Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi

Ders Bilgileri

KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
CGP233 Güz 3 0 3 4

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) yok
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr.Gör. Merve Koyuncu
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar yok
Staj Durumu Yok
Amacı Özel gereksinimli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. Özel gereksinimli olma nedenleri, teşhis ve eğitimleri hakkında bilgi kazandırmak. Kaynaştırma uygulamaları hakkında bilgi kazandırmak. Ailelerle birlikte çalışma hususunda bilgi kazandırmak. Kaynaştırma ile ilgili kavramlar, kaynaştırma teknikleri, kaynaştırmaya hazırlık etkinlikleri, kaynaştırma süreci, kaynaştırma eğitimde dikkat edilmesi gereken noktalar ve kaynaştırma programları ile ilgili yeterlilik kazandırmaktır.
İçeriği Özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitim, gelişimsel yetersizlikler, zihinsel yetersizlik ve otistik bozukluklar, öğrenme güçlükleri, işitme yetersizlikleri, dil ve konuşma bozuklukları, duygu ve davranış bozuklukları, görme yetersizlikleri, bedensel yetersizlikler, üstün zeka ve yetenek, kaynaştırma, erken eğitim, Dünyada ve Türkiye’de özel eğitim uygulamaları.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Özel eğitim teriminin tanımını ve kapsadığı alanı açıklar. Özel gereksinimli çocukların hangi özelliklere sahip olduğunu açıklar.
2 Özel eğitim destek hizmetlerini örnekler vererek açıklar.
3 Ülkemizdeki özel eğitim uygulamalarının dünü ve bugünü hakkında bilgi verir
4 Kaynaştırma uygulamaların nasıl gerçekleştirildiğini anlatır.Kaynaştırma öğrencisi için yapılması gerekenleri aşama aşama belirtir.
5 Zeka geriliği, üstün zeka, öğrenme güçlüğü, duygu ve davranış bozukluğu, işitme engeli, görme engeli, ileri derecede ve çoklu yetersizlik bedensel engel gibi farklı özelliklere sahip bireylerin genel özelliklerini tanımlar.Özel gereksinimli çocukların hastalıklarının nedenleri hakkında bilgi verir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Kaynaştırmanın Tanımı Önemi ve Amacı anlatım,tartışma
2 Dünya’da ve Türkiye'de Kaynaştırma Uygulamaları anlatım, tartışma
3 Kaynaştırmada Kullanılan Yöntemler anlatım, tartışma
4 Kaynaştırmada Kullanılan Teknikler anlatım, tartışma
5 Kaynaştırma Eğitimine Hazırlık anlatım, tartışma
6 Kaynaştırma Uygulamasında Dünyadaki ve Türkiyedeki İyi Örnekler anlatım, tartışma
7 Kaynaştırma Eğitimi anlatım, tartışma
8 Ara sınav
9 Kaynaştırmada Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar anlatım, tartışma
10 Kaynaştırmanın Yararları anlatım, tartışma
11 Kaynaştırmada Değerlendirme,Tarama ve Gönderme anlatım, tartışma
12 Öğretimsel Uyarlamalar anlatım, tartışma
13 Kaynaştırma Destek Hizmetleri anlatım, tartışma
14 Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) anlatım, tartışma
15 Genel Konu Tekrarı anlatım, tartışma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Aral , N. Ve Gürsoy , F. (2018) . Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri Özel Gereksinimli Çocuklar . Ankara: Hedef Yayıncılık
2 Batu, S ve İftar G,K. 2005. Kaynaştırma. Kök Yayıncılık, Ankara.
3 İbrahim H. Diken (Editör) (2010). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Özel eğitim teriminin tanımını ve kapsadığı alanı açıklar. Özel gereksinimli çocukların hangi özelliklere sahip olduğunu açıklar. 1͵9 1͵2
2 Özel eğitim destek hizmetlerini örnekler vererek açıklar. 1͵9 1͵2
3 Ülkemizdeki özel eğitim uygulamalarının dünü ve bugünü hakkında bilgi verir 6 1͵2
4 Kaynaştırma uygulamaların nasıl gerçekleştirildiğini anlatır.Kaynaştırma öğrencisi için yapılması gerekenleri aşama aşama belirtir. 4͵5͵8 1͵2
5 Zeka geriliği, üstün zeka, öğrenme güçlüğü, duygu ve davranış bozukluğu, işitme engeli, görme engeli, ileri derecede ve çoklu yetersizlik bedensel engel gibi farklı özelliklere sahip bireylerin genel özelliklerini tanımlar.Özel gereksinimli çocukların hastalıklarının nedenleri hakkında bilgi verir. 1͵5͵12 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 2 2 4
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 6 6
8 Ara Sınav 1 1 1
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 10 10
16 Son Sınav 1 1 1
  120