Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
Mimarlık
Ders Bilgileri
ÜRÜN TASARIMI II | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
ICM332 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr.Gör. Meltem AKYÜREK |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Tarihsel perspektif içinde mobilya iç mimari mekân ilişkilerinin irdelenmesinin öğretilmesi. |
İçeriği | Öğrencilerin tasarladıkları bir ürünü üretebilmelerini de sağlamak ve üretim sürecini de kullanabilmelerine olanak tanımak asıl amaçtır. Üretim sürecinde öğrencilerden beklenen, tasarladıkları ürüne göre strüktür, ergonomi, maliyet hesapları, malzeme seçimi ile kullanımını da göz önünde bulundurmalarıdır. Tasarımın potansiyelini ve sınırlamalarını da düşünerek ürettikleri detay çözümleri ile özgün yaklaşımları da değerlendirilmektedir. Uygun teknik çizimlerle projelerini ve tasarımlarını sunmaları da istenir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | İç mekân-mobilya, Donatı ilişkilerinin irdelenmesi |
2 | İç mekân-mobilya, Donatı ilişkilerinin sonuçların 20. ve 21. yy.’daki mekân-mobilya tasarımı ilişkilerine yansımasının değerlendirilmesi |
3 | İç mekan - mobilya donatı ilişkilerinin değerlerinin yeniden yapılandırılması ve çıkan sonuçların günümüz tasarım hareketlerini etkileme biçimleri. |
4 | Mobilya tasarımı - üretim kurgusunun irdelenerek yeni ürün ortaya çıkarma yetisine sahip olma bilnci |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | İç mekân düzenleme, bezeme ve mobilya üzerine temel kavramlar. | Projeksiyon ile sunum |
2 | 20 yy mekân kullanımı, iç mekân düzenleme ilkeleri ve bilinen mobilya örnekleri. | Projeksiyon ile sunum |
3 | 20.yy iç mekân düzenleme ilkeleri ve bilinen mobilya örnekleri. | Projeksiyon ile sunum |
4 | 20.yy iç mekân düzenleme ilkeleri ve bilinen mobilya örnekleri. | Projeksiyon ile sunum |
5 | 21.yy iç mekân düzenleme ilkeleri ve bilinen mobilya örnekleri. | Projeksiyon ile sunum |
6 | 21.yy yaşama pratikleri ve iç mekâna yansıması, iç mekân ve mobilya örnekleri. | Projeksiyon ile sunum |
7 | 21.yy yaşama pratikleri ve iç mekâna yansıması, iç mekân ve mobilya örnekleri, değişimler ve nedenleri. | Projeksiyon ile sunum |
8 | Ara sınav | |
9 | Araştırmalar, eskizler, eleştiriler. | Değerlendirme |
10 | Araştırmalar, eskizler, eleştiriler. | Değerlendirme |
11 | Araştırmalar, eskizler, eleştiriler. | Değerlendirme |
12 | Araştırmalar, eskizler, eleştiriler. | Değerlendirme |
13 | Araştırmalar, eskizler, eleştiriler. | Değerlendirme |
14 | Araştırmalar, eskizler, eleştiriler. | Değerlendirme |
15 | Final öncesi hazırlıklar, ön jüri. | Değerlendirme |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | The Design Book, 2013, Phaidon, ISBN 9780714865799, SARNITZ, August, 2007, Hoffmann, Taschen, ISBN 978-3-8228-5591-1 | ||
2 | PETERS, Nils, 2006, PROUVé, Taschen, ISBN 13:978-3-8228-4878-4, SARNITZ, August, 2003, LOOS, Taschen, ISBN 3-8228-2772-X | ||
3 | Internet bazlı kaynaklar |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %20 | Ara Uygulama | Ara Uygulama |
2 | %20 | Ara Sınav | Ara Sınav |
3 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | İç mekân-mobilya, Donatı ilişkilerinin irdelenmesi | 4 | 1͵2͵3 |
2 | İç mekân-mobilya, Donatı ilişkilerinin sonuçların 20. ve 21. yy.’daki mekân-mobilya tasarımı ilişkilerine yansımasının değerlendirilmesi | 4 | 1͵2͵3 |
3 | İç mekan - mobilya donatı ilişkilerinin değerlerinin yeniden yapılandırılması ve çıkan sonuçların günümüz tasarım hareketlerini etkileme biçimleri. | 4 | 1͵2͵3 |
4 | Mobilya tasarımı - üretim kurgusunun irdelenerek yeni ürün ortaya çıkarma yetisine sahip olma bilnci | 10͵13 | 1͵2͵3 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
8 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 6 | 5 | 30 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
16 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
90 |