Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi

Ders Bilgileri

ÇOCUK VE İLETİŞİM
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
CGP112 Bahar 2 0 2 3

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) YOK
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) ÖĞR.GÖR.MERVE KOYUNCU
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar yok
Staj Durumu Yok
Amacı Öğrenci, bu ders sonunda çocukla etkili iletişim kurma becerisine sahip olabilecektir.
İçeriği İletişim, Çocuklarla etkili iletişim teknikleri, Aile çocuk arasındaki etkili iletişim, Aileyle etkili iletişim kurma teknikleri, İş hayatında iletişim, Personelle etkili iletişim tekniklerini uygulama

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Etkili iletişim tekniklerini belirleyebilir,
2 Etkili iletişim tekniklerini uygulayabilir,
3 Çocukla etkili iletişim kullanabilir,
4 Çocuğun çevresiyle etkili iletişim kullanabilir,
5 İş yaşamındaki personelle etkili iletişim kullanabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Etkili iletişim /İletişimin Temel Kavramları anlatım,tartışma
2 İletişimi Oluşturan Temel Koşullar anlatım,tartışma
3 İletişim Engelleri anlatım,tartışma
4 İletişimi Olumsuz Etkileyen Durumlar anlatım,tartışma
5 Çatışma ve İletişim anlatım,tartışma
6 Çocuklarla İletişim Kurma /Gençlerle Nasıl İletişim Kurulur anlatım,tartışma
7 Ara sınav ONLINE olarak uzaktan yapılacaktır. Ara sınavın %40' alınarak Arasınav notu verilecektir. online
8 Ailede İletişim anlatım,tartışma
9 Ailede İletişimin Çocuk Üzerindeki Etkileri anlatım,tartışma
10 Aile ve Çocuk anlatım,tartışma
11 İletişimde Aile İlişkilerinin Önemi anlatım,tartışma
12 İletişim ve Aile Tutumları anlatım,tartışma
13 İletişimde Disiplin Kavramları anlatım,tartışma
14 Çocuk ve İletişimde Özel Durumlar anlatım,tartışma
15 Final sınavı ONLINE olarak yapılacaktır. Arasınavın %40'ı ve Final sınavı notunun % 60'ı alınarak olup Final sınav notu hesaplanacaktır. online
16

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Editör: Prof.Dr.Abide Güngör , Etkili İletişim, 6. Baskı, Hedef CS Yayıncılık, 2019.
2 İstanbul Üniversitesi'nin erişime açmış olduğu kaynaklardan olan "Çocukla İletişim" kitabı

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Etkili iletişim tekniklerini belirleyebilir, 4͵5 1͵2
2 Etkili iletişim tekniklerini uygulayabilir, 5 1͵2
3 Çocukla etkili iletişim kullanabilir, 12 1͵2
4 Çocuğun çevresiyle etkili iletişim kullanabilir, 3͵5 1͵2
5 İş yaşamındaki personelle etkili iletişim kullanabilir. 12 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 2 28
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 5 5
8 Ara Sınav 1 1 1
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 5 5
16 Son Sınav 1 1 1
  54