Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
Mimarlık
Ders Bilgileri
PORTFOLYO HAZIRLAMA | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
ARC406 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 6 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | YOK |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Mehmet Burak Taşerimez |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | YOK |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin profesyonel pratikte önemli bir yer edinmelerini sağlayacak kisisel bir web sayfası ve portfolyo hazırlamaları için tasarımları icin gerekli olan temel bilgilerin ogretilmesidir. Ogrenciler en iyi işlerini yansıtacak bir portfolio tasarlamaları ve enuygun sunum biçimini kullanmaları icin yonlendirilirler |
İçeriği | Bu derste öğrenciler fikirlerini ve tasarımlarını sunmak için dijital ve basili portfoliohazirlamayi ogrenirler. Final proje her öğrencinin oluşturduğu bir web sitesini, bir JPEGveya PDF formatında ve bir de basılmış portfolyo hazırlanmasını talep eder |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Öğrenciler tasarımları içinden en iyilerini seçebilecek ve hedeflenmiş bir sunum için düzenleyebileceklerdir. |
2 | Öğrenciler bu dersin sonunda, rafine edilmiş tasarımlarını basılı portfolyolar şeklinde düzenleyebileceklerdir. |
3 | Öğrenciler tasarımlarını web ortamında etkili bir biçimde düzenleyebileceklerdir. |
4 | Öğrenciler bilgisayar destekli grafik tekniklerini kullanarak sunum becerilerini geliştirebileceklerdir. |
5 | Öğrenciler projelerini farklı kültürel değer sistemlerine göre revize edebilecek ve görsel olarak ifade edebileceklerdir |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Konuların Tanıtımı | |
2 | Sunuş: Neden portfolio hazırlanır, Portfolyo nedir, Portfolyo neler içerir, Portfolyohazırlamanın temel kuralları | |
3 | Sunuş: Portfolyo hazırlanmasını gerektiren yaygın durumlar, Tasarım portfolyosuhazırlamanın aşamaları | |
4 | Sunuş: Profesyonel portfolyo nedir, Akademik portfolyo nedir | |
5 | Portfolyo için tasarımların seçilmesi ve düzenlenmesi, Farklı portfolyoların gözdengeçirilmesi | |
6 | Portfolyo için tasarımların seçilmesi ve düzenlenmesi, Farklı portolyoların gözdengeçirilmesi | |
7 | Portfolyo için tasarımların seçilmesi ve düzenlenmesi, Farklı portolyoların gözdengeçirilmesi | |
8 | Arasınav | |
9 | Web Plus X6 Starter Edition Yazılımı Eğitimi | |
10 | Web Plus X6 Starter Edition Yazılımı Eğitimi | |
11 | Web Plus X6 Starter Edition Yazılımı Eğitimi | |
12 | Öğrencilerin kişisel web portolyolarının sunumları | |
13 | Öğrencilerin kişisel web portolyolarının sunumları | |
14 | Portfolyoların detaylandırılması ve mükemmelleştirilmesi. | |
15 | Portfolyoların detaylandırılması ve mükemmelleştirilmesi. | |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Marjanovic I., Rüedi Ray K., Naa Norle Lokko L., The Portfolio, Architectural Press, 2007, UK | ||
2 | http://www.gsd.harvard.edu/careerhttp://www.gradportfolioday.org/http://www.carbonmade.com/http://www.coroflot.com/public/people_home.asphttp://www.dexigner.com/directory/cat/Interior-Design/Designers.htmlhttp://webstyleguide.com/wsg2/page/grids.htmlhttp://www.mezzoblue.com/archives/2005/05/13/columnsgrid/index.phphttp://www.smileycat.com/miaow/archives/layoutgrid.phphttp://tutorialblog.org/gridsystemsinwebdesign/http://www.webdesignerwall.com/trends/gridandcolumndesigns/http://www.alistapart.com/articles/outsidethegrid http://webtypography.net http://www.creativepublic.com/portfoliotips.php |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler tasarımları içinden en iyilerini seçebilecek ve hedeflenmiş bir sunum için düzenleyebileceklerdir. | 4͵14 | 1͵2 |
2 | Öğrenciler bu dersin sonunda, rafine edilmiş tasarımlarını basılı portfolyolar şeklinde düzenleyebileceklerdir. | 4͵14 | 1͵2 |
3 | Öğrenciler tasarımlarını web ortamında etkili bir biçimde düzenleyebileceklerdir. | 4͵14͵15 | 1͵2 |
4 | Öğrenciler bilgisayar destekli grafik tekniklerini kullanarak sunum becerilerini geliştirebileceklerdir. | 4͵14͵15 | 1͵2 |
5 | Öğrenciler projelerini farklı kültürel değer sistemlerine göre revize edebilecek ve görsel olarak ifade edebileceklerdir | 4͵14͵15 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
8 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 10 | 6 | 60 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
16 | Son Sınav | 1 | 20 | 20 |
180 |