Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi

Ders Bilgileri

ÇOCUK VE OYUN
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
CGP122 Bahar 2 2 3 7

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör Güzin AYAN
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Oyunun önemini ve oyun kuramlarını öğrenme, oyun etkinliği planlama, uygulama ve değerlendirme, oyun temelli değerlendirme yapma, oyun dağarcığını geliştirme.
İçeriği Oyunun önemi, oyun kuramları, oyun temelli değerlendirme, oyun etkinliği planlama, uygulama ve değerlendirme, oyun alanı hazırlama, oyuncak tasarlama, geleneksel çocuk oyunları ve oyuncaklar.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Oyunun farklı gelişimsel yaklaşımlar açısından tanımını yapabilir
2 Oyun gelişimi etkileyen faktörleri bilir.
3 Oyunun sosyal ve bilişsel gelişim aşamalarını bilir
4 Oyun teorilerini bilir, açıklar ve karşılaştırır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Oyunun Gelişimi ve farklı kuramlara göre tanımı
2 Oyunun Gelişimini Etkileyen Faktörler
3 Engelli Çocuklarda Oyun Gelişimi
4 Oyunun Başlatılması ve Sürdürülmesi İçin Gerekli Sosyal Davranışlar
5 Oyun Teorileri (Klasik -Modern) Sunum, Proje
6 Çocuğun Oyun tercihlerini etkileyen faktörler Sunum, Proje
7 Ara Sınav Çoktan Seçmeli(Test)
8 Çevre Düzenlemesi ve Materyal Seçimi, Oyun Sırasında Eğitimcinin Rolü, Öğretmen çeşitleri Sunum, Proje
9 Oyunla eğitim, Oyunun evreleri Sunum, Proje
10 Parten – Sosyal Oyun, Smilansky – Fonksiyonel Oyun Sunum, Proje
11 Oyun planı hazırlığı , oyun sunumu Sunum, Proje
12 Oyun planı hazırlığı , oyun sunumu Sunum, Proje
13 Oyun planı hazırlığı , oyun sunumu Sunum, Proje
14 Genel Tekrar Sunum, Proje
15 Son Sınav Çoktan Seçmeli(Test)
16

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Sevinç, M. 2004, Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitiminde Oyun. İstanbul. Morpa Yayınevi
2 Çoban B., Nacar E. 2010 Okul Öncesi Eğitimde Eğitsel Oyunlar, Nobel Yayınları, Tuğrul, B. (2014), Oyunun gücü, Hedef Yayıncılık. Ankara

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Oyunun farklı gelişimsel yaklaşımlar açısından tanımını yapabilir 2͵3͵6 1͵2
2 Oyun gelişimi etkileyen faktörleri bilir. 2͵3͵6 1͵2
3 Oyunun sosyal ve bilişsel gelişim aşamalarını bilir 2͵3͵6 1͵2
4 Oyun teorilerini bilir, açıklar ve karşılaştırır. 2͵3͵6 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 4 56
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 3 3 9
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 10 10
8 Ara Sınav 1 1 1
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 10 10
16 Son Sınav 1 1 1
  143