Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi
Ders Bilgileri
ÇOCUK VE OYUN | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
CGP122 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 7 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör Güzin AYAN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Oyunun önemini ve oyun kuramlarını öğrenme, oyun etkinliği planlama, uygulama ve değerlendirme, oyun temelli değerlendirme yapma, oyun dağarcığını geliştirme. |
İçeriği | Oyunun önemi, oyun kuramları, oyun temelli değerlendirme, oyun etkinliği planlama, uygulama ve değerlendirme, oyun alanı hazırlama, oyuncak tasarlama, geleneksel çocuk oyunları ve oyuncaklar. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Oyunun farklı gelişimsel yaklaşımlar açısından tanımını yapabilir |
2 | Oyun gelişimi etkileyen faktörleri bilir. |
3 | Oyunun sosyal ve bilişsel gelişim aşamalarını bilir |
4 | Oyun teorilerini bilir, açıklar ve karşılaştırır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Oyunun Gelişimi ve farklı kuramlara göre tanımı | |
2 | Oyunun Gelişimini Etkileyen Faktörler | |
3 | Engelli Çocuklarda Oyun Gelişimi | |
4 | Oyunun Başlatılması ve Sürdürülmesi İçin Gerekli Sosyal Davranışlar | |
5 | Oyun Teorileri (Klasik -Modern) | Sunum, Proje |
6 | Çocuğun Oyun tercihlerini etkileyen faktörler | Sunum, Proje |
7 | Ara Sınav | Çoktan Seçmeli(Test) |
8 | Çevre Düzenlemesi ve Materyal Seçimi, Oyun Sırasında Eğitimcinin Rolü, Öğretmen çeşitleri | Sunum, Proje |
9 | Oyunla eğitim, Oyunun evreleri | Sunum, Proje |
10 | Parten – Sosyal Oyun, Smilansky – Fonksiyonel Oyun | Sunum, Proje |
11 | Oyun planı hazırlığı , oyun sunumu | Sunum, Proje |
12 | Oyun planı hazırlığı , oyun sunumu | Sunum, Proje |
13 | Oyun planı hazırlığı , oyun sunumu | Sunum, Proje |
14 | Genel Tekrar | Sunum, Proje |
15 | Son Sınav | Çoktan Seçmeli(Test) |
16 |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Sevinç, M. 2004, Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitiminde Oyun. İstanbul. Morpa Yayınevi | ||
2 | Çoban B., Nacar E. 2010 Okul Öncesi Eğitimde Eğitsel Oyunlar, Nobel Yayınları, Tuğrul, B. (2014), Oyunun gücü, Hedef Yayıncılık. Ankara |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Oyunun farklı gelişimsel yaklaşımlar açısından tanımını yapabilir | 2͵3͵6 | 1͵2 |
2 | Oyun gelişimi etkileyen faktörleri bilir. | 2͵3͵6 | 1͵2 |
3 | Oyunun sosyal ve bilişsel gelişim aşamalarını bilir | 2͵3͵6 | 1͵2 |
4 | Oyun teorilerini bilir, açıklar ve karşılaştırır. | 2͵3͵6 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 3 | 3 | 9 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
143 |