Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Yönetimi

Ders Bilgileri

SAĞLIK KURUMLARINDA KALİTE YÖNETİMİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
SKY326 Bahar 2 2 3 5

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Dr.Öğr.Ü. Özlem KÖROĞLU
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Öğrencilerin sağlık hizmetlerinde kalite iyileştirme kavramlarını, yöntemlerini, araçlarını bilmesi ve kullanabilmesi amaçlanmaktadır.
İçeriği Sağlık hizmetlerinde kalite kavramı, müşteri algıları, yapı, süreç ve sonuç ölçüleri, temel kalite iyileştirme araçları, kalite iyileştirme ekipleri, dışsal kalite iyileştirme yöntemleri

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Kalite ve kalite ile ilgili kavramları açıklayabilecektir.
2 Kalite iyileştirme faaliyetlerini örnekleyebilir.
3 Kalite iyileştirme tekniklerini kullanabilir.
4 Kalitenin boyutlarını sınıflar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Kalite kavramı, sağlık hizmetlerinde kalite, kaliteyi etkileyen faktörler Anlatım, tartışma, sunum
2 Kalitenin boyutları, hizmet işletmesi olarak sağlık kuruluşlarının özellikleri Anlatım, tartışma, sunum
3 Sürekli kalite iyileştirme kavramı Anlatım, tartışma, sunum
4 Kalite yönetim sisteminin sağlık hizmetlerindeki başarısı için gerekli faktörler Anlatım, tartışma, sunum
5 Sağlık Hizmetlerinde Komitelerin kalite iyileştirmedeki rolü Anlatım, tartışma, sunum
6 Kalite çemberleri, Deming çevrimi Anlatım, tartışma, sunum
7 Liderlik Anlatım, tartışma, sunum
8 Ara sınav
9 Kalite Kültürü ve değişim Anlatım, tartışma, sunum
10 Sağlık İşletmelerinde Kıyaslama Anlatım, tartışma, sunum
11 Hizmet kalite kriterleri (kamu ve özel hastaneler) Anlatım, tartışma, sunum
12 ISO 9000 Standartları ve sağlıkta uygulanması Anlatım, tartışma, sunum
13 Vaka çalışması-I Tartışma
14 Vaka çalışması-II Tartışma
15 Genel Sınava Hazırlık Tartışma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Akın Maşrap,Sağlık İşletmelerinde Kalite
2 Krizden çıkış / Deming, W.Edwards ; W.Edwards Deming Hazırlayanlar:İsmail Balcı, Mecit Odlukaya, Senem Demirdamar
3 Uluslararası sağlıkta performans ve kalite kongresi : bildiriler kitabı, 19-21 Mart 2009, Antalya / ed. Harun Kırılmaz.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Kalite ve kalite ile ilgili kavramları açıklayabilecektir. 3͵11 1͵2
2 Kalite iyileştirme faaliyetlerini örnekleyebilir. 3͵11 1͵2
3 Kalite iyileştirme tekniklerini kullanabilir. 3͵11 1͵2
4 Kalitenin boyutlarını sınıflar. 3͵11 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 4 56
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 0 0 0
8 Ara Sınav 0 0 0
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 7 7
16 Son Sınav 1 1 1
  120