Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
ARC 401 |
Dili |
Türkçe |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Prof. Dr. Erkin Erten Yrd. Doç. Dr. Mustafa Yeğin Yrd. Doç. Dr. Gülertan Akyüzlüer Öğr. Gör. Mehmet Burak Taşerimez |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
YOK |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Sosyal ve Ekonomik Grupların Farklı Gereksinimlerini Karşılayacak Sınırlı İhtiyaç Programları İçeren Genel Kullanım Mekânları: Bireysel etkinlikler, Grup etkileşimleri, Kültürel İlişkiler, Engellilerin zorunlulukları, Sağlık, Güvenlik, Konfor ve teknoloji faktörlerini irdeleyen iç mekân çözümleri üretme, İç mekân-çevre ilişkilerini kurma, Stüdyo düzeni içinde bireysel ya da genel eleştiriler, Seminerler ve Jüri ile değerlendirilir.
|
İçeriği |
Öğrenciler, kendi hazırladıkları bir mimari gereksinim programına göre, var olan bir binanın yeniden işlevlendirilmesi konusunda proje hazırlarlar. Projenin kapsamı, araştırmanın kullanılma düzeyi ve gelişimi, çalışma programına göre, düzenli olarak gerçekleştirilen panel sunumları aracılığıyla denetlenir. Bu derste amaç, öğrencinin mezuniyetinden sonra kendi başına proje üretmeye yarayacak yöntemleri bütünüyle kavramasıdır. |
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Çalışma kavramının tanımlanması.
|
Teorik anlatım, şemalar ve balon diagram kullanımı |
2 |
Kullanıcı görüntülerinin ve işlev şemasının tanımlanması. Eskiz Problemi 1.
|
Araştırma ve anket yöntemleri kullanımı, alternatif çalışmaların sunumu |
3 |
İşlev-hacim-kitle ilişkilerinin tanımlanması, stüdyo kritikleri.
|
Eskiz ve çalışma maketi kullanımı |
4 |
1/500 ölçekte mekân düzenlemeleri, asal ve ara işlevler, mekan kurgulanması, stüdyo kritikleri.
|
Eskiz ve çalışma maketi kullanımı |
5 |
1/500 ölçekte tasarlanan birimin modüler olabilme olanaklarının araştırılması. 1/500 ölçekte tasarlanan birimin büyümede esnek olabilme olanaklarının araştırılması.
|
Eskiz ve çalışma maketi kullanımı |
6 |
1/500 ölçekte tasarlanan birimin işlevsel esnek olabilme olanaklarının araştırılması. Final problemin verilmesi, stüdyo kritikleri.
|
Uygulamalar |
7 |
1/500 ölçekte tasarlanan birimin biçim, strüktür, anlam, oran, estetik, sistem, vb. değeri. Stüdyo kritikleri.
|
Teorik anlatım, görsel malzeme sunumu |
8 |
Ara sınav
|
Veri grafiklerinin hazırlanması |
9 |
1/500 ölçekte tasarlanan birimin biçim, strüktür, anlam, oran, estetik, sistem, vb. değeri. Stüdyo kritikleri.
|
Teorik anlatım, görsel malzeme sunumu |
10 |
Proje Değerlendirmesi: Stüdyo kritikleri.
|
Uygulamalar |
11 |
Stüdyo kritikleri.
|
Uygulamalar |
12 |
Stüdyo kritikleri, işlev-hacim-dolaşım-ölçek, vb. tanımlarla mobilya mekân ilişkilerinin tanımlanması.
|
Görsel malzeme sunumu |
13 |
Stüdyo kritikleri.
|
Uygulamalar |
14 |
Stüdyo kritikleri.
|
Uygulamalar |
15 |
Final Proje Değerlendirmesi
|
Uygulamalar |
16 |
Final Jüri |
Veri grafiklerinin hazırlanması |
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Uğurlu, F.Y. Mimari Projeye Giriş, KDMMA, Konya, 1979.Uğurlu, F.Y. Mimari Tasarım Sorunlarında Kılgı-Kuram İlişkisi, Kozan Ofset, Ankara, 2001.Tanalı, M.Z, Onur, A.Z., Modern Sonrası Mimarlık Üzerine Notlar, Mimarlar Odası, Ankara, 2004.Tanalı, M.Z, Sevgili Düşünceler, Mimarlar Derneği, Ankara, 2002.Tanalı, M.Z, Sadeleştirmeler, Alp Yayınevi, Ankara, 1998.
|
|
|
2 |
Internet bazlı kaynaklar
|
|
|