Prerequisites and co-requisites |
None |
Language of instruction |
Turkish |
Type |
Required |
Level of Course |
Bachelor's |
Lecturer |
Lect. Sultan Şehmus ÖZDEMİR |
Mode of Delivery |
Face to Face |
Suggested Subject |
None |
Professional practise ( internship ) |
None |
Objectives of the Course |
The main objective of this course is to teach the young the structural features, methodology and richness of language and enable them to arouse the love of Turkish language which is fundamental principle of our national unity. |
Contents of the Course |
Punctuation and Composition (Punctuation Marks, Other Marks) marks of abbreviations, Spelling Rules (The spelling of capital letters, The writing of quotations. numbers, The Composition the purpose of composition, method in composition writing, planning, introduction, development and result in composition, the features of telling (purity in telling, simplicity in telling, clarity and sincerity in telling mistakes in telling ( the use of synonymous words in the sentence). The use of synonymous words in the sentence, The misuse of phrases, Explanation, story, description, criticism, portray, speaking, proving. The kinds of verbal telling (daily and unprepared speaking- prepared speaking, debate, panel) The kinds of written telling (letter, telegraph, celebration, invitation, literary letter Job letters, formal letter, petition, report, decision, announcement, advertisement). Talking, criticism, memoir, travel, writing, interview, survey Autobiography biography novel- story, fable- theater tragedy, drama- scenario, poetry and its kinds. |
# |
Subjects |
Teaching Methods and Technics |
1 |
Sözcükte Yapı (Kök, Gövde, Yapım ekleri, Çekim ekleri) |
Senkron-Asenkron (lms.toros.edu.tr) |
2 |
Cümle Bilgisi (Cümlenin Öğeleri) |
Senkron-Asenkron (lms.toros.edu.tr) |
3 |
Cümle Bilgisi (Cümle Çeşitleri) |
Senkron-Asenkron (lms.toros.edu.tr) |
4 |
Anlatım Bozukluğu (Anlamsal Anlatım Bozuklukları) |
Senkron-Asenkron (lms.toros.edu.tr) |
5 |
Anlatım Bozukluğu (Yapısal Anlatım Bozuklukları) |
Senkron-Asenkron (lms.toros.edu.tr) |
6 |
Yazılı Anlatım Türleri: Şiir (Lirik, Epik, Pastoral, Didaktik, Dramatik, Satirik Şiir; Serbest ve Manzum Şiir) |
Senkron-Asenkron (lms.toros.edu.tr) |
7 |
Yazılı Anlatım Türleri: Modern Edebi Türler (Roman, Öykü, Tiyatro, Deneme) |
Senkron-Asenkron (lms.toros.edu.tr) |
8 |
Ara sınav (Online Test Değerlendirme) |
Online |
9 |
Yazılı Anlatım Türleri: Bilgi Aktarımına Yönelik Türler (Makale, Fıkra/Köşe Yazısı, Eleştiri/Tenkit, Röportaj) |
Senkron-Asenkron (lms.toros.edu.tr) |
10 |
Yazılı Anlatım Türleri: Gerçek Yaşamdan söz eden ve İletişime Yönelik Türler (Günlük / Günce, Anı/Hatıra, Gezi Yazısı, Mektup) |
Senkron-Asenkron (lms.toros.edu.tr) |
11 |
Resmi Yazışmalar: (Dilekçe, Özgeçmiş, Rapor, Tutanak, İlan/Duyuru, Karar) |
Senkron-Asenkron (lms.toros.edu.tr) |
12 |
Akademik Yazı Yazma ve Akademik Yazı Özellikleri (Yazma Süreci) |
Senkron-Asenkron (lms.toros.edu.tr) |
13 |
Akademik Yazı Yazma ve Akademik Yazı Özellikleri (Akademik Metin Türleri: Makale, Bildiri, Tez, Rapor) |
Senkron-Asenkron (lms.toros.edu.tr) |
14 |
Bilimsel Araştırma Yöntemtemi ve Basamakları (Ampirik Yaklaşım, Gözlemler, Sorular, Hipotezler,Deneyler, Analizler, Sonuçlar, Tekrar) |
Senkron-Asenkron (lms.toros.edu.tr) |
15 |
Bilimsel Araştırmalarda Etik ve Araştırmanın Raporlaştırılması Süreci (Başlık, Yazarlar; Özet, Giriş, Yöntem, Bulgular, Tartışma, Sonuç ve Kaynakça Bölümleri) |
Senkron-Asenkron (lms.toros.edu.tr) |
16 |
Ödev |
|