Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
|
Dili |
İngilizce |
Türü |
Seçmeli |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Prof. Dr. Yusuf Zeren |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
|
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Bu dersin amacı, bilimin kökenlerini ve bilimsel bilginin doğasını açıklamaktır; Modern bilim anlayışına yol açan başlıca kuramlar ve bulgular aşağıdaki aşamalarda tartışılmaktadır: Eski uygarlıklarda bilim (Mısır, Mezopotamya, Yunan Dünyası); Ortaçağ Avrupa'sında Bilim ve İslam Dünyası; Rönesans ve modern bilimin ortaya çıkışı; Reformasyon ve Sanayi Devrimi sırasındaki bilim; Günümüz dünyasındaki bilim ve Türkiye'de bilim geleceği. |
İçeriği |
"Bilimin tanımı, amaçları, özellikleri, gelişimi ve aşamaları gibi konular ele alınır Bilim tarihi: Bilimin felsefesi, felsefi eğilimler ve bilim gelişiminin etkileri, buluşların tarihçesi, Epistemoloji, ontoloji, bilimsel kavramların doğası Bilimsel yöntem: Bilimsel zihin, Bilimsel soru sorma, Sosyoloji toplumu: Bilim sosyolojisi ve antropolojisi, bilim ahlakı, bilimsel bilgi ve özellikleri. |
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Matematik, fen bilimleri ve mühendislik konularında ilgili disipline ilişkin yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme becerisi. |
2 |
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
3 |
Karmaşık bir sistemi, işlemi, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlamalar ve koşullar altında, istenen sonucu karşılayacak şekilde tasarlayabilme; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlamalar ve koşullar, tasarımın doğasına göre ekonomik ve çevresel konular, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik sorunları ve sosyal ve politik konular gibi faktörleri içerebilir.) |
4 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi. |
5 |
Mühendislik problemlerini araştırmak için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
6 |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma becerisi; bireysel çalışma yeteneği. |
7 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. |
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Matematik, fen bilimleri ve mühendislik konularında ilgili disipline ilişkin yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme becerisi. |
3 |
1͵2 |
2 |
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
3 |
1͵2 |
3 |
Karmaşık bir sistemi, işlemi, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlamalar ve koşullar altında, istenen sonucu karşılayacak şekilde tasarlayabilme; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlamalar ve koşullar, tasarımın doğasına göre ekonomik ve çevresel konular, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik sorunları ve sosyal ve politik konular gibi faktörleri içerebilir.) |
2 |
1͵2 |
4 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi. |
2 |
1͵2 |
5 |
Mühendislik problemlerini araştırmak için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
2 |
1͵2 |
6 |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma becerisi; bireysel çalışma yeteneği. |
4 |
1͵2 |
7 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. |
4 |
1͵2 |