Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
Mimarlık
Ders Bilgileri
TEMEL TASARIM I | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
ARC101 | Güz | 4 | 6 | 7 | 0 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Meltem Akyürek, Öğr. Gör. Yeliz Ç. Buluklu, Öğr. Gör. Ayşe İNCE |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Giriş, tasarım esaslarına bir problem tanımlama, bir sorunun çözümünü, 2 ve 3 boyutlu uzay kompozisyon tasarımları ve kendi modelleri ile bulmak için amaçlanmıştır. |
İçeriği | Temel tasarım ilkeleri ve mimari tasarım arasındaki uyum için beceri geliştirmeye yönelik mimari tasarım için öğrenci hazırlamak için bir ara derstir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Mimari tasarımın farklı yönlerini temel ilkeler doğrultusunda algılamak tasarıma adapte etmek, İki boyutlu yüzeyleri analiz etmek |
2 | Değişik malzeme ve teknikler kullanılarak üç boyutlu yüzeyler ve özgün tasarımlar oluşturmak. |
3 | Her türlü mimari tasarımı analiz etme ve ifadelendirme |
4 | Objektif karşılaştırmak ve sentez yapabilmek |
5 | Özgün bir perspektife sahip olma |
6 | tasarım ilkeleri ve bileşenleri ile kompozisyonlar oluşturmak |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Ders konuları hakkında genel toplantısı, kısa bilgi | Teorik Anlatım |
2 | Nokta, Çizgi, Düzlem | Teorik Anlatım ve Uygulama |
3 | Biçim, Hacim, Şekil, Form | Teorik Anlatım ve Uygulama |
4 | Ölçek, Oran, Orantı | Teorik Anlatım ve Uygulama |
5 | Renk, Doku | Teorik Anlatım ve Uygulama |
6 | Derinlik | Teorik Anlatım ve Uygulama |
7 | Tekrar, Ritim | Teorik Anlatım ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Proje Teslimi |
9 | Egemenlik, Hiyerarşi | Teorik Anlatım ve Uygulama |
10 | Simetri, Asimetri | Teorik Anlatım ve Uygulama |
11 | Denge, Birlik | Teorik Anlatım ve Uygulama |
12 | Temel tasarım ilkeleri doğrultusunda oluşturulacak tasarımla ilişkili eleştiriler | Teorik Anlatım ve Uygulama |
13 | Temel tasarım ilkeleri doğrultusunda oluşturulacak tasarımla ilişkili eleştiriler | Teorik Anlatım ve Uygulama |
14 | Temel tasarım ilkeleri doğrultusunda oluşturulacak tasarımla ilişkili eleştiriler | Teorik Anlatım ve Uygulama |
15 | Temel tasarım ilkeleri doğrultusunda oluşturulacak tasarımla ilişkili eleştiriler | Teorik Anlatım ve Uygulama |
16 | Final sınavı |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | 1.Demir Divanlıoğlu, "Temel Tasar" Birsen Yayın Evi, İst. 1997 | ||
2 | Latife Gürer, "Temel Tasarım", Birsen Yayın Evi, ISBN 975-511-386-X | ||
3 | İ. Hulüsi Güngör, "Temel Tasar", Esen Ofset, ISBN : 975 000504 01 | ||
4 | Seylan A., "Temel Tasarım " M Kitap Yayınları ISBN 9750015800 2005 | ||
5 | Francis D.K. CHING, "Mimarlık, Biçim, Mekan ve Düzen" YEM, ISBN 975-8599-20-8 Yayınları. | ||
6 | Germain Bazin, Sanat Tarihi, Sosyal Yayınları. | ||
7 | Heinrich Wolflin, Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Remzi Yayınları. | ||
8 | Sanatı Tanıyalım Dizisi (Roman Gotik, Rönesans, Barok), İnkilap Kitabevi | ||
9 | Anadolu Uygarlıkları Ansiklopedisi, Görsel Yayınları | ||
10 | Engin AKYÜREK, Ortaçağ'dan Yeniçağ'a Felsefe Sanat, İştar Yayınevi | ||
11 | Afşar TİMUÇİN, Düşünce Tarihi. | ||
12 | Internet bazlı kaynaklar |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %20 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %30 | Ödev | Ödev |
3 | %50 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Mimari tasarımın farklı yönlerini temel ilkeler doğrultusunda algılamak tasarıma adapte etmek, İki boyutlu yüzeyleri analiz etmek | 2͵4͵5 | 1͵2͵3 |
2 | Değişik malzeme ve teknikler kullanılarak üç boyutlu yüzeyler ve özgün tasarımlar oluşturmak. | 2͵4͵5 | 1͵2͵3 |
3 | Her türlü mimari tasarımı analiz etme ve ifadelendirme | 2͵4͵5 | 1͵2͵3 |
4 | Objektif karşılaştırmak ve sentez yapabilmek | 2͵4͵5 | 1͵2͵3 |
5 | Özgün bir perspektife sahip olma | 2͵4͵5 | 1͵2͵3 |
6 | tasarım ilkeleri ve bileşenleri ile kompozisyonlar oluşturmak | 2͵4͵5 | 1͵2͵3 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 10 | 140 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 14 | 2 | 28 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 14 | 1 | 14 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
8 | Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 10 | 6 | 60 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
16 | Son Sınav | 1 | 5 | 5 |
300 |