Mühendislik Fakültesi
Bilgisayar Ve Yazılım Mühendisliği
Ders Bilgileri
MİKROİŞLEMCİLER | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
EEE305 | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
---|---|
Dili | İngilizce |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğr. Üyesi Omid SHARİFİ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Mikroişlemci tabanlı sistem tasarımları yapmak ve laboratuvarda çeşitli uygulamalar gerçekleştirmek. |
İçeriği | Sayı düzenleri. Bilgisayar yapısı: bellek, merkezi işlem birimi (MİB), Giriş/Çıkış Arabirimi (G/Ç). Bellek: fiziksel yapı, işlevsel yapı, tasarım. MİB: iç yapısı, adresleme yöntemleri ve komutlar. Yazılım teknikleri: simgesel dil, yazım kuralları, sözde komutlar, birleştirici, altprogram, kesme, yığın. G/Ç arabirimleri: paralel iletişim arabirimi (PIA), asenkron seri iletişim arabirimi (ASIA). Çevre birimler. Temel uygulama örnekleri. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Mikroişlemci sistemlerinde kuramsal sistem tasarımı ve bu tasarıma dönük yazılım geliştirme |
2 | Temel bilimleri Bilgisayar Mühendisliği alanında kullanabilme becerisi. |
3 | Mikroişlemci mimarisi ve programlama kuramını anlamak. |
4 | İstenilen gereksinimleri karşılayacak mikroişlemci sistemleri tasarlayabilme becerisi. |
5 | Analitik düşünce ile mevcut sistemleri inceleme, iyileştirme ve geliştirmeye yönelik algoritmik çözümler üretebilme becerisi. |
6 | Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri ve modern mühendislik araçlarını kullanabilme becerisi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Giriş, sayı düzenleri, temel lojik elemanları | Anlatım, tartışma, sunum |
2 | Merkezi işlem birimi yapısı | Anlatım, tartışma, sunum |
3 | 80x86 İşlemciler | Anlatım, tartışma, sunum |
4 | Assembly Dili Programlama | Anlatım, tartışma, sunum |
5 | Aritmetik ve Logic Komutlar ve Programlar | Anlatım, tartışma, sunum |
6 | Assembly ve C dillerinde BIOS ve BIOS programlama | Anlatım, tartışma, sunum |
7 | Makrolar ve Fare işlemleri | Anlatım, tartışma, sunum |
8 | İşaretli sayılar, Diziler, Tablolar | Anlatım, tartışma, sunum |
9 | Ara Sınav | Ölçme |
10 | Bit kaydırma ve mantıksal işlem komutları | Anlatım, tartışma, sunum |
11 | 32-bir programlama | Anlatım, tartışma, sunum |
12 | Bellek ve Bellek Arayüzü | Anlatım, tartışma, sunum |
13 | Giriş/ Çıkış birimleri | Anlatım, tartışma, sunum |
14 | Dijital/Analog Çeviriciler | Anlatım, tartışma, sunum |
15 | Kesme örnekleri, sayıcılar ve kullanımı | Anlatım, tartışma, sunum |
16 | Son Sınav | Ölçme |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Mikroişlemci sistemlerinde kuramsal sistem tasarımı ve bu tasarıma dönük yazılım geliştirme | 2͵3͵4 | 1͵2 |
2 | Temel bilimleri Bilgisayar Mühendisliği alanında kullanabilme becerisi. | 2͵3͵4 | 1͵2 |
3 | Mikroişlemci mimarisi ve programlama kuramını anlamak. | 2͵3͵4 | 1͵2 |
4 | İstenilen gereksinimleri karşılayacak mikroişlemci sistemleri tasarlayabilme becerisi. | 2͵3͵4 | 1͵2 |
5 | Analitik düşünce ile mevcut sistemleri inceleme, iyileştirme ve geliştirmeye yönelik algoritmik çözümler üretebilme becerisi. | 2͵3͵4 | 1͵2 |
6 | Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri ve modern mühendislik araçlarını kullanabilme becerisi. | 2͵3͵4 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
8 | Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 4 | 5 | 20 |
11 | Ara Proje | 1 | 10 | 10 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
16 | Son Sınav | 0 | 0 | 0 |
100 |