Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi

Ders Bilgileri

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
CGP121 Güz 3 0 3 5

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) yok
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr Gör Güzin AYAN
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu dersin sonunda öğrencilerin bir okul öncesi programı geliştirebilecek bilgi ve beceriye sahip olması hedeflenmiştir.
İçeriği Okul Öncesi eğitim programının temel esasları; Direct instruction, Theme-based approach, Developmentally appropriate practice, High Scope, Montessori, Bank Street, Reggio Emilia, Waldorf, Head Start okul öncesi programlarınn özellikleri; okul öncesi eğitim programı hazırlama (temel ilkeleri, hedefleri ve kazanımları, öğretmenin rolleri ve özellikleri, materyalleri ve eğitim ortamı, okul-aile-çevre işbirliği ile ilgili standartlar ve stratejiler geliştirme, programın değerlendirme yöntemleri

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Öğrenciler programın içeriğini ve eğitim kurumu için gerekliliğini bilirler
2 Öğrenciler farklı okul öncesi eğitim programlarını değerlendirir
3 Öğrenciler çocuklara hangi aylarda hangi seviyede eğitim programı uygulayacaklarını bilirler
4 Öğrenciler okulöncesi eğitim programlarında dikkat edilmesi gereken ilkeleri açıklar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders içeriğinin, kaynakların, ve değerlendirme sisteminin tanıtımı Sunum, Proje, soru cevap
2 Okul Öncesi eğitim programının temel esasları Sunum, Proje, soru cevap
3 Okul Öncesi eğitim programının temel esasları Sunum, Proje, soru cevap
4 Okul Öncesi eğitim programlarının ortak özellikleri Sunum, Proje, soru cevap
5 Okul Öncesi eğitim programlarının farklı özellikleri Sunum, Proje, soru cevap
6 Türkiye okul öncesi programının özellikleri Sunum, Proje, soru cevap
7 Türkiye okul öncesi programının özellikleri Sunum, Proje, soru cevap
8 Ara sınav Yazılı
9 Program hazırlama ve içerik oluşturma: Amaç ve kazanımla belirleme Sunum, Proje, soru cevap
10 Program hazırlama ve içerik oluşturma: Öğretmenin rolleri ve özelliklerini belirleme Sunum, Proje, soru cevap
11 Program hazırlama ve içerik oluşturma: okul-aile-çevre işbirliği ile ilgili standartlar ve stratejiler geliştirme Sunum, Proje, soru cevap
12 Program hazırlama ve içerik oluşturma: Materyaller ve eğitim ortamını düzenleme Sunum, Proje, soru cevap
13 Programın değerlendirmesi için yöntem belirleme Sunum, Proje, soru cevap
14 Programın değerlendirmesi için yöntem belirleme Sunum, Proje, soru cevap
15 Proje sunumları soru cevap
16 Son Sınav Yazılı

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Okul Öncesi Eğitim Programları Pro. Dr. Aysel KÖKSAL AKYOL

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Öğrenciler programın içeriğini ve eğitim kurumu için gerekliliğini bilirler 1͵2͵3͵6͵10 1͵2
2 Öğrenciler farklı okul öncesi eğitim programlarını değerlendirir 1͵3͵6͵12 1͵2
3 Öğrenciler çocuklara hangi aylarda hangi seviyede eğitim programı uygulayacaklarını bilirler 11͵14 1͵2
4 Öğrenciler okulöncesi eğitim programlarında dikkat edilmesi gereken ilkeleri açıklar 4͵7͵11 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 1 4 4
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 1 2 2
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 4 4
8 Ara Sınav 1 1 1
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 1 1 1
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 5 5
16 Son Sınav 1 1 1
  102