron (lms.toros.edu.tr) |
3 | Cümle Bilgisi (Cümle Çeşitleri) | Senkron-Asenkron (lms.toros.edu.tr) |
4 | Anlatım Bozukluğu (Anlamsal Anlatım Bozuklukları) | Senkron-Asenkron (lms.toros.edu.tr) |
5 | Anlatım Bozukluğu (Yapısal Anlatım Bozuklukları) | Senkron-Asenkron (lms.toros.edu.tr) |
6 | Yazılı Anlatım Türleri: Şiir (Lirik, Epik, Pastoral, Didaktik, Dramatik, Satirik Şiir; Serbest ve Manzum Şiir) | Senkron-Asenkron (lms.toros.edu.tr) |
7 | Yazılı Anlatım Türleri: Modern Edebi Türler (Roman, Öykü, Tiyatro, Deneme) | Senkron-Asenkron (lms.toros.edu.tr) |
8 | Ara sınav (Online Test Değerlendirme) | Online |
9 | Yazılı Anlatım Türleri: Bilgi Aktarımına Yönelik Türler (Makale, Fıkra/Köşe Yazısı, Eleştiri/Tenkit, Röportaj) | Senkron-Asenkron (lms.toros.edu.tr) |
10 | Yazılı Anlatım Türleri: Gerçek Yaşamdan söz eden ve İletişime Yönelik Türler (Günlük / Günce, Anı/Hatıra, Gezi Yazısı, Mektup) | Senkron-Asenkron (lms.toros.edu.tr) |
11 | Resmi Yazışmalar: (Dilekçe, Özgeçmiş, Rapor, Tutanak, İlan/Duyuru, Karar) | Senkron-Asenkron (lms.toros.edu.tr) |
12 | Akademik Yazı Yazma ve Akademik Yazı Özellikleri (Yazma Süreci) | Senkron-Asenkron (lms.toros.edu.tr) |
13 | Akademik Yazı Yazma ve Akademik Yazı Özellikleri (Akademik Metin Türleri: Makale, Bildiri, Tez, Rapor) | Senkron-Asenkron (lms.toros.edu.tr) |
14 | Bilimsel Araştırma Yöntemtemi ve Basamakları (Ampirik Yaklaşım, Gözlemler, Sorular, Hipotezler,Deneyler, Analizler, Sonuçlar, Tekrar) | Senkron-Asenkron (lms.toros.edu.tr) |
15 | Bilimsel Araştırmalarda Etik ve Araştırmanın Raporlaştırılması Süreci (Başlık, Yazarlar; Özet, Giriş, Yöntem, Bulgular, Tartışma, Sonuç ve Kaynakça Bölümleri) | Senkron-Asenkron (lms.toros.edu.tr) |
16 | Ödev | Ödev |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Üniversite Türk Dili ve Kompozisyon Dersleri (Kazım Yetiş, Kemal Yavuz, Necat Birinci), Beşir Kitabevi | ||
2 | Üniversiteler İçin Türk Dili, Prof. Dr. Muharrem Ergin, Bayrak Yayınları | ||
3 | Yazım Kılavuzu, TDK |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Ödev | Ödev |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Konuşmanın oluşumunu ve konuşmayı bozan etkenleri açıklar | 14 | 1͵2 |
2 | Etkili konuşma yöntem ve tekniklerini uygulayabilecek | 14 | 1͵2 |
3 | Sözlü anlatımla yazılı anlatımın farkını açıklar | 14 | 1͵2 |
4 | Hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma türlerini ayırt edebilecek | 14 | 1͵2 |
5 | İletişimi sağlamada beden dilini etkili bir biçimde kullanabilecek | 14 | 1͵2 |
6 | Bilimsel konuşma hazırlama yöntem ve aşamalarını uygulayabilecek | 14 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
8 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 1 | 4 | 4 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
16 | Son Sınav | 1 | 3 | 3 |
150 |