İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İktisat ( İngilizce )
Ders Bilgileri
ULUSLARARASI İKTİSAT I | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
ECO303 | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | İngilizce |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğretim Üyesi İbrahim Boz |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Uluslararası ticaret, mukayeseli üstünlükler, dış ticaret kazançları, dış ticarete kısıtlama getiren hükümet politikaları ve ödemeler bilançosunun irdelenmesi. |
İçeriği | Uluslararası ticaret, mukayeseli üstünlükler, dış ticaret kazançları, dış ticarete kısıtlama getiren hükümet politikaları ve ödemeler bilançosu. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Ogrenci uluslararasi finans terimlerini tanimlayabilir. |
2 | Ogrenci doviz kurlari piyasasi hakkinda bilgi sahibi olur. |
3 | Ogrenci odemeler dengesi hakkinda bilgi sahibi olur. |
4 | Ogrenci doviz kurundaki dalgalanmalari analiz edebilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | "Dersin amaç ve sorumluluklarının açıklaması. Uluslararası ekonomiye giriş. " | Synchronous / Asynchronous |
2 | "Ch.9. Uluslararası ticaretten elde edilen karşılaştırmalı avantaj ve kazanımlar, ABD'de işlerin kaydedilmesi, s. 271. " | Synchronous / Asynchronous |
3 | "Ch.9. Göreceli üstünlük ve uluslararası ticaretten kazanımlar Uluslararası Ticarette Karşılaştırmalı Üstünlük, s.275. " | Synchronous / Asynchronous |
4 | "Ch.9. Göreceli üstünlük ve uluslararası ticaretten kazanımlar Uluslararası Ticarette Karşılaştırmalı Üstünlük, s.275. " | Synchronous / Asynchronous |
5 | "Bölüm 9. Uluslararası ticaretten elde edilen karşılaştırmalı avantaj ve kazanımlar Ülkeler uluslararası ticaretten nasıl kazanç sağlar, s. 277. " | Synchronous / Asynchronous |
6 | Ara sınava hazırlanmalarına yardımcı olan öğrencilerin ödev sorularının (I) gönderilmesi, yüzde 20 ağırlığa sahiptir. | Synchronous / Asynchronous |
7 | "Bölüm 9. Uluslararası ticaretten elde edilen avantaj ve karşılaştırmalı üstünlük Bölüm sonu sorunları. " | Synchronous / Asynchronous |
8 | Arasinav | Online |
9 | Ch.9. Uluslararası ticaretin karşılaştırmalı üstünlükleri ve kazançları, Karşılaştırmalı Üstünlük Nereden Gelir ?, s.281. | Synchronous / Asynchronous |
10 | Ch.9. Uluslararası ticaretin karşılaştırmalı üstünlük ve kazanımları, Uluslararası Ticareti Kısıtlayan Hükümet Politikaları, s.283. | Synchronous / Asynchronous |
11 | Ch.9. Uluslararası ticaretin karşılaştırmalı üstünlük ve kazanımları, Uluslararası Ticareti Kısıtlayan Hükümet Politikaları, s.283. | Synchronous / Asynchronous |
12 | Ch.9. Uluslararası ticaretin karşılaştırmalı üstünlükleri ve kazanımları, Ticaret Politikaları ve Küreselleşme Üzerine Tartışmalar, s.290. | Synchronous / Asynchronous |
13 | Ch.9. Uluslararası ticaretin karşılaştırmalı üstünlükleri ve kazanımları, Ticaret Politikaları ve Küreselleşme Üzerine Tartışmalar, s.290. | Synchronous / Asynchronous |
14 | Öğrencilerin final sınavına hazırlanmalarına yardımcı olan eve götürme sorularının (II) sunulması, yüzde 20 ağırlığa sahiptir. | Synchronous / Asynchronous |
15 | Çalışma sorularını yanıtlamak ve bağımsız sorular almak. | Synchronous / Asynchronous |
16 | Final Sınavı | Online |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | 1) R. Gleen Hubbard, Anthony Patrick O’Biren, Economics, Pearson International Edition. 2) For Foreign trade and balance of payment of Turkey visit www.tuik.gov.tr and www.tcmb.gov.tr. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %20 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %20 | Ara Sınav | Ara Sınav |
3 | %20 | Ara Sınav | Ara Sınav |
4 | %40 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Ogrenci uluslararasi finans terimlerini tanimlayabilir. | 1 | 1͵2 |
2 | Ogrenci doviz kurlari piyasasi hakkinda bilgi sahibi olur. | 5 | 1͵2 |
3 | Ogrenci odemeler dengesi hakkinda bilgi sahibi olur. | 9 | 1͵2 |
4 | Ogrenci doviz kurundaki dalgalanmalari analiz edebilir. | 12 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 3 | 20 | 60 |
8 | Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 44 | 44 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
192 |