Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi

Ders Bilgileri

BİLGİSAYAR I
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
BTP111 Güz 2 2 3 4

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Osman VİLLİ
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bilgisayar bilimleri temel konuları ve ilgi alanlarını gözden geçirme
İçeriği Bilgisayar Bilimleri konularına genel giriş

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Temel bilimleri Bilgisayar alanında kullanabilme becerisi
2 İstenilen gereksinimleri karşılayacak sistemleri tasarlayabilme becerisi
3 Tasarımları, deneysel yöntemler ile destekleyerek uygulayabilme becerisi
4 Analitik düşünce ile mevcut sistemleri inceleme, iyileştirme ve geliştirmeye yönelik algoritmik çözümler üretebilme becerisi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Bilgisayar Bilimlerinde Temel Kavramlar Anlatım, tartışma
2 Bilgisayar Sistemleri ve Çevre Birimleri Anlatım, tartışma
3 İşletim Sistemlerine Giriş Anlatım, tartışma
4 İşletim Sistemleri Anlatım, tartışma
5 Algoritmalara Giriş Anlatım, tartışma
6 Akış Diyagramı Anlatım, tartışma
7 Veri İletişiminde Temel Kavramlar Anlatım, tartışma
8 Vize Sınavı
9 Microsoft Word Anlatım, tartışma
10 Microsoft Word Anlatım, tartışma
11 Microsoft Excel Anlatım, tartışma
12 Microsoft Excel Anlatım, tartışma
13 Microsoft Excel Anlatım, tartışma
14 Microsoft Power Point Anlatım, tartışma
15 Microsoft Power Point Anlatım, tartışma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Ders içeriği çeşitli kitaplardan derlenmektedir
2

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Temel bilimleri Bilgisayar alanında kullanabilme becerisi 1 1͵2
2 İstenilen gereksinimleri karşılayacak sistemleri tasarlayabilme becerisi 1 1͵2
3 Tasarımları, deneysel yöntemler ile destekleyerek uygulayabilme becerisi 1 1͵2
4 Analitik düşünce ile mevcut sistemleri inceleme, iyileştirme ve geliştirmeye yönelik algoritmik çözümler üretebilme becerisi 1 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 4 56
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 0 0 0
8 Ara Sınav 1 1 1
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 6 6
16 Son Sınav 1 1 1
  92