Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi
Ders Bilgileri
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
CGP233 | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr.Gör. Merve Koyuncu |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Özel gereksinimli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. Özel gereksinimli olma nedenleri, teşhis ve eğitimleri hakkında bilgi kazandırmak. Kaynaştırma uygulamaları hakkında bilgi kazandırmak. Ailelerle birlikte çalışma hususunda bilgi kazandırmak. Kaynaştırma ile ilgili kavramlar, kaynaştırma teknikleri, kaynaştırmaya hazırlık etkinlikleri, kaynaştırma süreci, kaynaştırma eğitimde dikkat edilmesi gereken noktalar ve kaynaştırma programları ile ilgili yeterlilik kazandırmaktır. |
İçeriği | Özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitim, gelişimsel yetersizlikler, zihinsel yetersizlik ve otistik bozukluklar, öğrenme güçlükleri, işitme yetersizlikleri, dil ve konuşma bozuklukları, duygu ve davranış bozuklukları, görme yetersizlikleri, bedensel yetersizlikler, üstün zeka ve yetenek, kaynaştırma, erken eğitim, Dünyada ve Türkiye’de özel eğitim uygulamaları. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Özel eğitim teriminin tanımını ve kapsadığı alanı açıklar. Özel gereksinimli çocukların hangi özelliklere sahip olduğunu açıklar. |
2 | Özel eğitim destek hizmetlerini örnekler vererek açıklar. |
3 | Ülkemizdeki özel eğitim uygulamalarının dünü ve bugünü hakkında bilgi verir |
4 | Kaynaştırma uygulamaların nasıl gerçekleştirildiğini anlatır.Kaynaştırma öğrencisi için yapılması gerekenleri aşama aşama belirtir. |
5 | Zeka geriliği, üstün zeka, öğrenme güçlüğü, duygu ve davranış bozukluğu, işitme engeli, görme engeli, ileri derecede ve çoklu yetersizlik bedensel engel gibi farklı özelliklere sahip bireylerin genel özelliklerini tanımlar.Özel gereksinimli çocukların hastalıklarının nedenleri hakkında bilgi verir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Kaynaştırmanın Tanımı Önemi ve Amacı | anlatım,tartışma |
2 | Dünya’da ve Türkiye'de Kaynaştırma Uygulamaları | anlatım, tartışma |
3 | Kaynaştırmada Kullanılan Yöntemler | anlatım, tartışma |
4 | Kaynaştırmada Kullanılan Teknikler | anlatım, tartışma |
5 | Kaynaştırma Eğitimine Hazırlık | anlatım, tartışma |
6 | Kaynaştırma Uygulamasında Dünyadaki ve Türkiyedeki İyi Örnekler | anlatım, tartışma |
7 | Kaynaştırma Eğitimi | anlatım, tartışma |
8 | Ara sınav | |
9 | Kaynaştırmada Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar | anlatım, tartışma |
10 | Kaynaştırmanın Yararları | anlatım, tartışma |
11 | Kaynaştırmada Değerlendirme,Tarama ve Gönderme | anlatım, tartışma |
12 | Öğretimsel Uyarlamalar | anlatım, tartışma |
13 | Kaynaştırma Destek Hizmetleri | anlatım, tartışma |
14 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) | anlatım, tartışma |
15 | Genel Konu Tekrarı | anlatım, tartışma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Aral , N. Ve Gürsoy , F. (2018) . Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri Özel Gereksinimli Çocuklar . Ankara: Hedef Yayıncılık | ||
2 | Batu, S ve İftar G,K. 2005. Kaynaştırma. Kök Yayıncılık, Ankara. | ||
3 | İbrahim H. Diken (Editör) (2010). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Özel eğitim teriminin tanımını ve kapsadığı alanı açıklar. Özel gereksinimli çocukların hangi özelliklere sahip olduğunu açıklar. | 1͵9 | 1͵2 |
2 | Özel eğitim destek hizmetlerini örnekler vererek açıklar. | 1͵9 | 1͵2 |
3 | Ülkemizdeki özel eğitim uygulamalarının dünü ve bugünü hakkında bilgi verir | 6 | 1͵2 |
4 | Kaynaştırma uygulamaların nasıl gerçekleştirildiğini anlatır.Kaynaştırma öğrencisi için yapılması gerekenleri aşama aşama belirtir. | 4͵5͵8 | 1͵2 |
5 | Zeka geriliği, üstün zeka, öğrenme güçlüğü, duygu ve davranış bozukluğu, işitme engeli, görme engeli, ileri derecede ve çoklu yetersizlik bedensel engel gibi farklı özelliklere sahip bireylerin genel özelliklerini tanımlar.Özel gereksinimli çocukların hastalıklarının nedenleri hakkında bilgi verir. | 1͵5͵12 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 2 | 2 | 4 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
120 |