Mühendislik Fakültesi
Bilgisayar Ve Yazılım Mühendisliği

Ders Bilgileri

ARDUİNO PROGRAMLAMA
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
CSE313 Güz 2 2 3 5

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili İngilizce
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Dr. Öğr. Üyesi Çağdaş ALLAHVERDİ
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Öğrenciye Arduino'nun temel çalışma ilkelerini anlatmak.
İçeriği Arduino programlama kodları ve Arduino sensörleri.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Arduino programlama arayüzü ve programlama kodlarını anlayabilme becerisi.
2 Elektronik sensörlerin çalışma ilkelerini anlayabilme becerisi.
3 Arduino donanımını öğrenme becerisi.
4 Deney tasarlayabilme ve yapabilme, veri toplayabilme ve araştırılan mühendislik problemlerinin sonuçlarını analiz edebilme ve yorumlayabilme becerisi.
5 Disiplin içi veya disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme becerisi.
6 Bireysel çalışma becerisi.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Arduino Web Editör ve Arduino Sensörler Ders
2 Arduino Programlama Kodları Ders
3 Arduino Projelerinin Seçimi Ders
4 Proje Atölye
5 Proje Atölye
6 Proje Atölye
7 Proje Ders
8 Ara Sınav Proje Teslimi
9 Proje Atölye
10 Proje Atölye
11 Proje Atölye
12 Proje Atölye
13 Proje Atölye
14 Proje Atölye
15 Proje Atölye
16 Son Sınav Proje Teslimi

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Beginning Arduino, Michael McRoberts, 2010, ISBN-13 (pbk): 978-1-4302-3240-7
2 Arduino Öğreniyorum, Hikmet ŞAHİN, 2016, Dahi Yayıncılık.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Arduino programlama arayüzü ve programlama kodlarını anlayabilme becerisi. 2͵3͵4 1͵2
2 Elektronik sensörlerin çalışma ilkelerini anlayabilme becerisi. 2͵3͵4 1͵2
3 Arduino donanımını öğrenme becerisi. 2͵3͵4 1͵2
4 Deney tasarlayabilme ve yapabilme, veri toplayabilme ve araştırılan mühendislik problemlerinin sonuçlarını analiz edebilme ve yorumlayabilme becerisi. 2͵3͵4 1͵2
5 Disiplin içi veya disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme becerisi. 2͵3͵4 1͵2
6 Bireysel çalışma becerisi. 2͵3͵4 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 4 56
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 2 2
8 Ara Sınav 0 0 0
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 2 10 20
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 4 4
16 Son Sınav 1 10 10
  120