Mühendislik Fakültesi
Bilgisayar Ve Yazılım Mühendisliği
Ders Bilgileri
C/C++ PROGRAMLAMA DİLİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
CSE323 | Güz | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
---|---|
Dili | İngilizce |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğr. Üyesi Omid SHARİFİ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | - Öğrenciyi bilgisayar programlamanın evrensel kavramlarıyla tanıtabilme. - Dil tarafından sunulan temel veri türlerinin yanı sıra "C / C ++" dilinin sözdizimini ve anlambilimini sunmak - Nesne yönelimli modelin ilkelerini ve uygulamasını "C ++" dilinde tartışmak - Ortak uygulama sorunlarını standart C / C ++ dil kitaplıklarıyla çözmenin yollarını göstermek |
İçeriği | Ders, "C / C ++" programlama dili ile programlamanın temellerini tamamen kapsar ve nesne tabanlı programlamada kullanılan temel kavramları ve teknikleri sunar. Evrensel temellerle başlar, nesne kavramları üzerinde geçiş yapmaz ve nesnel yaklaşımda gözlemlenen ileri konulara kademeli olarak uzanır. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrencilerin şunları yapmaları beklenir: |
2 | C / C ++ dilinde algoritmalar tasarlayın ve uygulayın |
3 | Fonksiyonları tanımlama ve çağırma |
4 | Parametrelere değer ve referans ile çağrı atarak geçin, Dizileri Kullan |
5 | İşaretçiler, dinamik bellek ayırma ve ayrılma kullanma |
6 | Sınıfları, özel ve kamusal üyeleri, sınıf üyelerine erişme |
7 | Sınıflar için aşırı yük operatörleri |
8 | Sınıf hiyerarşilerini tanımlama, Programlarda nesneleri kullanma |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | C / C ++ ve kontrol yapılarının temelleri | Anlatım, tartışma, sunum |
2 | Basit bir C / C ++ programının yerleşimi | Anlatım, tartışma, sunum |
3 | C ve C ++ dillerinin seçim ve yineleme yapılarına genel bir bakış | Anlatım, tartışma, sunum |
4 | Fonksiyonlar ve Diziler | Anlatım, tartışma, sunum |
5 | İşaretçiler | Anlatım, tartışma, sunum |
6 | C Dizeleri ve C ++ Dizeleri | Anlatım, tartışma, sunum |
7 | Ara SINAV | Anlatım, tartışma, sunum |
8 | Sınıflar ve Veri Soyutlama (bölüm I) | Anlatım, tartışma, sunum |
9 | Sınıflar ve Veri Soyutlama (bölüm II) | Anlatım, tartışma, sunum |
10 | Operatör Aşırı Yüklenmesi (bölüm I) | Anlatım, tartışma, sunum |
11 | Operatör Aşırı Yüklenmesi (bölüm II) | Anlatım, tartışma, sunum |
12 | Kompozisyon ve Miras | Anlatım, tartışma, sunum |
13 | STL'ye Giriş | Anlatım, tartışma, sunum |
14 | Final | Anlatım, tartışma, sunum |
15 | ||
16 |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | |||
2 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrencilerin şunları yapmaları beklenir: | 2͵3͵4 | 1͵2 |
2 | C / C ++ dilinde algoritmalar tasarlayın ve uygulayın | 2͵3͵4 | 1͵2 |
3 | Fonksiyonları tanımlama ve çağırma | 2͵3͵4 | 1͵2 |
4 | Parametrelere değer ve referans ile çağrı atarak geçin, Dizileri Kullan | 2͵3͵4 | 1͵2 |
5 | İşaretçiler, dinamik bellek ayırma ve ayrılma kullanma | 2͵3͵4 | 1͵2 |
6 | Sınıfları, özel ve kamusal üyeleri, sınıf üyelerine erişme | 2͵3͵4 | 1͵2 |
7 | Sınıflar için aşırı yük operatörleri | 2͵3͵4 | 1͵2 |
8 | Sınıf hiyerarşilerini tanımlama, Programlarda nesneleri kullanma | 2͵3͵4 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 1 | 10 | 10 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
100 |