Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
Mimarlık
Ders Bilgileri
MATEMATİK II | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
MAT102 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yusuf GÜL |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Matematiksel kavramları tanıma ,temel matematiksel işlemleri yapabilme ve uygulayabilme, öğrenciye fonksiyonel düşünebilme yeteneğini kazandırma. |
İçeriği | Tüme varım ve Tümden gelim ispat yöntemleri,diziler ve dizi çeşitleri, fonksiyonların limiti ve limit özellikleri,türev ve uygulamaları,integral ve uygulamaları |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | temel matematiksel kavramları ve sayı kümelerini tanıma ve sayı kümelerinde işlemler yapabilme |
2 | günlük hayatta karşılaşacağı sorunlara pratik çözümler üretebilme |
3 | fonksiyonel düşünebilme yeteneğini günlük hayatında uygulayabilme |
4 | öğrendiklerini diğer sayısal derslerde kullanabilme becerisini gösterebilme |
5 | Mesleki alanında farklı tasarım ve üretimler yapabilme |
6 | mesleki çalışmalarında gerekli hesaplamaları yapabilme becerisini kaznma |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Tüme varım ve tümden gelim ispat yöntemleri ve uygulamaları | anlatım,örnek çözme ve çözdürme |
2 | Diziler ve özellikleri ,toplam ve çarpım sembolleri | anlatım,örnek çözme ve çözdürme |
3 | seriler ve özellikleri | anlatım,örnek çözme ve çözdürme |
4 | limit kavramını tanıma,fonksiyonlarda limit | anlatım,örnek çözme ve çözdürme |
5 | belirsizlik halleri ve belirsizlik durumunun giderilme yöntemleri | anlatım,örnek çözme ve çözdürme |
6 | belirsizlik halleri ve belirsizlik durumunun giderilme yöntemleri | anlatım,örnek çözme ve çözdürme |
7 | 1. vize sınavı | Klasik soru cevap |
8 | Türevin tanımı ve geometrik anlamı, | anlatım,örnek çözme ve çözdürme |
9 | fonksiyonların türevleri | anlatım,örnek çözme ve çözdürme |
10 | maksimum ve minimum problemleri ve çözümleri | anlatım,örnek çözme ve çözdürme |
11 | İntegral tanımı ve kullanım alanları,belirsiz integral | Klasik soru cevap |
12 | Belirli integral,integral alma yöntemleri | anlatım,örnek çözme ve çözdürme |
13 | dönel cisimlerin hacmi,yay uzunluğu bulma | anlatım,örnek çözme ve çözdürme |
14 | kabuk alanı hesaplama | anlatım,örnek çözme ve çözdürme |
15 | ||
16 | Son Sınav | Klasik soru cevap |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Matematik 2 kitabı | yusuf GÜL | Toros üniversitesi yayınları |
2 | Dıfferentıal Equatıons | Shepley L.Ross | |
3 | Calculus and analaytıc geometry | Fısher and zıebur |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | temel matematiksel kavramları ve sayı kümelerini tanıma ve sayı kümelerinde işlemler yapabilme | 1͵2 | 1͵2 |
2 | günlük hayatta karşılaşacağı sorunlara pratik çözümler üretebilme | 1͵2͵3͵4͵5͵6 | 1͵2 |
3 | fonksiyonel düşünebilme yeteneğini günlük hayatında uygulayabilme | 1͵2͵3͵4͵5͵6 | 1͵2 |
4 | öğrendiklerini diğer sayısal derslerde kullanabilme becerisini gösterebilme | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8 | 1͵2͵3 |
5 | Mesleki alanında farklı tasarım ve üretimler yapabilme | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7 | 1͵3 |
6 | mesleki çalışmalarında gerekli hesaplamaları yapabilme becerisini kaznma | 2͵3͵4͵5͵6͵7͵8 | 1͵2͵3 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
60 |