Meslek Yüksekokulu
Lojistik

Ders Bilgileri

LOJİSTİK PAZARLAMASI
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
LOJ252 Bahar 2 0 2 2

Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Ayşe GÜNGÖR
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Pazarlama, kişilerin ve örgütlerin, amaçlarına uygun şekilde değişimi (mübadeleyi) sağlamak üzere; ürünlerin, hizmetlerin ve düşüncelerin yaratılması, fiyatlandırılması, dağıtımı ve tutundurma çabalarının planlanması ve uygulanması sürecidir.
İçeriği Lojistik ürün,ihtiyaç, istek, talep, tüketici, müşteri ve ticari müşteri, satış ve pazarlama, değer ve tatmin olma, rekabet. Bu kavramlar pazarlamanın temelini oluşturmaktadır.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Ürün.Bu kavramlar pazarlamanın temelini oluşturmaktadır.
2 İhtiyaç ve istek.Bu kavramlar pazarlamanın temelini oluşturmaktadır.
3 Talep,tüketici, müşteri ve ticari müşteri.Bu kavramlar pazarlamanın temelini oluşturmaktadır.
4 Satış ve pazarlama, değer ve tatmin olma, rekabet. Bu kavramlar pazarlamanın temelini oluşturmaktadır.
5 Değer ve tatmin olma, rekabet. Bu kavramlar pazarlamanın temelini oluşturmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Pazarlama nedir ? Lojistik nedir ? Anlatım,Sunum
2 Pazarlama kavramı nedir ? Anlatım,Sunum
3 Satış ve pazarlama nedir ? Anlatım,Sunum
4 Müşteri , değişim ve ticari işlemler nedir ? Anlatım,Sunum
5 Pazar tanımları ve çeşitleri nedir ? Anlatım,Sunum
6 Pazar , ürün , müşteri ve üretim arasındaki ilişkiler nedir ? Anlatım,Sunum
7 Ürün anlayışı nedir ? Anlatım,Sunum
8 Ara Sınav
9 Pazarlama ve modern pazarlama anlayışının lojistike etkisi nedir ? Anlatım,Sunum
10 Müşteri ihtiyaçları nedir ? Anlatım,Sunum
11 Müşteriyi tatmin edecek fayda sağlamak Anlatım,Sunum
12 Müşterinin tercih edileni olmak Anlatım,Sunum
13 Pazarlama çeşitleri Anlatım,Sunum
14 Pazarlama çeşitleri Anlatım,Sunum
15 Müşteri memnuniyetinde satın almanın fonksiyonu nedir ? Anlatım,Sunum
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Ders notları
2 İnternet
3 Günlük iş tecrübeleri

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Ürün.Bu kavramlar pazarlamanın temelini oluşturmaktadır. 1 1͵2
2 İhtiyaç ve istek.Bu kavramlar pazarlamanın temelini oluşturmaktadır. 2͵3 1͵2
3 Talep,tüketici, müşteri ve ticari müşteri.Bu kavramlar pazarlamanın temelini oluşturmaktadır. 1 1͵2
4 Satış ve pazarlama, değer ve tatmin olma, rekabet. Bu kavramlar pazarlamanın temelini oluşturmaktadır. 1 1͵2
5 Değer ve tatmin olma, rekabet. Bu kavramlar pazarlamanın temelini oluşturmaktadır. 3 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 2 28
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 5 5
8 Ara Sınav 1 1 1
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 1 5 5
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 6 6
16 Son Sınav 1 1 1
  60