Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
Mimarlık

Ders Bilgileri

BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM IV
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
ARC384 Bahar 3 0 3 3

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM III
Dili Türkçe
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğ.Gör. Orçun ÖZKAN
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Öğrencinin tasarım çalışması aşamalarında bilgisayardan yararlanarak görselleştirme yapabilmesi, bilgi ve becerisinin kazandırılması.
İçeriği Bilgisayar destekli tasarımın genel kavramları ile iki ve üç boyutlu tasarımın temel ilkelerinin AutoCAD, ArchiCAD ve 3dsMax programları çerçevesinde verilmesi.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 İç mimarlık çalışmalarında bilgisayar teknolojilerinden yararlanma
2 iki boyutlu çizimler ile düzenlemeler yapma
3 üç boyutlu çizimler ile düzenlemeler yapma
4 tasarım çalışmalarını bilgisayar ortamında görselleştirme
5 üretilen yapıtları disiplinler arası çalışma ortamında paylaşabilme
6 tasarım programlarının kullanım alanlarını tarif etme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 3dsMax özelliklerinin anlatılması. Uygulama alıştıması
2 3dsMax programının çalışma prensiplerinin anlatılması. Uygulama alıştıması
3 Özelliklerinin anlatılması Uygulama alıştıması
4 Komutlarının gösterilmesi. Uygulama alıştıması
5 Uygulama çizimi yapılması Uygulama alıştıması
6 Uygulama çizimi yapılması Uygulama alıştıması
7 Auto CAD ile uygulama çizimi yapılması Uygulama alıştıması
8 Arasınav
9 Programın arayüzünün tanıtılarak tool’ların anlatılması. Uygulama alıştıması
10 3dsMax’te 2 boyutlu ve 3 boyutlu çizim elemanlarının anlatılması. Uygulama alıştıması
11 3dsMax’te ‘Material Editor’, kaplama özelliklerinin anlatılarak, modellerin kaplanması. Uygulama alıştıması
12 3dsMax’e dışarıdan Autod-cad veya başka dosyaların import edilmesinin anlatılması. Uygulama alıştıması
13 3dsMax’te yapılan bir uygulamanın render alınarak , görsel olarak (jpeg formatta)kaydedilmesi ve dışarıya export edilmesinin anlatılması. Uygulama alıştıması
14 3dsMax’te uygulama çizimi yapılması. Uygulama alıştıması
15 3dsMax’te uygulama çizimi yapılması. Uygulama alıştıması
16 Final

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 3d Studio Max iç ve dış mekan modelleme, Ali Murat Sümen, Kodlab
2 3D Max 2014 ile görselleştirme, Emrah Çelik, Değişim Yayınları
3 İnternet bazlı kaynaklar

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %20 Ara Sınav Ara Sınav
2 %40 Son Sınav Son Sınav
3 %40 Dönem Ödevi Dönem Ödevi

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 İç mimarlık çalışmalarında bilgisayar teknolojilerinden yararlanma 6 1͵2͵3
2 iki boyutlu çizimler ile düzenlemeler yapma 11 1͵2͵3
3 üç boyutlu çizimler ile düzenlemeler yapma 11 1͵2͵3
4 tasarım çalışmalarını bilgisayar ortamında görselleştirme 6 1͵2͵3
5 üretilen yapıtları disiplinler arası çalışma ortamında paylaşabilme 6 1͵2͵3
6 tasarım programlarının kullanım alanlarını tarif etme 6 1͵2͵3
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 0 0 0
8 Ara Sınav 1 2 2
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 1 2 2
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 0 0 0
16 Son Sınav 1 2 2
  90