Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
Mimarlık

Ders Bilgileri

İNGİLİZCE IV
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
FLE202 Bahar 3 0 3 3

Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Duygu Atilla
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Bu ders öğrencilerin kendi alanlarındaki terminolojiyi baz alarak dil becerilerini geliştirmeyi amaçlar. İletişimsel (Communicative) yöntem kullanılmaktadır.
İçeriği Haftada 3 saat olan bu ders, öğrencilerin kariyer hedeflerini gerçekleştirmek için ihtiyaç duydukları dil becerilerini geliştirmeyi hedefler. Bu amaçla, ders öğrencilere gerçek hayat senaryolarında farkındalık yaratmak için ve öğrencilerin pratik yapmaları için temel kavramlar ve örnek fırsatlar sunmaktadır. Ayrıca, öğrencilere kendi uzmanlık alanlarında çalışmak için ihtiyaç duydukları dil becerilerini pratik yapma olanağı sağlar.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma becerilerini geliştirmek
2 İlgili terminolojiyi ayırt etmek
3 Yeni kelime bilgisini gözden geçirmek için kişisel stratejiler geliştirmek Kelimeleri çeşitli akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma alıştırmalarında kullanmak Öğrencilerin kendi uzmanlık alanlarında gerekli olan çeşitli konuları tartışmak Çeşitli okuma metinlerini değerlendirmek
4 Kelimeleri çeşitli akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma alıştırmalarında kullanmak
5 Öğrencilerin kendi uzmanlık alanlarında gerekli olan çeşitli konuları tartışmak
6 Çeşitli okuma metinlerini değerlendirmek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Reading: Qualities of an architect Vocabulary: Definitions/Words in context Listening and speaking: A conversation between an interviewer and an applicant Writing: completing an interview note Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot
2 Vocabulary: People in architecture, building professionals Guessing meaning from context/definitons Listening and speaking: Conversation between two architects Writing: Filling out the progress update for the client Reading: Reading: Careers in Architecture Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot
3 Vocabulary: Architectural sketches Definitions/synonyms/words in context Reading: About the design process Listening and speaking: Asking for an opinion/Giving an example Reading and discussion: A conversation between two architects Vocabulary game: Brainstorming: Types of building: Agricultural buildings Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot
4 Vocabulary: Describing shapes and structures Definitions/synonyms/words in context Listening and speaking: asking for more information Reading and discussion: The Renaissance-The Spread of Ideas Checking and editing the outlines for presentations Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot
5 Vocabulary: Perspective Drawing Definitions/words in context Listening and speaking: Aconversation between a professor and a student Reading and discussion: Guide to perspective drawing Checking the last points of the outlines for presentations Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot
6 Vocabulary: Basic Math Guessing meaning from context/definitions/sentence-level exercises Listening and speaking: expressing confussion Writing: writing a building plan summary Reading and discussion: Notre Dame de Paris and Gothic Architecture Revision for midterm exam Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot
7 Vocabulary: Design Factors Definitions/sentence-level exercises/guessing meaning from context Listening and speaking: A conversation between an architect and an assistant Reading: A memo on laws govern the construction of new buildings Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot
8 ARA SINAV
9 Vocabulary: Materials 1/Materials 2 Guessing meaning from contex/definitions Listening and speaking: Answering the phone at work/Making a selection Writing: describe your favorite artifact Vocabulary game: brainstorming: Types of buildings: industrial and military buildings Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot
10 Vocabulary: Design tools and materials Definitions/words in context/sentence-level exercises Reading: Architect's Attic Listening and speaking: A conversation between an architecture student and a professor Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot
11 Writing Exam Sunum
12 Writing Exam Sunum
13 Vocabulary: Design tools and materials Definitions/words in context/sentence-level exercises Reading: Architect's Attic Listening and speaking: A conversation between an architecture student and a professor Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot
14 Reading: Drawings Words in context/definitions/sentence-level exercises Listening and speaking: A conversation between an architect and a client Speaking: Acting out the roles based on a task Revision for final exam Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot
15 SON SINAV İÇİN KONULARIN TEKRARI Tartışma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Career Paths Art & Design Express Publishing Virginia Evans- Jenny Dooley- Henrietta P. Rogers
2 Career Paths Architecture Express Publishing Virginia Evans, Jenny Dooley, Dave Cook

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %30 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav
3 %10 Ara Proje Ara Proje

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma becerilerini geliştirmek 16͵18 1͵2͵3
2 İlgili terminolojiyi ayırt etmek 16͵18 1͵2͵3
3 Yeni kelime bilgisini gözden geçirmek için kişisel stratejiler geliştirmek Kelimeleri çeşitli akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma alıştırmalarında kullanmak Öğrencilerin kendi uzmanlık alanlarında gerekli olan çeşitli konuları tartışmak Çeşitli okuma metinlerini değerlendirmek 16͵18 1͵2͵3
4 Kelimeleri çeşitli akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma alıştırmalarında kullanmak 16͵18 1͵2͵3
5 Öğrencilerin kendi uzmanlık alanlarında gerekli olan çeşitli konuları tartışmak 16͵18 1͵2͵3
6 Çeşitli okuma metinlerini değerlendirmek 16͵18 1͵2͵3
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 6 6
8 Ara Sınav 1 1 1
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 1 3 3
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 5 5
16 Son Sınav 1 5 5
  90