Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
ARC 302 |
Dili |
Türkçe |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Prof. Dr. Erkin Erten Yrd. Doç. Dr. Mustafa Yeğin Yrd. Doç. Dr. Gülertan Akyüzlüer Öğr. Gör. Mehmet Burak Taşerimez |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
Yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Sosyal ve Ekonomik Grupların Farklı Gereksinimlerini Karşılayacak Sınırlı İhtiyaç Programları İçeren Genel Kullanım Mekânları: Bireysel etkinlikler, Grup etkileşimleri, Kültürel İlişkiler, Engellilerin zorunlulukları, Sağlık, Güvenlik, Konfor ve teknoloji faktörlerini irdeleyen iç mekân çözümleri üretme, İç mekân-çevre ilişkilerini kurma, Stüdyo düzeni içinde bireysel ya da genel eleştiriler, Seminerler ve Jüri ile değerlendirilir. |
İçeriği |
Yoğun ticari ve sosyal aktivitelerin yer aldığı şehir meydanlarını oluşturan karmaşık bina ve bina gruplarının tasarlanması söz konusudur. Binalar arasındaki sosyal mekânların ve bu mekânları oluşturan elemanların, çok yönlü iç ve dış mekân ilişkilerinin incelenmesi ve tasarımı öne çıkar. |
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Çalışma kavramının tanımlanması.
|
Teorik anlatım, şemalar ve balon diagram kullanımı |
2 |
Kullanıcı görüntülerinin ve işlev şemasının tanımlanması. Eskiz Problemi 1.
|
Araştırma ve anket yöntemleri kullanımı, alternatif çalışmaların sunumu |
3 |
İşlev-hacim-kitle ilişkilerinin tanımlanması, stüdyo kritikleri.
|
Eskiz ve çalışma maketi kullanımı |
4 |
1/500 ölçekte mekân düzenlemeleri, asal ve ara işlevler, mekan kurgulanması, stüdyo kritikleri.
|
Eskiz ve çalışma maketi kullanımı |
5 |
1/500 ölçekte tasarlanan birimin modüler olabilme olanaklarının araştırılması. 1/200 ölçekte tasarlanan birimin büyümede esnek olabilme olanaklarının araştırılması.
|
Eskiz ve çalışma maketi kullanımı |
6 |
1/500 ölçekte tasarlanan birimin işlevsel esnek olabilme olanaklarının araştırılması. Final problemin verilmesi, stüdyo kritikleri.
|
Uygulamalar |
7 |
1/500 ölçekte tasarlanan birimin biçim, strüktür, anlam, oran, estetik, sistem, vb. değeri. Stüdyo kritikleri.
|
Teorik anlatım, görsel malzeme sunumu |
8 |
Proje Değerlendirmesi: Stüdyo kritikleri.
|
Uygulamalar |
9 |
Ara sınav
|
Veri grafiklerinin hazırlanması |
10 |
Stüdyo kritikleri.
|
Uygulamalar |
11 |
Stüdyo kritikleri, işlev-hacim-dolaşım-ölçek, vb. tanımlarla mobilya mekân ilişkilerinin tanımlanması.
|
Görsel malzeme sunumu |
12 |
Stüdyo kritikleri.
|
Uygulamalar |
13 |
Stüdyo kritikleri.
|
Uygulamalar |
14 |
Sunuş tekniklerinin tartışılması, stüdyo kritikleri.
|
Uygulamalar |
15 |
Final Proje Değerlendirmesi
|
Veri grafiklerinin hazırlanması |
16 |
Son Sınav |
|
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Uğurlu, F.Y. Mimari Projeye Giriş, KDMMA, Konya, 1979.Uğurlu, F.Y. Mimari Tasarım Sorunlarında Kılgı-Kuram İlişkisi, Kozan Ofset, Ankara, 2001.Tanalı, M.Z, Onur, A.Z., Modern Sonrası Mimarlık Üzerine Notlar, Mimarlar Odası, Ankara, 2004.Tanalı, M.Z, Sevgili Düşünceler, Mimarlar Derneği, Ankara, 2002.Tanalı, M.Z, Sadeleştirmeler, Alp Yayınevi, Ankara, 1998.
|
|
|
2 |
Internet bazlı kaynaklar
|
|
|