İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )
Ders Bilgileri
PSİKOLOJİK TESTLER : YETİŞKİNLİK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
PSY432 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğr. Üyesi Sema BENGİ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Psikolojik testlere ilişkin temel kavramları, psikolojik testlerin tarihçesini, testlerin psikometrik özelliklerini (güvenilirlik, geçerlilik), yaklaşımları, psikolojik testlerin kullanılması, yorumlanması ve denetlenmesine ilişkin etik kuralları, psikolojik testlerin çeşitlerini açıklamaktır. |
İçeriği | . Psikolojik Testlere İlişkin Temel Kavramlar. II. Psikolojik Testlerin Tarihçesi. III. Psikolojik Testlerin Psikometrik Özellikleri. IV. Psikolojik Testlere İlişkin Yaklaşımlar. V. Psikolojik Testlerin Kullanılması, Yorumlanması, Denetimi ve Etik Kurallar. VI. Psikolojik Testler. Zekâ (yetenek)Testleri. Stanford-Binet Bireysel Zekâ Testi. Wechsler Bireysel Zekâ Testi. Thurstone Temel Kabiliyet Testi (Grup yetenek testi). Projektif Testler. Rorschach Mürekkep Lekesi Testi. Tematik Algı Testi. Beier ve Rotter Cümle Tamamlama Testleri. Çocuklar için Projektif Testler. Kişilik Ölçekleri. İlgi Ölçekleri. Tutum Ölçekleri. Başarı Testleri |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Psikolojik testlerle ilgili temel kavramları açıklar. |
2 | Psikolojik testlerin tarihçesindeki önemli gelişmeleri sıralar. |
3 | Psikolojik testlerin psikometrik özelliklerini açıklar. |
4 | Psikolojik testlere ilişkin yaklaşımları sınıflar. |
5 | Psikolojik testlerin kullanılması, uygulanması ve yorumlanmasına ilişkin etik ilkelere örnekler verir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Ders planı, içerik, öğrencilerden beklenen çalışmalar, önerilen kitaplar vb. | Senkron ve Asenkron |
2 | PSİKODİAGNOSTİK DEĞERLENDİRME | Senkron ve Asenkron |
3 | Öfke ve Değerlendirme | Senkron ve Asenkron |
4 | Öfke Ölçeği UYGULAMA ve RAPORLAMA İLE İLGİLİ SORULAR | Senkron ve Asenkron |
5 | ÖZ-DUYARLIK ve Değerlendirme | Senkron ve Asenkron |
6 | ÖZ-DUYARLIK ÖLÇEĞİ UYGULAMA ve RAPORLAMA İLE İLGİLİ SORULAR | Senkron ve Asenkron |
7 | Ara Sınav | Ödev |
8 | Depresyon Anksiyete Stres | Senkron ve Asenkron |
9 | DAS ÖLÇEĞİ UYGULAMA ve RAPORLAMA İLE İLGİLİ SORULAR | Senkron ve Asenkron |
10 | Çocukluk Çağı Travmaları Ölçeği | Senkron ve Asenkron |
11 | ÖLÇEĞİN UYGULAMA ve RAPORLAMASII İLE İLGİLİ SORULAR | Senkron ve Asenkron |
12 | ÖĞRENCİ GÖRÜŞME FORMU | Senkron ve Asenkron |
13 | ÖLÇEĞİN UYGULAMA ve RAPORLAMA İLE İLGİLİ SORULAR | Senkron ve Asenkron |
14 | RENKLERLE İNSAN KARAKTERLERİ VE ÖZELLİKLERİ | Senkron ve Asenkron |
15 | Final Sınavı | Çevrimiçi |
16 |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Akkoyun, F. (1994). Projektif teknikler. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Psikolojik testlerle ilgili temel kavramları açıklar. | 1͵2͵8 | |
2 | Psikolojik testlerin tarihçesindeki önemli gelişmeleri sıralar. | 1͵2͵6͵7 | |
3 | Psikolojik testlerin psikometrik özelliklerini açıklar. | 1͵2͵6͵7 | |
4 | Psikolojik testlere ilişkin yaklaşımları sınıflar. | 1͵2͵11 | |
5 | Psikolojik testlerin kullanılması, uygulanması ve yorumlanmasına ilişkin etik ilkelere örnekler verir. | 1͵2͵4 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
8 | Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 3 | 10 | 30 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 2 | 10 | 20 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
16 | Son Sınav | 1 | 3 | 3 |
156 |