İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Finans ( İngilizce )
Ders Bilgileri
PARA TEORİSİ VE POLİTİKASI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
INF205 | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | İngilizce |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Öğrencilerin derse aktif katılımı beklenmektedir. |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu derste, Temel Parasal Kavramlar, Merkez Bankasının Yapısı, İşleyişi ve Yönetimi, Para Politikaları, Para Talebi, Arzı ve Faiz Teorileri, Temel Makro Modeller ele alınacaktır. |
İçeriği | Haftalık programda verilmektedir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | İktisadi kavramları ve torileri kullanır. |
2 | Haber, makale ve olayları takip eder. |
3 | İngilizce okuma, yazma becerisi geliştirir. |
4 | Önemli ekonomik sorunlar hakkında konuşma ve ikna etme becerisi geliştirir. |
5 | Sorumlu, paylaşımcı davranır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Explanation of the course objectives and responsibilities. Introduction to Monetary Economics Discussion on monetary policy in Turkey | Ders anlatma ve tartışma |
2 | Para teorisine giriş Makale sunumu ve tartışma | Ders anlatma ve tartışma |
3 | Para talebi Makale sunumu ve tartışma | Ders anlatma ve tartışma |
4 | Para arzı Makale sunumu ve tartışma | Ders anlatma ve tartışma |
5 | Faiz haddinin belirlenmesi Makale sunumu ve tartışma | Ders anlatma ve tartışma |
6 | Döviz kurunun belirlenmesi Makale sunumu ve tartışma | Ders anlatma ve tartışma |
7 | Ekonominin genel dengesi, Makale sunumu ve tartışma | Ders anlatma ve tartışma |
8 | Ara Sınav | Değerlendirme |
9 | Parasal aktarma kanalları Makale sunumu ve tartışma | Ders anlatma ve tartışma |
10 | Enflasyonun nedenleri, Makale sunumu ve tartışma | Ders anlatma ve tartışma |
11 | Para politikasının amaçları, Makale sunumu ve tartışma | Ders anlatma ve tartışma |
12 | Merkez bankası bağımsızlığı, Makale sunumu ve tartışma | Ders anlatma ve tartışma |
13 | Para politikası ile maliye politikası arasındaki etkileşim, Makale sunumu ve tartışma | Ders anlatma ve tartışma |
14 | Final sınav öncesi geçerli sorumluluk alanlarının gözden geçirilmesi. | Ders anlatma ve tartışma |
15 | Ders anlatma ve tartışma | |
16 | Son Sınav | Değerlendirme |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Parasal İktisat: Kuram ve Politika, Fatih Özatay, | 3.baskı, Efil Yayınevi, | |
2 | Economics, Principles, Applications, And Tools, | Seventh Edition, International Edition, Pearson Publication, Prentice Hall, 2012. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | İktisadi kavramları ve torileri kullanır. | 1 | 1͵2 |
2 | Haber, makale ve olayları takip eder. | 9 | 1͵2 |
3 | İngilizce okuma, yazma becerisi geliştirir. | 1͵2 | |
4 | Önemli ekonomik sorunlar hakkında konuşma ve ikna etme becerisi geliştirir. | 9͵12 | 1͵2 |
5 | Sorumlu, paylaşımcı davranır. | 13 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 20 | 20 |
8 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
9 | Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 50 | 50 |
16 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
150 |