İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İktisat ( İngilizce )
Ders Bilgileri
İKTİSADİ DÜŞÜNCE TARİHİ |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
ECO334 |
Bahar |
3 |
0 |
3 |
4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
|
Dili |
İngilizce |
Türü |
Seçmeli |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Yard. Doc. Dr. Ali GÜNEŞ |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
|
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Iktisadi dusuncenin gelisimi ve temsilcileri ele alinmaktadir. |
İçeriği |
Orta caglardan ikinci dunya savasina kadar olan surecte iktisadi dusuncenin gelisimi ve uygulamada aldiklari rollerin degerlendirilmesi yapilir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Ogrenci, Merkantilizmden Smith'e iktisadi dusunceler hakkinda bilgi sahibi olur.
|
2 |
Ogrenci, Keynes'e kadar olan surecin uygulamada aldigi rolu analiz edebilir. |
3 |
Ogrenci, sanayi devrimi ve Adam Smith'in dusuncelerini analiz etme yetenegini elde eder. |
4 |
Ogrenci, klasik iktisada tepkileri yorumlayabilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Merkantilizm oncesi dusunceler |
Ders anlatımı |
2 |
Merkantilistler |
Ders anlatımı |
3 |
Klasik liberalizmin kokleri |
Ders anlatımı |
4 |
Smith sonrasi klasik ekol |
Ders anlatımı |
5 |
Sosyalizmin yukselisi |
Ders anlatımı |
6 |
Marjinalistlerin onculeri |
Ders anlatımı |
7 |
Neoklasik iktisat |
Ders anlatımı |
8 |
Arasinav |
|
9 |
Kurumsalci ekol |
Ders anlatımı |
10 |
Refah ekonomisi |
Ders anlatımı |
11 |
Matematiksel iktisat |
Ders anlatımı |
12 |
Keynes iktisadi |
Ders anlatımı |
13 |
Buyume ve Kalkinma |
Ders anlatımı |
14 |
Sikago ekolu |
Ders anlatımı |
15 |
Genel tekrar |
Ders anlatımı |
16 |
Son Sınav |
|
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Stanley L Brue, The Evolution of Economic Thought, 6th ed. Dryden (2000). |
|
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Ogrenci, Merkantilizmden Smith'e iktisadi dusunceler hakkinda bilgi sahibi olur.
|
1 |
1͵2 |
2 |
Ogrenci, Keynes'e kadar olan surecin uygulamada aldigi rolu analiz edebilir. |
9 |
1͵2 |
3 |
Ogrenci, sanayi devrimi ve Adam Smith'in dusuncelerini analiz etme yetenegini elde eder. |
12 |
1͵2 |
4 |
Ogrenci, klasik iktisada tepkileri yorumlayabilir. |
13 |
1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
0 |
0 |
0 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
1 |
15 |
15 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
3 |
3 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
0 |
0 |
0 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
1 |
15 |
15 |
16 |
Son Sınav |
1 |
3 |
3 |
|
120 |