Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
ARC101, ARC102 |
Dili |
Türkçe |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Öğr. Gör. Burak Taşerimez, Öğr. Gör. Filiz Tan Taşkın |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
|
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilere mekan ile insan boyutu ilişkisini, işlev çözümleri ve biçim-işlev, mekan strüktür, vaziyet planı yerleşimi yapı ilişkisi, kesit cephe çizim teknikleri ve mimari tasarımının önemini öğrencilere gösterip öğretmektir. Bunları yaparken bir dönem önceki dönemde öğretilen tüm verileri öğrencilere anımsatıcı nitelikte yineletip, yeni projelerinde kullanılması amaçlanmaktadır. |
İçeriği |
Bu projenin genel amacı,öğrencilerin kent merkezi ve dokusu içerisinde tasarım yapma yeteneklerini geliştirmeyi amaçlamakta, bir villa ya da iki katlı konut projesini kent dokusu içerisinde çözebilmeyi öğretmektir.Öğrencilerden yüksek kaliteli modern bir proje tasarımı beklenirken , proje arsanın bulunduğu yere sosyal ve fiziksel olarak uygun çözümler üretmeleri, engelli kullanıcıları, diğer farklı çeşitli kullanıcılara uygun, çevresine, bulunduğu araziye uyumunu yapabildikleri, verilen işlevleri karşılayacak nitelikte bir proje tasarımı yapmaları gerekmektedir. |
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Tek işlevli ve küçük ölçekli yapı mimari tasarım temel kavramları, tasarım ilkeleri, tasarım yaklaşımları ve ölçütleri tanımlayabilir |
2 |
Çevre mekan analiz yöntemleri, kavramları, kullanıcı analizi, program analizi, mekansal sentezlemeyi açıklayabilir |
3 |
Küçük ölçekli bir alanda tek işlevli bir yapı ve açık alanlarını kapsayan vaziyet planı, iki ve üç boyutlu tasarım şeması geliştirme konusundaki bilgisini uygulamalı olarak yorumlar |
4 |
İşlevlerin mekansal dağılımı, işlevsel ilişki ve üç boyutlu biçimlendirme konusunda edindiği bilgiyi örnek proje üzerinden yorumlar |
5 |
Mimari tasarımda plan, kesit ve görünüşlerle birlikte zihnindeki düşüncesini 3 boyutlu olarak düşünme yetisine sahip olur |
6 |
Vaziyet planı oluşturmada genel arazi kullanım kararlarını doğru verebilme yeteneğini geliştirir. |
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Derse giriş. Mimari Tasarıma giriş/tanıtma : İçerik, gereksinimler ve beklentilerin anlatılması.
Isınma Projesi tasarlanması - I 'in sunumlarının yapılması. Isınma Projesinin anlatılması, konuyla ilgili kritiklerin verilmesi
|
|
2 |
Proje alan gezisi, Isınma projelerinin notlandırılması
Konu ile ilgili örneklerin sunulması
Araştırma dosyası, çevre analizi, senaryo & konsept çalışmalarına başlanması
1/1000 kitle maketi |
|
3 |
İlk fikirler ve taslak-leke çalışmaları, eleştiriler, mekan programı
Araştırma dosyası, çevre analizi, senaryo & konsept çalışmalarının sunulması |
|
4 |
Yerleşim Planı 1/500 veya 1/200, Plan 1/100, Kesit 1/100, Görünüş 1/100 |
|
5 |
Yerleşim Planı 1/500 veya 1/200, Plan 1/100, Kesit 1/100, Görünüş 1/100 |
|
6 |
Yerleşim Planı 1/500 veya 1/200, Plan 1/100, Kesit 1/100, Görünüş 1/100 |
|
7 |
Yerleşim Planı 1/500 veya 1/200, Plan 1/100, Kesit 1/100, Görünüş 1/100 |
|
8 |
ARA SINAV-ESKİZ SINAVI |
|
9 |
1/100 - 1/50 çalışmalar ve eleştiriler
Ortak eleştiriler- (İki grup ortak eleştiriler) |
|
10 |
1/100 - 1/50 çalışmalar ve eleştiriler
Ortak eleştiriler- (İki grup ortak eleştiriler) |
|
11 |
1/100 - 1/50 çalışmalar ve eleştiriler
Ortak eleştiriler- (İki grup ortak eleştiriler) |
|
12 |
1/100 - 1/50 çalışmalar ve eleştiriler- Ön jüri
Ortak eleştiriler- (İki grup ortak eleştiriler) |
|
13 |
1/100 - 1/50 çalışmalar ve eleştiriler
Ortak eleştiriler- (İki grup ortak eleştiriler) |
|
14 |
1/100 - 1/50 çalışmalar ve eleştiriler
Ortak eleştiriler- (İki grup ortak eleştiriler) |
|
15 |
Final Jürilerine Hazırlık Haftası
Final Jürilerine Hazırlık Haftası
|
|
16 |
Son Sınav |
|
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Tek işlevli ve küçük ölçekli yapı mimari tasarım temel kavramları, tasarım ilkeleri, tasarım yaklaşımları ve ölçütleri tanımlayabilir |
|
|
2 |
Çevre mekan analiz yöntemleri, kavramları, kullanıcı analizi, program analizi, mekansal sentezlemeyi açıklayabilir |
|
|
3 |
Küçük ölçekli bir alanda tek işlevli bir yapı ve açık alanlarını kapsayan vaziyet planı, iki ve üç boyutlu tasarım şeması geliştirme konusundaki bilgisini uygulamalı olarak yorumlar |
|
|
4 |
İşlevlerin mekansal dağılımı, işlevsel ilişki ve üç boyutlu biçimlendirme konusunda edindiği bilgiyi örnek proje üzerinden yorumlar |
|
|
5 |
Mimari tasarımda plan, kesit ve görünüşlerle birlikte zihnindeki düşüncesini 3 boyutlu olarak düşünme yetisine sahip olur |
|
|
6 |
Vaziyet planı oluşturmada genel arazi kullanım kararlarını doğru verebilme yeteneğini geliştirir. |
|
|