İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İktisat ( İngilizce )
Ders Bilgileri
MAKROEKONOMİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
ECO202 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Ekonomiye Girişi 1 ve 2 derslerini almalıdır. |
---|---|
Dili | İngilizce |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yar. Doç. Dr. İbrahim Boz |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Öğrencilerin derse aktif katılımı beklenmektedir. |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin 3 temel amacı bulunmaktadır. Birincisi, makroekonomiyle ilgili temel teorik bilgiyi almalarıdır. İkincisi konuyla ilgili Türkiye’deki durumla ilgili bilgi toplamaları ve fikir sahibi olmalarıdır. Üçüncüsü ise ders kapsamı içerisinde okudukları kaynaklar sayesinde yabancı dil becerilerini geliştirmeleridir. |
İçeriği | İçerik haftalık ders programında verilmektedir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | İktisadi kavramları ve teorileri kullanır |
2 | Haber, makale ve olayları takip eder. |
3 | İngilizce okuma,yazma becerisini geliştirir. |
4 | Önemli ekonomik sorunlar hakkında konuşma ve ikna etme becerisi geliştirir. |
5 | Sorumlu, paylaşımcı davranır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Dersin içeriğinin ve öğrenci sorumluluklarının açıklanması. Makroekonomiye Giriş. Türkiye ekonomisinin önemli sorunları hakkında tartışma. | Ders anlatma, sunum ve tartışma |
2 | Ünite 5: Measuring a Nation's Production and Income. | Ders anlatma, sunum ve tartışma |
3 | Ünite 5: Measuring a Nations's Production and Income. | Ders anlatma, sunum ve tartışma |
4 | Ünite 6: Unemployment and Inflation. | Ders anlatma, sunum ve tartışma |
5 | Ünite 6: Unemployment and Inflation. | Ders anlatma, sunum ve tartışma |
6 | Ünite 8: Why do economies grow? | Ders anlatma, sunum ve tartışma |
7 | Ünite 8: Why do economies grow? | Ders anlatma, sunum ve tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ünite 9: Aggregate Demand and Supply. | Ders anlatma, sunum ve tartışma |
10 | Ünite 9: Aggregate Demand and Supply. | Ders anlatma, sunum ve tartışma |
11 | Ünite 10: Fiscal Policy. | Ders anlatma, sunum ve tartışma |
12 | Ünite 10: Fiscal Policy. | Ders anlatma, sunum ve tartışma |
13 | Ünite 11: Income and Expenditure Model. | Ders anlatma, sunum ve tartışma |
14 | Ünite 11: Income and Expenditure Model. Dönem boyunca işlenen konuların gözden geçirilmesi. | Ders anlatma, sunum ve tartışma |
15 | ||
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Economics, Principles, Applications, And Tools, Seventh Edition, International Edition, | Pearson Publication, Prentice Hall,m 2012. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | İktisadi kavramları ve teorileri kullanır | 1 | 1͵2 |
2 | Haber, makale ve olayları takip eder. | 5 | 1͵2 |
3 | İngilizce okuma,yazma becerisini geliştirir. | 7 | 1͵2 |
4 | Önemli ekonomik sorunlar hakkında konuşma ve ikna etme becerisi geliştirir. | 9͵12 | 1͵2 |
5 | Sorumlu, paylaşımcı davranır. | 13 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 20 | 20 |
8 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
9 | Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 50 | 50 |
16 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
150 |