Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
Yok |
Dili |
Türkçe |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Öğr. Gör. Cansu Tor KADIOĞLU |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
|
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Lojistik firmasında yer alan departmanlar hakkında bilgi sahibi olur, lojistik işletmesinin amaç ve sorumluluklarını işleyiş süreçlerini tanımlayarak alanıyla ilgili problem çözme, doğru karar alma, alternatif plan üretebilme yeteneğine sahip olmalarını sağlamak. |
İçeriği |
Lojistik kavramı, iş hayatında lojistiğin artan önemi, lojistik işletmesi temel iş süreçleri, depo bölümü ve işletmelerin bölümleriyle ilişkileri, lojistik işletmelerin beyni, bilgi sistemleri, e- lojistik, lojistik işletmelerinde performans yönetimi ve sektör uygulamaları, yönetim ve performans çalışmaları, performans uygulamaları. |
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Lojistik işletmesindeki temel işlemleri ve yönetim organizasyon fonksiyonu ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmenin önemini kavrar. |
2 |
Bir lojistik firmasında yer alan departmanlar hakkında bilgi sahibi olur. |
3 |
Lojistik işletmesinin amaç ve sorumluklarını, işleyiş süreçlerini tanımlar. |
4 |
İşletmenin yönönetimetim organizasyon fonksiyonuna ait yönetimininürütme, alt fonksiyonlarını (planlama, örgütleme, yürütme, koordine etme, denetleme)tanımlar. |
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Yönetim Bilimin Doğuşu ve Tarihi Gelişimi |
Konu Anlatımı |
2 |
Globalleşme Sürecinde İşletme Organizasyonu |
Konu Anlatımı |
3 |
Planlama, Örgütleme, Yürütme |
Konu Anlatımı |
4 |
Koordinasyon ve Denetim |
Konu Anlatımı |
5 |
Karar verme ve Yönetiminin Güncel Konuları |
Konu Anlatımı |
6 |
Lojistik İşletmesinin Temel İş Süreçleri |
Konu Anlatımı |
7 |
Lojistik İşletmelerin Beyni, Bilgi Sistemleri ve E- Lojistik |
Konu Anlatımı |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Operasyon Departmanlarının İşleyiş Süreçleri |
Konu Anlatımı |
10 |
Pazarlama Departmanının İşleyiş Süreçleri |
Konu Anlatımı |
11 |
Müşteri İlişkileri Departmanının İşleyiş Süreçleri |
Konu Anlatımı |
12 |
Depo Bölümünün İşleyiş Süreçleri |
Konu Anlatımı |
13 |
Gümrük Departmanının İşleyiş Süreçleri |
Konu Anlatımı |
14 |
Lojistik İşletmelerinde Performans Yönetimi ve Sektör Uygulamaları |
Konu Anlatımı |
15 |
Yönetim ve Performans Çalışmaları |
Konu Anlatımı |
16 |
Son Sınav |
|
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Lojistik işletmesindeki temel işlemleri ve yönetim organizasyon fonksiyonu ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmenin önemini kavrar. |
1͵2͵15 |
1͵2 |
2 |
Bir lojistik firmasında yer alan departmanlar hakkında bilgi sahibi olur. |
3͵5͵7͵8 |
1͵2 |
3 |
Lojistik işletmesinin amaç ve sorumluklarını, işleyiş süreçlerini tanımlar. |
2͵3͵4 |
1͵2 |
4 |
İşletmenin yönönetimetim organizasyon fonksiyonuna ait yönetimininürütme, alt fonksiyonlarını (planlama, örgütleme, yürütme, koordine etme, denetleme)tanımlar. |
5͵8 |
1͵2 |