Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
|
Dili |
İngilizce |
Türü |
Seçmeli |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Doç. Dr. Ahmet TEKE |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
|
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Enerjiyle ilgili temel kavramların tanıtılması, Türkiye ve dünyadaki enerji tüketim profilinin incelenmesi, Yenilenebilir ve alternatif enerji kaynaklarının çalışma prensibinin anlatılması.
|
İçeriği |
Yenilenebilir Enerji Kaynakları: Hidroelektrik, Pompalı Depolama, Dalga, Rüzgar, Güneş, Jeotermal, Biyokütle, Biyo-yakıt, Etanol-yakıt ve Geri Dönüşüm Atıkları ve Doğaları, Sürdürülebilirlik, Çalışma İlkeleri ve Temizlik, Teşvikler ve Engeller, Kullanımı, Verimlilik ve Etkinlikleri, Enerji Depolama, Yenilenebilir Enerji ve Sürdürülebilirlik Yönetimi: Volan; Piller ve Yakıt Hücresi, Hibrit Sistem ve Entegrasyon, AC ve DC Elektrik Dönüşümü; Kaliteli Rejenerasyon, Güç Şartlandırılması ve Yenilenebilir Enerjinin Şebekeye Bağlanması. |
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma |
2 |
Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma |
3 |
Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü analiz etme |
4 |
Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi tanımlama. |
5 |
Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme. |
6 |
Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlığa sahip olma. |
7 |
İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce ye sahip olma |
8 |
Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme |
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Yenilenebilir enerji kaynaklarına giriş: Amaçları ve uygulamaları |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
2 |
Temel Yenilenemeyen Enerji Kaynakları |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
3 |
Termik enerji santralleri |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
4 |
Nükleer enerji santralleri |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
5 |
Temel Yenilenebilir Enerji Kaynakları |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
6 |
PV enerji santralleri: Bileşenleri ve Tasarımı |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
7 |
Ara sınavı |
|
8 |
Rüzgar enerji santralleri: Bileşenleri ve Tasarımı |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
9 |
Jeotermal enerji santralleri |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
10 |
Gelgit enerji santralleri |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
11 |
Hidrolik enerji santralleri |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
12 |
Enerji santrallerinde enerji verimliliği ve tasarrufunun temelleri |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
13 |
Enerji depolama çeşitleri |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
14 |
İleri seviye yenilebilir enerji üretim çeşitleri |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
15 |
Güç Santrali Performans Faktörleri |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
16 |
Son Sınav |
|
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma |
1 |
1͵2 |
2 |
Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma |
1 |
1͵2 |
3 |
Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü analiz etme |
1 |
1͵2 |
4 |
Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi tanımlama. |
1 |
1͵2 |
5 |
Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme. |
1 |
1͵2 |
6 |
Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlığa sahip olma. |
1 |
1͵2 |
7 |
İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce ye sahip olma |
1 |
1͵2 |
8 |
Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme |
1 |
1͵2 |