Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
Mimarlık
Ders Bilgileri
İNGİLİZCE II | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
FLE102 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr.Gör. Uğur HARBELİOĞLU |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu ders öğrencilerin kendi alanlarındaki terminolojiyi baz alarak dil becerilerini geliştirmeyi amaçlar. İletişimsel (Communicative) yöntem kullanılmaktadır. |
İçeriği | Haftada 3 saat olan bu ders, öğrencilerin kariyer hedeflerini gerçekleştirmek için ihtiyaç duydukları dil becerilerini geliştirmeyi hedefler. Bu amaçla, ders öğrencilere gerçek hayat senaryolarında farkındalık yaratmak için ve öğrencilerin pratik yapmaları için temel kavramlar ve örnek fırsatlar sunmaktadır. Ayrıca, öğrencilere kendi uzmanlık alanlarında çalışmak için ihtiyaç duydukları dil becerilerini pratik yapma olanağı sağlar. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma becerilerini geliştirmek |
2 | İlgili terminolojiyi ayırt etmek |
3 | Yeni kelime bilgisini gözden geçirmek için kişisel stratejiler geliştirmek Kelimeleri çeşitli akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma alıştırmalarında kullanmak Öğrencilerin kendi uzmanlık alanlarında gerekli olan çeşitli konuları tartışmak Çeşitli okuma metinlerini değerlendirmek |
4 | Kelimeleri çeşitli akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma alıştırmalarında kullanmak |
5 | Öğrencilerin kendi uzmanlık alanlarında gerekli olan çeşitli konuları tartışmak |
6 | Çeşitli okuma metinlerini değerlendirmek |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Reading: Photography Vocabulary: Definitions/Words in context Listening and speaking: Describing expectations and using key terms Writing: completing a project reshoot request | Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot |
2 | Vocabulary: Photography Guessing meaning from context Listening and speaking: A conversation between a store clerk and a customer. Writing: completing a transaction summary form Reading: Camera Talk Speaking: Acting out a task | Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot |
3 | Introduction to writing a paragraph Strategies of writing outlines | Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot |
4 | Vocabulary: Photo editing 1 Definitions/synonyms/words in context Reading: A passage on phography Listening and speaking: Identifying an error/ Making a suggestion Speaking: Acting out the given roles | Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot |
5 | Vocabulary: Photo editing 2 Definitions/synonyms/words in context Listening and speaking: asking for an opinion Reading and discussion: Photography Writing: Completing an image adjustment request Checking and editing the outlines for presentations | Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot |
6 | Vocabulary: Fonts 1 Definitions/words in context Listening and speaking: Discussion on fonts between a designer and an editor Reading and discussion: A quick guide to fonts Vocabulary game: Acting out | Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot |
7 | Vocabulary: Physical Materials Guessing meaning from context/definitions/sentence-level exercises Listening and speaking: adding information/making an apology Writing: writing an equipment accident report Reading and discussion: An Unusual Style Revision for midterm exam | Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot |
8 | ARA SINAV | |
9 | Vocabulary: web design Definitions/sentence-level exercises Reading: A passage on web design Listening and speaking: Talking about deadlines/introducing a problem | Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot |
10 | Vocabulary: Sketches and drawings Guessing meaning from context Reading: Mail: Sketches and Drawings Listening and speaking: asking about completion Writing: describe your favorite artifact Vocabulary game: brainstorming: Types of buildings: industrial and military buildings | Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot |
11 | Writing Exam | Sunum |
12 | Writing Exam | Sunum |
13 | Vocabulary: CAD Definitions/words in context/sentence-level exercises Reading: Computer Aided Design Listening and speaking: Identifying a main idea | Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot |
14 | Vocabulary: Education Words in context/definitions/sentence-level exercises Listening and speaking: Conversation between a prospective student and a dean of admission Revision for final exam | Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot |
15 | SON SINAV İÇİN KONULARIN TEKRARI | Tartışma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Career Paths Art & Design | Express Publishing Virginia Evans- Jenny Dooley- Henrietta P. Rogers |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %30 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
3 | %10 | Ara Proje | Ara Proje |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma becerilerini geliştirmek | 16͵18 | 1͵2͵3 |
2 | İlgili terminolojiyi ayırt etmek | 16͵18 | 1͵2͵3 |
3 | Yeni kelime bilgisini gözden geçirmek için kişisel stratejiler geliştirmek Kelimeleri çeşitli akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma alıştırmalarında kullanmak Öğrencilerin kendi uzmanlık alanlarında gerekli olan çeşitli konuları tartışmak Çeşitli okuma metinlerini değerlendirmek | 16͵18 | 1͵2͵3 |
4 | Kelimeleri çeşitli akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma alıştırmalarında kullanmak | 16͵18 | 1͵2͵3 |
5 | Öğrencilerin kendi uzmanlık alanlarında gerekli olan çeşitli konuları tartışmak | 16͵18 | 1͵2͵3 |
6 | Çeşitli okuma metinlerini değerlendirmek | 16͵18 | 1͵2͵3 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 1 | 6 | 6 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
90 |