Mühendislik Fakültesi
Bilgisayar Ve Yazılım Mühendisliği
Ders Bilgileri
VERİ MADENCİLİĞİ |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
CSE331 |
Güz |
3 |
0 |
3 |
4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
Yok |
Dili |
İngilizce |
Türü |
Seçmeli |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Ali AKTAŞ |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
Yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Veri Madenciliğinin amacı veri yığınından faydalı bilgiyi bulup çıkartmak ve keşfedilen bilgiyi kullanarak mevcut durumu açıklamaya yardımcı olmak ve gelecekteki oluşumları tahmin etmektir. |
İçeriği |
Veri Madenciliği Kavramları, Veri Hazırlama Teknikleri, İstatistiksel Öğrenme Teorisi(Naive Bayes), Kümeleme Metodları (K-Means, hiyerarşik), Karar Ağaçları ve Karar Kuralları, Birliktelik Kurallarını |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Veri Madenciliği temel kavramlarını öğrenme ve uygulayabilme bilgi ve beçerisi kazandıracaktır. |
2 |
Veri yığınından faydalı bilgiyi bulup çıkarma becerisi kazandıracaktır.
|
3 |
Veri yığınını analiz etme, temizleme ve aykırı değerleri bulma becerisi kazandıracaktır.
|
4 |
Öğrenciler eğiticili sınıflama yöntemleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
|
5 |
Öğrenciler eğiticisiz kümeleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Veri Madenciliğine Giriş |
Anlatım, tartışma, sunum |
2 |
Veri Madenciliği Kavramları |
Anlatım, tartışma, sunum |
3 |
Veri Hazırlama Teknikleri |
Anlatım, tartışma, sunum |
4 |
Veri İndirgeme |
Anlatım, tartışma, sunum |
5 |
Sınıflamada İstatistiksel Metodlar (Naive Bayes) |
Anlatım, tartışma, sunum |
6 |
Karar Ağaçları ve Kuralları |
Anlatım, tartışma, sunum |
7 |
1. Ara Sınav |
Ölçme |
8 |
Kümeleme ve Benzerlik Ölçüsü |
Anlatım, tartışma, sunum |
9 |
Kümeleme Methodları (K-Means) |
Anlatım, tartışma, sunum |
10 |
Kümeleme Metodları- Hiyerarşik Metodlar |
Anlatım, tartışma, sunum |
11 |
Sınıflama Yöntemlerinin değerlendirilmesi |
Anlatım, tartışma, sunum |
12 |
Birliktelik Kuralları |
Anlatım, tartışma, sunum |
13 |
Sınaıflamada Yapay Sinir Ağlarının kullanılması |
Anlatım, tartışma, sunum |
14 |
Son Sınav |
Ölçme |
15 |
|
|
16 |
|
|
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Data Mining , J. Han – M. Kamber, Morgan-Kaufman, Academic Press, 2001, ISBN: 1-55860-901-6 |
Kitap |
|
2 |
Data Mining – Concepts, Models, Methods and Algorithms, Mehmed Kantardzic, ISBN:0-471-22852-4 |
Kitap |
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Veri Madenciliği temel kavramlarını öğrenme ve uygulayabilme bilgi ve beçerisi kazandıracaktır. |
1͵2͵3 |
1͵2 |
2 |
Veri yığınından faydalı bilgiyi bulup çıkarma becerisi kazandıracaktır.
|
1͵2͵3 |
1͵2 |
3 |
Veri yığınını analiz etme, temizleme ve aykırı değerleri bulma becerisi kazandıracaktır.
|
1͵2͵3 |
1͵2 |
4 |
Öğrenciler eğiticili sınıflama yöntemleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
|
1͵2͵3 |
1͵2 |
5 |
Öğrenciler eğiticisiz kümeleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
|
1͵2͵3 |
1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
0 |
0 |
0 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
0 |
0 |
0 |
8 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
1 |
5 |
5 |
11 |
Ara Proje |
1 |
2 |
2 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
1 |
4 |
4 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
0 |
0 |
0 |
16 |
Son Sınav |
0 |
0 |
0 |
|
95 |