Mühendislik Fakültesi
Bilgisayar Ve Yazılım Mühendisliği
Ders Bilgileri
BİYOMETRİK SİSTEMLERE GİRİŞ |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
CSE330 |
Bahar |
3 |
0 |
3 |
4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
Yok |
Dili |
İngilizce |
Türü |
Seçmeli |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Dr. Öğr. Üyesi Maryam ESKANDARİ |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
Yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilere, farklı biyometrik tanıma ve kimlik doğrulama sistemleri konusunda bilgi vermektir. |
İçeriği |
Biyometrik kimlik tanıma ve doğrulama, biyometrik sistemlerde performans hesaplamaları, parmak izi tanıma, yüz tanıma, iris ve retina tabanlı tanıma sistemleri, el geometrisine ve DNA’ya dayalı kimlik tanıma sistemleri, çoklu kimlik tanıma sistemleri, biyometrik sistemlerle ilgili standardlar |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Matematik, fen bilgisi ve mühendislik bilgilerini
uygulama becerisi
|
2 |
Belirlenen gereksinimlere göre bir sistem, bileşen ve
işlem tasarımlama becerisi. |
3 |
Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve
çözme becerisi. |
4 |
Çağdaş konular hakkında bilgi sahibi olmak. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Biyometriye giriş |
Anlatım, tartışma, sunum |
2 |
Kimlik tanıma ve doğrulama
kavramları, hata hesaplamaları |
Anlatım, tartışma, sunum |
3 |
Biyometrik sistemler için
sınıflandırıcı tasarımı
|
Anlatım, tartışma, sunum |
4 |
Parmak izi tanıma |
Anlatım, tartışma, sunum |
5 |
Yüz tanıma |
Anlatım, tartışma, sunum |
6 |
İris görüntüleri |
Anlatım, tartışma, sunum |
7 |
Ara sınav |
Ölçme |
8 |
El geometrisi tabanlı kimlik
tanıma |
Anlatım, tartışma, sunum |
9 |
DNA tabanlı kimlik tanıma |
Anlatım, tartışma, sunum |
10 |
Combined identifications systems
Birleşik kimlik doğrulama
sistemleri |
Anlatım, tartışma, sunum |
11 |
Çoklu biyometrik sistemler Ders
Kitabı, |
Anlatım, tartışma, sunum |
12 |
Biyometrik sistemlerle ilgili
standartlar |
Anlatım, tartışma, sunum |
13 |
Biyometrik veritabanları |
Anlatım, tartışma, sunum |
14 |
Son Sınav |
Ölçme |
15 |
|
|
16 |
|
|
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Matematik, fen bilgisi ve mühendislik bilgilerini
uygulama becerisi
|
4͵11͵12 |
1͵2 |
2 |
Belirlenen gereksinimlere göre bir sistem, bileşen ve
işlem tasarımlama becerisi. |
3͵4͵11 |
1͵2 |
3 |
Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve
çözme becerisi. |
3͵4͵11 |
1͵2 |
4 |
Çağdaş konular hakkında bilgi sahibi olmak. |
3͵4͵11 |
1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
0 |
0 |
0 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
1 |
2 |
2 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
1 |
5 |
5 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
1 |
5 |
5 |
16 |
Son Sınav |
1 |
2 |
2 |
|
100 |