İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İktisat ( İngilizce )
Ders Bilgileri
İNGİLİZCE I | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
FLE101 | Güz | 3 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | İngilizce |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Okt. Sena TEKELİ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu ders öğrencilerin kendi alanlarında dil becerilerini geliştirmeyi amaçlar. 'Communicative' yöntem kullanılmaktadır. |
İçeriği | Haftada 3 saat olan bu ders, öğrencilerin kariyer hedeflerini gerçekleştirmek için ihtiyaç duydukları dil becerilerini geliştirmeyi hedefler. Bu amaçla, ders öğrencilere gerçek hayat senaryolarında farkındalık yaratmak için ve öğrencilerin pratik yapmaları için temel kavramlar ve örnek fırsatlar sunmaktadır. Ayrıca, öğrencilere kendi uzmanlık alanlarında çalışmak için ihtiyaç duydukları dil becerilerini pratik yapma olanağı sağlar. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma becerilerini geliştirmek |
2 | İlgili terminolojiyi ayırt etmek |
3 | Yeni kelime bilgisini gözden geçirmek için kişisel stratejiler geliştirmek |
4 | Kelimeleri çeşitli akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma alıştırmalarında kullanmak |
5 | Öğrencilerin kendi uzmanlık alanlarında gerekli olan çeşitli konuları tartışmak |
6 | Çeşitli okuma metinlerini değerlendirmek |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Ünite 1. Supply and Demand Okuma: Supply and Demand Dinleme ve Konuşma: Asking about causes Yazma: Sales Report | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
2 | Ünite 2. Production Okuma: Improve Production, Improve Business Dinleme ve Konuşma: Describing Benefits Yam: Writing an email to a supervisor | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
3 | Ünite.3 Quality Standards Okuma: Quality Control on the Assembly Line Dinleme ve Konuşma: Asking for an Opinion Yam: Filling out an Employee Suggestion Form | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
4 | Ünite 4. Deadlines Okuma: Deadlines Dinleme ve Konuşma: Asking about Progress Yazma: Filling out a Memo | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
5 | Ünite 5. Benchmarks Okuma: Memorandum Dinleme ve Konuşma: Asking for Clarification Yazma: Writing an e-mail to an Employee | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
6 | Ünite 6. Controlling Operations Okuma: Controlling Operations Dinleme ve Konuşma: Expressing Reservation Yazma: Writing a Paragraph about How to Increase Efficiency | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
7 | Ünite 7. Product Details Okuma: TechWare Dinleme ve Konuşma: Estimating Times Yazma: Filling out advertisement | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ünite 8. Pricing Okuma: Pricing Dinleme ve Konuşma: Asking about Results Yazma: Writing an E-mail to a supervisor | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
10 | Ünite 9. Sales Okuma: Effective Sales Techniques and Goals Dinleme ve Konuşma: Describing a Similar Experience Yazma: Writing an Essay about Improving Sales Techniques | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
11 | Sunum Haftası | Presentation |
12 | Sunum Haftası | Presentation |
13 | Ünite 10. Sales Forecasts Okuma: June Sales Report Dinleme ve Konuşma: Advising Caution Yazma: Writing a Sales Report | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
14 | Unit 11. Shipping Reading: Memo Listening and Speaking: Politely Interrupting Writing: Shipment Order Form | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
15 | Son Sınav için Konuların Tekrarı | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Management II, Carrer Paths | Virginia Evans- Jenny Dooley- Henry Brown Express Publishing |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %30 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
3 | %10 | Ara Proje | Ara Proje |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma becerilerini geliştirmek | 14 | 1͵2͵3 |
2 | İlgili terminolojiyi ayırt etmek | 14 | 1͵2͵3 |
3 | Yeni kelime bilgisini gözden geçirmek için kişisel stratejiler geliştirmek | 14 | 1͵2͵3 |
4 | Kelimeleri çeşitli akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma alıştırmalarında kullanmak | 14 | 1͵2͵3 |
5 | Öğrencilerin kendi uzmanlık alanlarında gerekli olan çeşitli konuları tartışmak | 14 | 1͵2͵3 |
6 | Çeşitli okuma metinlerini değerlendirmek | 14 | 1͵2͵3 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 1 | 6 | 6 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
90 |