Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
Mimarlık

Ders Bilgileri

TASARIM STÜDYOSU II
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
ARC202 Bahar 4 6 7 0

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) ARC201
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Burak Taşerimez, Öğr. Gör. Semiha Deniz Coşkun Akdoğan, Öğr. Gör. Yeliz Çermikli Buluklu, Öğr. Gör. Selin Çoruh
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere mekan ile insan ölçeği ilişkisini, form-fonksiyon, mekan strüktür ilişkisini öğretip, mimari tasarımın önemini öğrencilere gösterip öğretmektir. Bunları yaparken bir dönem önceki dönemde öğretilen tüm verileri öğrencilere hatırlatıcı nitelikte tekrarlatıp, yeni projelerinde kullanılması amaçlanmaktadır. Bu dersi başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenciler,tasarım elemanları ve prensiplerini anlama, görsel düzen tekniklerini anlama,limitli sayıda değişkenlerle tasarım problemlerini çözebilme yeteneğini arttırma,biçim işlev mekan strüktür ilişkisini anlama ve öğrenme, gibi hususlarda kendilerini geliştirmiş olacaklardır,soyutlama ve kavramlarla yorumlama, yaratıcı şekillerle problem çözme yöntemleri geliştirme,çizim ve maket yapımı ile tasarım çalışmalarının görsel sunumu,iki ve üç boyutlu görsel sunum teknikleri ve temsiliyetlerinin yorumlanması. Ayrıca; diğer tasarım sahaları ile olan ilişkiyi,tasarımcının insan üzerindeki rolü,grup çalışmasının, nasıl olması gerektiğini öğrenip bu hususlarda kendilerini geliştireceklerdir.
İçeriği Dersin genel amacı, öğrencilerin kent merkezi ve dokusu içerisinde tasarım yapma yeteneklerini geliştirmeyi amaçlamakta, Modüler/Mobil ya da minimal metrekaredeki Konutlardan oluşan bir tasarım ve yerleşimi, Sanat Galerisi, Nikah salonu, Vapur İskelesi, Tren İstasyonu ya da Etkinlik Merkezi gibi bir mimari proje tasarlayarak beraberinde kent içi problemlerini de eski kent dokusu içerisinde çözebilmeyi öğretmektir. Öğrencilerden yüksek nitelikli modern bir proje tasarımı beklenirken , proje arsanın bulunduğu yere sosyal ve fiziksel olarak uygun çözümler üretmeleri, engelli kullanıcıları, diğer farklı çeşitli kullanıcılara ve farklı ülke vatandaşlarına açık ve uygun proje tasarımı yapmaları gerekmektedir.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Mimarlık alanında lisans yeterliliklerine dayalı olarak sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknik geliştirme ve derinleştirme becerisine sahip olabilme
2 Mimarlık alanında proje çalışmalarının aşamalarını planlama becerisine sahip olabilme
3 Mimarlık alanı ile ilişkili olacak şekilde sanat kültürü ve estetik konularında üretime yön verebilecek bilgiye sahip olabilme
4 Mimarlık alanındaki bilgi,yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirme becerisine sahip olabilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Proje konusunun açıklanması ve ısınma projesi
2 Konu ve arazi ile ilgili araştırma/analiz paftalarının sunulması ve değerlendirmeler
3 Leke etüdü, fonksiyon şeması, ana fikir oluşturulması.
4 Arazi analizi, vaziyet planı, planlar üzerinden kritikler
5 Vaziyet planı, planlar, çalışma maketi (1/200) üzerinden kritikler
6 ARA JÜRİ 1: Vaziyet planı, planlar, çalışma maketi (1/200)
7 Vaziyet planı, planlar, kesitler, çalışma maketi (1/200) üzerinden kritikler
8 Ara Sınav (Eskiz Sınavı)
9 Vaziyet planı, planlar, kesitler, görünüşler, çalışma maketi (1/200) üzerinden kritikler
10 Vaziyet planı, planlar, kesitler, görünüşler, çalışma maketleri üzerinden kritikler
11 Vaziyet planı, planlar, kesitler, görünüşler, çalışma maketleri üzerinden kritikler
12 ARA JÜRİ 2: Vaziyet planı, planlar, kesitler, görünüşler, perspektif, arazi ile birlikte kütle maketi (1/200), birim maketi (1/50)
13 Vaziyet planı, planlar, kesitler, görünüşler, çalışma maketleri üzerinden kritikler
14 Vaziyet planı, planlar, kesitler, görünüşler, çalışma maketleri üzerinden kritikler
15 Vaziyet planı, planlar, kesitler, görünüşler, çalışma maketleri üzerinden kritikler
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Görünmez Kentler. Italo Calvino. Yapı Kredi Yayınları ·ISBN 9789750804663
2 Pearman,H.,(2005) Contemporary World Architecture, Phaidon Press Ltd., London.Pople.
3 Brolin, B.C. (1980) Architecture in Context: Fitting New Buildings with Old, Van Nostrand Reinhold Company, New York

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Mimarlık alanında lisans yeterliliklerine dayalı olarak sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknik geliştirme ve derinleştirme becerisine sahip olabilme 4͵5͵11
2 Mimarlık alanında proje çalışmalarının aşamalarını planlama becerisine sahip olabilme 2͵4͵9͵10͵14
3 Mimarlık alanı ile ilişkili olacak şekilde sanat kültürü ve estetik konularında üretime yön verebilecek bilgiye sahip olabilme 3͵4͵5
4 Mimarlık alanındaki bilgi,yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirme becerisine sahip olabilme 13͵18
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 10 140
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 5 5
8 Ara Sınav 1 5 5
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 1 5 5
13 Son Proje 1 5 5
14 Son Uygulama 1 5 5
15 Son Sınav için Hazırlık 1 8 8
16 Son Sınav 1 10 10
  253