Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
Mimarlık
Ders Bilgileri
TARİHİ ÇEVREDE KORUMA II | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
ARC468 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | YOK |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Ögr. Gör. Ayşe İNCE |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Tarihi çevre koruma bilincini oluşturmak ve geliştirmek. Yaşanılan çevreye karşı, koruma bilinci içerisinde yaklaşarak, çözüm üretebilmek. Tarihi çevre bileşenleri ve koruma tekniklerini bilmek. |
İçeriği | Tarihi çevrenin korunması konusunda ulusal ve uluslararası gelişim süreci. Korumanın sürekliliği ve ilgili olduğu diğer çalışma alanları. Tarihi çevre koruma teknikleri |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Tarihi çevrenin korunması konusunda bilgi sahibi olmak |
2 | Öğrencinin yaşadığı şehirde, kent koruması konusunda yorum yapabilecek bilgiye sahip olması |
3 | Bir kentsel koruma projesi ekibinde yer alıp, ekip çalışması yürütebilme yetisi kazanmak |
4 | Tarihi çevrenin korunması hakkında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Tarihi çevre koruma kavramı ve tarihi çevrenin bileşenleri | Anlatım |
2 | Uluslarası boyutta tarihi çevre koruma düşüncesinin yasal gelişimi | Anlatım |
3 | Ulusal boyutta tarihi çevre koruma düşüncesinin yasal gelişimi | Anlatım |
4 | Ören yeri- Sit Alanı ve çeşitlerinin tanınması | Anlatım |
5 | Kent içi gezi veya ilgili konu alanında çalışma yapmış bir konuşmacı ile sohbet | Söyleşi- Gezi |
6 | Alan Yönetimi ve Unesco | Anlatım |
7 | Tarihi çevre koruma ile ilgili ülkemizdeki yasa ve yönetmelikler | Anlatım |
8 | Arasınav | Arasınav |
9 | Alan korumasında teknikler, tipolojinin önemi ve örnekleri | Anlatım |
10 | Çalışma Alanının Tanıtılması ve grupların belirlenmesi | Alan Çalışması |
11 | Alan çalışması | Alan Çalışması |
12 | Alan çalışması | Alan Çalışması |
13 | Alan çalışması | Alan Çalışması |
14 | Sonuçların tartışılması ve kritik | Kritik |
15 | Final Öncesi Hazırlık ve Son kritik | Kritik |
16 | Son Sınav | Son SInav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | CEVAT ERDER-TARİHİ ÇEVRE BİLİNCİ- ODTÜ MİMARLIK FAK. YAYIN NO:24 | ||
2 | ZEYNEP AHUNBAY- TARİHİ ÇEVRE KORUMA VE RESTORASYON- YEM YAYINLARI- 4.BASKI | ||
3 | CAN BİNAN- Mimari Koruma Alanında Venedik Tüzüğü’nden Günümüze Düşünsel Gelişmenin Uluslararası Evrim Süreci, Yıldız Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Yayınları, Istanbul, 1999 | ||
4 | ICOMOS ULUSLAR ARASI TÜZÜK METİNLERİ | ||
5 | Internet bazlı kaynaklar |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Tarihi çevrenin korunması konusunda bilgi sahibi olmak | 7 | 1͵2 |
2 | Öğrencinin yaşadığı şehirde, kent koruması konusunda yorum yapabilecek bilgiye sahip olması | 6 | 1͵2 |
3 | Bir kentsel koruma projesi ekibinde yer alıp, ekip çalışması yürütebilme yetisi kazanmak | 9 | 1͵2 |
4 | Tarihi çevrenin korunması hakkında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek | 2͵9 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
16 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
90 |