Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
Mimarlık
Ders Bilgileri
İNGİLİZCE IV | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
FLE202 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr.Gör. Uğur HARBELİOĞLU |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu ders öğrencilerin kendi alanlarındaki terminolojiyi baz alarak dil becerilerini geliştirmeyi amaçlar. İletişimsel (Communicative) yöntem kullanılmaktadır. |
İçeriği | Haftada 3 saat olan bu ders, öğrencilerin kariyer hedeflerini gerçekleştirmek için ihtiyaç duydukları dil becerilerini geliştirmeyi hedefler. Bu amaçla, ders öğrencilere gerçek hayat senaryolarında farkındalık yaratmak için ve öğrencilerin pratik yapmaları için temel kavramlar ve örnek fırsatlar sunmaktadır. Ayrıca, öğrencilere kendi uzmanlık alanlarında çalışmak için ihtiyaç duydukları dil becerilerini pratik yapma olanağı sağlar. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma becerilerini geliştirmek |
2 | İlgili terminolojiyi ayırt etmek |
3 | Yeni kelime bilgisini gözden geçirmek için kişisel stratejiler geliştirmek Kelimeleri çeşitli akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma alıştırmalarında kullanmak Öğrencilerin kendi uzmanlık alanlarında gerekli olan çeşitli konuları tartışmak Çeşitli okuma metinlerini değerlendirmek |
4 | Kelimeleri çeşitli akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma alıştırmalarında kullanmak |
5 | Öğrencilerin kendi uzmanlık alanlarında gerekli olan çeşitli konuları tartışmak |
6 | Çeşitli okuma metinlerini değerlendirmek |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Reading: Types of Structures Vocabulary: Definitions/Words in context Listening and speaking: Gap-filling and using key terms Writing: completing a faculty profile page | Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot |
2 | Vocabulary: Definition matching- Guessing meaning from context Listening and speaking: A conversation between a contractor and an architect Writing: completing a design change proposal Reading: Models of Houses Speaking: Acting out a task | Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot |
3 | Introduction to writing a paragraph Strategies of writing outlines | Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot |
4 | Vocabulary: Parts of a Building Definitions/synonyms/words in context Reading: A memo Listening and speaking: Gap-filling Speaking: Acting out the given roles | Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot |
5 | Vocabulary: Parts of a Building Definitions/synonyms/words in context Listening and speaking: Acting out Roles Writing: Completing a memo to a client | Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot |
6 | Vocabulary: Shapes Definitions/words in context Listening and speaking: Gap-filling and Discussion on window shapes in houses Reading and discussion: A webpage designing unusual windows | Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot |
7 | Vocabulary: Shapes Guessing meaning from context/definitions/sentence-level exercises Listening and speaking: Gap-filling and role-playing Writing: writing an equipment accident report Reading and discussion: Unusual Shapes in the Real World Revision for midterm exam | Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot |
8 | ARA SINAV | |
9 | Vocabulary: Shapes and Structures Definitions/sentence-level exercises Reading: A passage on Gertrude Willis and her artistic style Listening and speaking: Two architects' design plans | Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot |
10 | Vocabulary: Landscapes Guessing meaning from context Reading:Comparison& Contrast about two Sites for Residential Development Listening and speaking: Discussion on choosing the best residential site Writing: Notes on Meeting with Surveyor | Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot |
11 | Writing Exam | Sunum |
12 | Writing Exam | Sunum |
13 | Vocabulary: Basic Math Definitions/words in context/sentence-level exercises Reading: A Survey on a Development Land Listening and speaking: Building Plans and Measurement Writing: Completing a Building Plan Summary | Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot |
14 | Vocabulary: Common Units of Measurements 1&2 Words in context/definitions/sentence-level exercises Listening and speaking: Discussing the Changes to be made with the Client Writing: Completing a Memo from an Architect to another Architect | Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot |
15 | Vocabulary: Materials 1& 2 (Interior- Exterior) Reading: Construction Materials & Describing Materials Listening and Speaking: Acting out a Conversation between an Architect and a Client Writing: Completing a Project Proposal Son Sınav için Hazırlık | Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Career Paths Architecture | Express Publishing Virginia Evans- Jenny Dooley- Dave Cook |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %30 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
3 | %10 | Kısa Sınav | Kısa Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma becerilerini geliştirmek | 16͵18 | 1͵2͵3 |
2 | İlgili terminolojiyi ayırt etmek | 16͵18 | 1͵2͵3 |
3 | Yeni kelime bilgisini gözden geçirmek için kişisel stratejiler geliştirmek Kelimeleri çeşitli akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma alıştırmalarında kullanmak Öğrencilerin kendi uzmanlık alanlarında gerekli olan çeşitli konuları tartışmak Çeşitli okuma metinlerini değerlendirmek | 16͵18 | 1͵2͵3 |
4 | Kelimeleri çeşitli akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma alıştırmalarında kullanmak | 16͵18 | 1͵2͵3 |
5 | Öğrencilerin kendi uzmanlık alanlarında gerekli olan çeşitli konuları tartışmak | 16͵18 | 1͵2͵3 |
6 | Çeşitli okuma metinlerini değerlendirmek | 16͵18 | 1͵2͵3 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
8 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
9 | Kısa Sınav | 1 | 6 | 6 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
16 | Son Sınav | 1 | 3 | 3 |
90 |