Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
Mimarlık

Ders Bilgileri

MİMARLIK TARİHİ III
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
ARC319 Güz 3 0 3 3

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Dr. Öğr. Üyesi Ayşen Cevriye Benli
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Mimarlığın ve sanatın 19’uncu Yüzyılın sonlarından sonra, 20’nci Yüzyıldaki gelişiminin incelenmesi.
İçeriği 19. yüzyıl ortalarından Eklektisizm ve sonrasında tüm dünya ülkelerindeki Modern Mimarlık ve sanat içeriği oluşturur. Dersin içeriğinde, Rönesansın sonları, Ütopyacılık, Romantisizm, Eklektisizm, Endüstri devrimi sonrası Demir, Dökme demir, cam kullanımı, çelik, Chicago okulunun getirdikleri, betonarme ve demirli betonun Fransa’da ilk kullanımı , İngiltere’de sanat ve zanaatkarlar akımı(arts & crafts), tüm ülkelerde Art Nouveau, Avusturya'da Sezession, Hollanda’da De Stijl, İtalya’da Fütürizm, Rusya'daki, Konstrüktivizm-Yapısalcılık, Fransa'daki Pürizm-Yalınlık, Almanya'da Ekspresyonizm anlatılır. Mimarlığı da kapsayan çevre, iç mekânlar, bitirmeler, mobilyalar, tekstil, el işleri, resimler, heykeller ve süslemeler incelenir.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Eleştirel düşünme, konuşma ve yazma
2 Mimarlık alanı ile ilişkili olacak şekilde sanat kültürü, mimarlık tarihi ve estetik konularında üretime yön verebilecek bilgiye sahip olabilme
3 Mimarlık alanında lisans yeterliliklerine dayalı olarak sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknik geliştirme ve derinleştirme becerisine sahip olabilme
4 İnanç, düşünce, felsefe, ideoloji gibi mimari yaratmayı besleyen dinamikler hakkında fikir sahibi olmak.
5 Mimarlık alanında yapılmış çalışma ve projeleri yorumlama ,analiz ve değerlendirme yetkinliğine sahip olabilme
6 Mimarlık alanı ile ilgili kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirebilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Eski dönemlere ve Rönesansa Bakış Teorik Anlatım
2 Eklektisizm Teorik Anlatım
3 Endüstri Devrimi Teorik Anlatım
4 Romantisizm, Ütopyacılık Teorik Anlatım
5 Demir, Çelik, Beton ilk kullanımları,Mimarlar, örnekler Teorik Anlatım
6 Chicago Okulu ve Mimarlığı Teorik Anlatım
7 Arts and Crafts (Sanat ve El sanatları) Akımı, art Nouveau-sezession Teorik Anlatım
8 Ara Sınav
9 İtalya-Fütürizm-Gelecekçilik Teorik Anlatım
10 Hollanda'da Art Nouveau-Destijl Teorik Anlatım
11 Konstrüktivizm-Rusya Teorik Anlatım
12 Pürizm-Fransa Teorik Anlatım
13 Ekspresyonizm-Almanya Teorik Anlatım
14 Final sınavına hazırlık haftası Teorik Anlatım
15 Final sınavına hazırlık haftası Teorik Anlatım
16 Final sınavı

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Bülent Özer, Kültür Sanat Mimarlık, YEM Yayınları
2 İzm'ler Mimarlığı Anlamak, Jeremy Melvin, Yem yayınları , 2006
3 İzm'ler Sanatı Anlamak, Stephen Little, Yem yayınları , 2006
4 İzm'ler Modern Sanatı Anlamak,, Sam Phillips, Yem yayınları 2016
5 SANAT-Başvuru Kitabı-NTV
6 MİMARLIK-Başvuru Kitabı-NTV
7 Archıtecture,The Whole Story,Denno Jones, Thames Hudson,2014

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Eleştirel düşünme, konuşma ve yazma 2͵6͵8 1͵2͵3
2 Mimarlık alanı ile ilişkili olacak şekilde sanat kültürü, mimarlık tarihi ve estetik konularında üretime yön verebilecek bilgiye sahip olabilme 2͵6͵8 1͵2͵3
3 Mimarlık alanında lisans yeterliliklerine dayalı olarak sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknik geliştirme ve derinleştirme becerisine sahip olabilme 2͵6͵8 1͵2͵3
4 İnanç, düşünce, felsefe, ideoloji gibi mimari yaratmayı besleyen dinamikler hakkında fikir sahibi olmak. 2͵6͵8 1͵2͵3
5 Mimarlık alanında yapılmış çalışma ve projeleri yorumlama ,analiz ve değerlendirme yetkinliğine sahip olabilme 1 1͵2͵3
6 Mimarlık alanı ile ilgili kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirebilme 8 1͵2͵3
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 0 0 0
8 Ara Sınav 1 2 2
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 6 5 30
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 0 0 0
16 Son Sınav 1 2 2
  90