Mühendislik Fakültesi
Bilgisayar Ve Yazılım Mühendisliği

Ders Bilgileri

YAZILIM GELİŞTİRME VE PROJE YÖNETİMİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
CSE332 Bahar 2 0 2 2

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili İngilizce
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Volkan Kadir GÜNGÖR
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Yüksek kalitede ve ekonomik yazılım geliştirme süreç ve yöntemlerinin öğretilmesi
İçeriği Yazılım mühendisliği disiplininin temel alanlarının tanıtılması

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 İstenilen gereksinimleri karşılayacak sistemleri tasarlayabilme becerisi
2 Tasarımları, deneysel yöntemler ile destekleyerek uygulayabilme becerisi
3 Analitik düşünce ile mevcut sistemleri inceleme, iyileştirme ve geliştirmeye yönelik algoritmik çözümler üretebilme becerisi
4 Temel bilimleri Bilgisayar Mühendisliği alanında kullanabilme becerisi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Yazılım Mühendisliğine Giriş ve Yazılım Geliştirme Süreçleri Anlatım, tartışma, sunum
2 Yazılım Geliştirme Süreçleri ve Çevik Modeller Anlatım, tartışma, sunum
3 Yazılım Proje Yönetimi, Gereksinim Mühendisliği Anlatım, tartışma, sunum
4 Nesneye Yönelik Çözümleme Anlatım, tartışma, sunum
5 Nesneye Yönelik Tasarım Anlatım, tartışma, sunum
6 Laboratuar Çalışması: UML Modelleme Araçları Anlatım, tartışma, sunum
7 Vize Sınavı Ölçme
8 Risk Yönetimi, Yazılım Kestirim Yöntemleri Anlatım, tartışma, sunum
9 Yazılım Kalite Yönetimi ve Yazılım Ölçütleri Anlatım, tartışma, sunum
10 Yazılım Test Teknikleri Anlatım, tartışma, sunum
11 Yazılım Test Uygulamaları Anlatım, tartışma, sunum
12 Yazılım Bakımı ve Konfigürasyon Yönetimi Anlatım, tartışma, sunum
13 Yazılım Yeniden Kullanımı Anlatım, tartışma, sunum
14 Laboratuar Çalışması: Yönetim Araçları Anlatım, tartışma, sunum
15 Laboratuar Çalışması: Yazılım Yeniden Kullanım Anlatım, tartışma, sunum
16 Son Sınav Ölçme

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Larman C., Applying UML and Patterns, 2nd ed. (2002), Prentice Hall.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 İstenilen gereksinimleri karşılayacak sistemleri tasarlayabilme becerisi 3͵10 1͵2
2 Tasarımları, deneysel yöntemler ile destekleyerek uygulayabilme becerisi 3͵10 1͵2
3 Analitik düşünce ile mevcut sistemleri inceleme, iyileştirme ve geliştirmeye yönelik algoritmik çözümler üretebilme becerisi 3͵10 1͵2
4 Temel bilimleri Bilgisayar Mühendisliği alanında kullanabilme becerisi 3͵10 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 2 28
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 0 0 0
8 Ara Sınav 0 0 0
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 1 1 1
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 1 2 2
15 Son Sınav için Hazırlık 1 1 1
16 Son Sınav 0 0 0
  60