# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Genel sürdürülebilirlik terminolojisine aşina olma |
2 |
Tasarım önerilerinde sürdürülebilir malzemeleri seçme ve kullanma |
3 |
Sürdürülebilir yapılı çevre hakkında tartışabilme |
4 |
Yapı malzemelerinin ve binaların yaşam döngüsü analizlerini okuyabilme ve bunları tartışabilme |
5 |
Çevresel ürün beyanlarını okuyabilme ve karşılaştırabilme |
6 |
Uçucu organik bileşen salınımları ile iç ortam hava kalitesi arasında ilişki kurabilme
|
7 |
Yeşil bina sertifikalarını (LEED, BREEAM, ÇEDBİK-Konut) tanıma |
8 |
Sürüdülebilir tasarım ölçütleri hakkında farkındalık kazanma |
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
İçerik - Sürdürülebilirlik nedir? Sürdürülebilirliğin sosyal, ekonomik ve çevresel olarak ele alınması. Neden sürdürülebilir olmalıyız?
|
Sözlü ve görsel anlatım |
2 |
Sürdürülebilir tasarım ölçütleri
|
Sözlü ve görsel anlatım |
3 |
Sürdürülebilir tasarım ölçütleri
|
Sözlü ve görsel anlatım |
4 |
Sürdürülebilir yapılı çevre ve yeşil bina sertifikaları (LEED, BREEAM, ÇEDBİK-Konut)
|
Sözlü ve görsel anlatım |
5 |
Sürdürülebilir yapılı çevre ve yeşil bina sertifikaları (LEED, BREEAM, ÇEDBİK-Konut)
|
Sözlü ve görsel anlatım |
6 |
Yeşil binalar için malzemeler: sürdürülebilir ve düşük salınımlı yapı malzemeleri
|
Sözlü ve görsel anlatım |
7 |
Ara sınav öncesi konuların gözden geçirilmesi
|
Sözlü ve görsel anlatım |
8 |
Ara Sınav
|
|
9 |
"Beşikten kapıya" ve "beşikten mezara" yaşam döngüsü analizleri, çevresel ürün beyanları
|
Sözlü ve görsel anlatım |
10 |
"Beşikten kapıya" ve "beşikten mezara" yaşam döngüsü analizleri, çevresel ürün beyanları
|
Sözlü ve görsel anlatım |
11 |
"Beşikten kapıya" ve "beşikten mezara" yaşam döngüsü analizleri, çevresel ürün beyanları
|
Sözlü ve görsel anlatım |
12 |
İç ortam kalitesi, uçucu organik bileşen salınımları ve testleri
|
Sözlü ve görsel anlatım |
13 |
İç ortam kalitesi, uçucu organik bileşen salınımları ve testleri
|
Sözlü ve görsel anlatım |
14 |
İç ortam kalitesi, uçucu organik bileşen salınımları ve testleri
|
Sözlü ve görsel anlatım |
15 |
Final sınavı öncesi dönemin gözden geçirilmesi
|
Sözlü ve görsel anlatım |
16 |
Son Sınav |
|
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Genel sürdürülebilirlik terminolojisine aşina olma |
1͵5͵8 |
|
2 |
Tasarım önerilerinde sürdürülebilir malzemeleri seçme ve kullanma |
5͵8͵14 |
|
3 |
Sürdürülebilir yapılı çevre hakkında tartışabilme |
5 |
|
4 |
Yapı malzemelerinin ve binaların yaşam döngüsü analizlerini okuyabilme ve bunları tartışabilme |
5͵8 |
|
5 |
Çevresel ürün beyanlarını okuyabilme ve karşılaştırabilme |
5͵14 |
|
6 |
Uçucu organik bileşen salınımları ile iç ortam hava kalitesi arasında ilişki kurabilme
|
5͵8 |
|
7 |
Yeşil bina sertifikalarını (LEED, BREEAM, ÇEDBİK-Konut) tanıma |
1͵3͵5͵8 |
|
8 |
Sürüdülebilir tasarım ölçütleri hakkında farkındalık kazanma |
1͵2͵6͵8͵9͵14 |
|