İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )
Ders Bilgileri
NÖROPSİKOLOJİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
PSY449 | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin amacı, nöropsikolojiye ilişkin kavram, yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi vermektir. |
İçeriği | Bu ders, nöropsikolojiye ilişkin kavram, yaklaşım ve yöntemleri içerir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Nöropsikoloji tarihini bilir |
2 | Nöropsikolojiyi tanımlar, türlerini söyler |
3 | Nöropsikolojik değerlendirmenin amaçlarını ve uygulama alanlarını bilir. |
4 | Nöropsikolojik test standardizasyonunu tanımlar. |
5 | Norm tablolarının nasıl kullanılacağını söyler. |
6 | Nöropsikolojik testlerin psikometrik özelliklerini ve nörosikolojik değerlendirmeyi etkileyen faktörleri söyler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Nöropsikoloji tarihi | ders anlatma ve sunum |
2 | Nöropsikolojin tanımı, türleri ve amacı | ders anlatma ve sunum |
3 | Nöropsikolojinin uygulama alanları | ders anlatma ve sunum |
4 | Nöropsikolojk testlerin standardizasyonu | ders anlatma ve sunum |
5 | Norm tablolarının kullanımı ve sınıfiçi uygulamalar | ders anlatma ve sunum |
6 | Bellek işlevlerinin nöropsikolojik değerlendirmesi ve ilgili beyin yapılar | ders anlatma ve sunum |
7 | ara sınav | |
8 | Dikkat işlevlerinin nöropsikolojik değerlendirmesi ve ilgili beyin yapıları | ders anlatma ve sunum |
9 | Görsel-mekansal işlevlerin nöropsikolojik değerlendirmesi ve ilgili beyin yapıları | ders anlatma ve sunum |
10 | Algısal işlevlerinin nöropsikolojik değerlendirmesi ve ilgili beyin yapıları | ders anlatma ve sunum |
11 | Video gösterimi ve tartışma | ders anlatma ve sunum |
12 | Nöropsikolojik test uygulamalarına ilişkin videolar ve tartışma (devam) | ders anlatma ve sunum |
13 | Çevresel faktörlerin nöropsikolojik değerlendirmedeki rolü. | ders anlatma ve sunum |
14 | Bireysel faktörlerin nöropsikolojik değerlendirmedeki rolü. | ders anlatma ve sunum |
15 | Bireysel faktörlerin nöropsikolojik değerlendirmedeki rolü. | ders anlatma ve sunum |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Karakaş, S. (2004). BİLNOT Bataryası El Kitabı. Ankara: Dizayn. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Nöropsikoloji tarihini bilir | 1͵2͵8 | 1͵2 |
2 | Nöropsikolojiyi tanımlar, türlerini söyler | 1͵2͵5͵6͵13 | 1͵2 |
3 | Nöropsikolojik değerlendirmenin amaçlarını ve uygulama alanlarını bilir. | 1͵2͵3͵13 | 1͵2 |
4 | Nöropsikolojik test standardizasyonunu tanımlar. | 1͵2͵6͵8 | 1͵2 |
5 | Norm tablolarının nasıl kullanılacağını söyler. | 1͵2͵6͵8 | 1͵2 |
6 | Nöropsikolojik testlerin psikometrik özelliklerini ve nörosikolojik değerlendirmeyi etkileyen faktörleri söyler. | 1͵2͵8͵12͵13 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
8 | Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
16 | Son Sınav | 1 | 3 | 3 |
96 |