Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi

Ders Bilgileri

ERKEN ÇOCUKLUKTA MATEMATİK
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
CGP231 Güz 2 0 2 5

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) yok
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr.Gör. Güzin ÖZÇELİK
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu dersin sonunda: Matematiksel düşünceyi, okulöncesi çocuklar için geliştirilecek matematik programlarının içeriğini, ilkelerini, uygulama süreçlerini ve yöntemlerini, matematiksel düşünceyi geliştirmeye yönelik materyalleri kavrayabilecektir.
İçeriği Matematiğin tanımı, içeriği. Günlük yaşamdaki matematik ? Matematiğin ilke ve standartları ? Çocuklarda düşünce gelişimi ve Matematiksel düşüncenin gelişimi ? Sayma öncesi kavramlar ve süreçler ( sınıflandırma, karşılaştırma, eşleştirme, ayırt etme, sıralama ve örüntü) ? Sayma ve sayılar, grafikler, geometri, ölçüm,veri toplama ? Problem çözme ( toplama, çıkarma, çarpma, bölme) ? Matematik dili ? Dünyada okulöncesi çocukları için kullanılan matematik programları ? Matematik materyallerini inceleme ve matematik materyali geliştirme

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 . Erken çocukluk eğitimi alanındaki son gelişmeleri takip edebilecek alan bilgisine ve alanıyla ilgili kavram bilgisine ve kavramlar arası ilişkileri transfer edebilme bilgisine sahiptir.
2 Erken çocukluk eğitimi alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3 Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
4 Erken çocukluk eğitimi alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
5 Erken çocukluk eğitiminin özelliklerini ve ilkelerini dikkate alarak çocukların gelişim özelliklerine, bireysel farklılıklarına uygun öğrenme ve öğretme stratejileri, yöntem ve tekniklerini uygular ve çok yönlü değerlendirir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Matematiğin tanımı, içeriği. Günlük yaşamdaki matematik anlatım, tartışma .sunum
2 Çocuklarda düşünce gelişimi ve Matematiksel düşüncenin gelişimi anlatım, tartışma .sunum
3 Sayma öncesi kavramlar ve süreçler ( sınıflandırma, karşılaştırma, eşleştirme, ayırt etme, sıralama ve örüntü) anlatım, tartışma .sunum
4 Sayma öncesi kavramlar ve süreçler ( sınıflandırma, karşılaştırma, eşleştirme, ayırt etme, sıralama ve örüntü) anlatım, tartışma .sunum
5 Sayma öncesi kavramlar ve süreçler ( sınıflandırma, karşılaştırma, eşleştirme, ayırt etme, sıralama ve örüntü) anlatım, tartışma .sunum
6 Ara Sınav
7 Sayma ve sayılar, grafikler, geometri, ölçüm,veri toplama anlatım, tartışma .sunum
8 Sayma ve sayılar, grafikler, geometri, ölçüm,veri toplama anlatım, tartışma .sunum
9 Sayma ve sayılar, grafikler, geometri, ölçüm,veri toplama anlatım, tartışma .sunum
10 Problem çözme ( toplama, çıkarma, çarpma) anlatım, tartışma .sunum
11 Problem çözme ( toplama, çıkarma, çarpma, bölme) anlatım, tartışma .sunum
12 Problem çözme ( toplama, çıkarma, çarpma, bölme) anlatım, tartışma .sunum
13 Dünyada okulöncesi çocukları için kullanılan matematik programları anlatım, tartışma .sunum
14 Hafta Matematik materyallerini inceleme ve matematik materyali geliştirme anlatım, tartışma .sunum
15 Hafta Matematik materyallerini inceleme ve matematik materyali geliştirme anlatım, tartışma .sunum
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Okul Öncesi Dönemde Matematik Etkinlikleri Doç.Dr Berrin Akman

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 . Erken çocukluk eğitimi alanındaki son gelişmeleri takip edebilecek alan bilgisine ve alanıyla ilgili kavram bilgisine ve kavramlar arası ilişkileri transfer edebilme bilgisine sahiptir. 1͵2 1͵2
2 Erken çocukluk eğitimi alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 2͵6 1͵2
3 Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. 1͵10͵12 1͵2
4 Erken çocukluk eğitimi alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 1͵2 1͵2
5 Erken çocukluk eğitiminin özelliklerini ve ilkelerini dikkate alarak çocukların gelişim özelliklerine, bireysel farklılıklarına uygun öğrenme ve öğretme stratejileri, yöntem ve tekniklerini uygular ve çok yönlü değerlendirir.
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 2 28
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 1 8 8
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 2 5 10
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 10 10
8 Ara Sınav 1 1 1
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 2 10 20
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 1 4 4
15 Son Sınav için Hazırlık 1 10 10
16 Son Sınav 1 1 1
  120