Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
Mimarlık
Ders Bilgileri
RENK KURAMI VE UYGULAMA | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
ARC497 | Güz | 3 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Yeliz ÇERMİKLİ BULUKLU |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Mimari tasarım öğesi olan rengin özelliklerini kavratmak, renk tasarım ilkelerini vermek |
İçeriği | Görme ve renk algılama, iki ve üç boyutlu renk dizgeleri, renk karışım kuralları, ışık – renk ilişkisi, genel renk komposizyon kuralları, iç mekan ve yapı yüzü renk tasarım ilkeleri, Munsell Renk Dizgesi ile kuramsal ve kılgısal çalışmalar, renk tasarım örneklerinin incelenmesi |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Mimari bir öğe olan rengi, iç mekanda ve yapı yüzünde tutarlı ve bilimsel bir biçimde kullanarak renk tasarımı yapabilme |
2 | Mimari ve kentsel tasarımda görsel algı ve düzenleme sistemlerinin oluşum, gelişim ve uygulamalarını anlamak |
3 | Temel mimari ilkeleri bina ve iç mekân tasarımı düzeyinde uygulayabilme |
4 | Fiziksel çevre ve insan arasındaki etkileşimi kavrayabilme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Renk kavramı, mimaride rengin önemi, renk-doku ilişkisi, yüzey renklerine ilişkin iki boyutlu dizgeler ve günümüzde kullanılan kavramlar, rengin üç bileşeni, yüzey rengi dizgeleri | Anlatım ve Sunum |
2 | Üç boyutlu yüzey rengi dizgelerinden Munsell Renk Dizgesi ve Katısının genel özellikleri | Anlatım ve Sunum |
3 | Munsell Renk Dizgesi aracılığı ile rengin bileşenlerini simgelemeye yönelik alıştırma uygulamaları | Anlatım ve Sunum |
4 | Munsell Renk Dizgesi aracılığı ile rengin bileşenlerini simgelemeye yönelik alıştırma uygulamaları | Anlatım ve Sunum |
5 | Renk ve form ilişkisi | Anlatım ve Sunum |
6 | Renklerin psikolojik etkileri | Anlatım ve Sunum |
7 | Renk komposizyonları | Anlatım ve Sunum |
8 | Ara Sınav | |
9 | Mekanda renk algısı | Anlatım ve Sunum |
10 | Değer karşıtlığı uygulaması ve ödevi | Anlatım ve Sunum |
11 | İki ve üç boyutta renk düzenlerinin karşılaştırılması, iç mekan renk düzenlerine ilişkin genel ilkeler | Uygulama |
12 | Yapı yüzü ve yerleşim ölçeğinde rengi işlevsel olarak analiz etme | Anlatım ve Sunum |
13 | Yapı yüzü ve yerleşim ölçeğinde rengi işlevsel olarak analiz etme | Anlatım ve Sunum |
14 | Rengin tarihsel süreçteki yeri | Uygulama |
15 | Rengin tarihsel süreçteki yeri | Uygulama |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Özgün ders notları | ||
2 | Munsell, A. H., A Color notation, Munsell Color Comp., N Y, 1971. | ||
3 | Sirel, Ş., Kuramsal Renk biligisi, İstanbul, 1974. | ||
4 | Beazley, M., The Color Book, London, 1997. | ||
5 | Berns, R., S., Billmeyer and Saltzman’s Principles of Color Technology, JohnWiley | ||
6 | Complete Color Harmony Workbook, ISBN -13 978 1 59253 329 9, Rockport Publishers, Massachusetts, 2007. | ||
7 | Luke, J.T., The Munsell Color System: A Language for Color, Fairchild Publications, New York, 1996. | ||
8 | CIE, Color Notations and Color Order Systems, No 124/1,1997. | ||
9 | Sirel. Ş., Kuramsal Renk Bilgisi, Kutulmuş Matbaası, İstanbul, 1974. | ||
10 | Munsell Renk Kitabı ve RAL Renk Kataloğu. | ||
11 | DIALux, Relux vb. aydınlatma programları |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Mimari bir öğe olan rengi, iç mekanda ve yapı yüzünde tutarlı ve bilimsel bir biçimde kullanarak renk tasarımı yapabilme | 4 | 1͵2͵3͵4͵5͵6 |
2 | Mimari ve kentsel tasarımda görsel algı ve düzenleme sistemlerinin oluşum, gelişim ve uygulamalarını anlamak | 3͵9 | 6 |
3 | Temel mimari ilkeleri bina ve iç mekân tasarımı düzeyinde uygulayabilme | 4 | 4͵5͵6 |
4 | Fiziksel çevre ve insan arasındaki etkileşimi kavrayabilme | 3 | 6 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 2 | 3 | 6 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 1 | 4 | 4 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
90 |