Mühendislik Fakültesi
Endüstri Mühendisliği
Ders Bilgileri
YONEYLEM ARAŞTIRMASI III |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
INE302 |
Bahar |
3 |
2 |
4 |
3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
MAT202 |
Dili |
İngilizce |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Yrd. Doç. Dr. Melik KOYUNCU |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
YOK |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Stokastik model tekniklerini kullanarak operasyon araştırma bilgi ve becerilerini geliştirmek |
İçeriği |
Temel istatistik kavramlar, Kuyruk sistemlerine giriş, M / M / 1, M / M / s ve diğer kuyruk modelleri, kuyruk ağları, Markov zincirleri ve uygulamaları |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Öğrenci karşılaştığı modelleri optimizasyon becerisini kazanır.
|
2 |
Öğrenci gerçek yaşam problemlerini modelleyebilir ve çözer.
|
3 |
Öğrenci envanter modelleri, şebeke modelleri ve kuyruk modellerini çözme yetisi kazanır.
|
4 |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Markov Zincirleri, Geçiş Olasılığı, n-adım Geçiş Olasılığı |
Anlatım |
2 |
Markov Zincirleri ve bazı örnekler |
Anlatım |
3 |
Durumların Sınıflandırılması, Kararlı Durumlar |
Anlatım |
4 |
Ortalama İlk Geçiş Süreleri |
Anlatım |
5 |
Markov Zincirleri |
Anlatım |
6 |
Markov Zinciri Örnekleri |
Anlatım |
7 |
Ara Sınav |
Sınav |
8 |
Kuyruk Teorisi |
Anlatım |
9 |
Kuyruk Teorisi-Uygulama |
Anlatım |
10 |
Ağ Modelleri-1 |
Anlatım |
11 |
Ağ Modelleri-2CPM |
Anlatım |
12 |
Ağ Modelleri-2PERT |
Anlatım |
13 |
Stok Modelleri-1 |
Anlatım |
14 |
Stok Modelleri-2 |
Anlatım |
15 |
Genel Tekrar |
Anlatım |
16 |
Son Sınav |
|
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
R.L. Rardin, Optimization in Operations Research, Pearson Education. |
|
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Öğrenci karşılaştığı modelleri optimizasyon becerisini kazanır.
|
1 |
1͵2 |
2 |
Öğrenci gerçek yaşam problemlerini modelleyebilir ve çözer.
|
2 |
1͵2 |
3 |
Öğrenci envanter modelleri, şebeke modelleri ve kuyruk modellerini çözme yetisi kazanır.
|
4 |
1͵2 |
4 |
|
|
|
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
5 |
70 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
0 |
0 |
0 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
1 |
4 |
4 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
0 |
0 |
0 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
1 |
12 |
12 |
16 |
Son Sınav |
1 |
2 |
2 |
|
90 |