Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
Mimarlık
Ders Bilgileri
ENERJİ ETKİN BİNA TASARIMI |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
ARC371 |
Güz |
3 |
0 |
3 |
3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
YOK |
Dili |
Türkçe |
Türü |
Seçmeli |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Dr. Öğr. Ü. H. Fikret OKUTUCU |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
|
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
"Doğa verileriyle ilgili temel ilkelerin aktarılmasıyla insan sağlığına uygun sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasının sağlanması yani, doğanın insana verdiği güneşin, rüzgarın, nemin ve yağmurun bina aracılığı ile binayı kullanana yararlı hale getirilebileceği bilgisinin ve inancının oluşturulmasının sağlanması.
Çevre bilincinin yapı ölçeğinde oluşturulması. Giydirme cam cephelerinin ülkenin enerji tüketimine etkisinin fark ettirilmesi. Mimar adayının kendine güvenmesini sağlayacak bilgi ile donatılması hedeflenmektedir.
Son altı haftada: Öğretilen sözel bilgilerin çizim/tasarıma aktarılması. Seçilen bir konuda bir plan, bir kesit, bir görünüş ve bir detay ve rapordan oluşan A3/A4 boyutundaki bir teslimle proje elde edilmesi.
|
İçeriği |
"Enerjinin tanımı, enerji üretimi sırasında oluşan çevre kirliliği, enerji etkin bina ilkelerinin uygulandığı bina ile uygulanmayan bina arasındaki kıyaslamanın yapılması, bu konudaki doğru ve yanlış örnekler aracılığıyla konunun öneminin fark ettirilmesi, güneş enerjisini ısıya dönüştüren yapı elemanlarının incelenmesi, binada bölgeleme yapılabilmesinin ilkeleri.
"
|
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Temel Mimarlık bilgisi edinmek |
2 |
Toplumsal ve çevresel sorunlara duyarlı, sürdürülebilir tasarımlar için bilimsel ve teknolojik açıdan bilgi toplamak |
3 |
Mimarlık alanında bilimsel araştırma yapabilmek, eleştirel düşünmek |
4 |
Fiziksel çevre ve insan davranışları bağlamında ihtiyaçları ve kültürel farklılıkları tanımak |
5 |
Meslek pratiğini geliştirme bağlamında güncel teknolojileri takip etmek |
6 |
Literatür takibi, proje sunumu ve makale yazımı için grafik teknikleri ve akıcı İngilizce kullanmak |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Enerji nedir? Enerji-çevre ilişkileri
|
Uygulama alıştıması |
2 |
Bina aracılığı ile enerji kazanım seçenekleri
|
Uygulama alıştıması |
3 |
Güneş enerjisini ısıya dönüştüren yapı elemanlarının tanıtımı
|
Uygulama alıştıması |
4 |
Planda ve kesitte bölgeleme yapılması
|
Uygulama alıştıması |
5 |
Güneş enerjisini ısıya dönüştüren yapı elemanlarının detaylandırılması
|
Uygulama alıştıması |
6 |
Güneş enerjisini ısıya dönüştüren yapı elemanlarının detaylandırılması
|
Uygulama alıştıması |
7 |
Proje konularının belirlenmesi ve ihtiyaç programının çıkartılması
|
Uygulama alıştıması |
8 |
Ara Sınav
|
|
9 |
Tasarım
|
Uygulama alıştıması |
10 |
Tasarım
|
Uygulama alıştıması |
11 |
Tasarım
|
Uygulama alıştıması |
12 |
Ara Jüri
|
Uygulama alıştıması |
13 |
Tasarım
|
Uygulama alıştıması |
14 |
Tasarım
|
|
15 |
Tasarım
|
|
16 |
Son Sınav |
|
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Ciravoğlu, Aysen, 2010, Kentte, yaşamda, mimaride ekolojik perspektifler, mimarlar Odası yayını.
|
|
|
2 |
Göksu, Çetin. Güneş Kent, Güneş Kitapları yayını.
|
|
|
3 |
Internet bazlı kaynaklar,Tasarım ile ilgili kitaplar ve dergiler
|
|
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Temel Mimarlık bilgisi edinmek |
4 |
1͵2 |
2 |
Toplumsal ve çevresel sorunlara duyarlı, sürdürülebilir tasarımlar için bilimsel ve teknolojik açıdan bilgi toplamak |
11 |
1͵2 |
3 |
Mimarlık alanında bilimsel araştırma yapabilmek, eleştirel düşünmek |
14 |
1͵2 |
4 |
Fiziksel çevre ve insan davranışları bağlamında ihtiyaçları ve kültürel farklılıkları tanımak |
3 |
1͵2 |
5 |
Meslek pratiğini geliştirme bağlamında güncel teknolojileri takip etmek |
5 |
1͵2 |
6 |
Literatür takibi, proje sunumu ve makale yazımı için grafik teknikleri ve akıcı İngilizce kullanmak |
15 |
1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
0 |
0 |
0 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
0 |
0 |
0 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
4 |
4 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
4 |
6 |
24 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
1 |
2 |
2 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
0 |
0 |
0 |
16 |
Son Sınav |
1 |
4 |
4 |
|
90 |