İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )

Ders Bilgileri

PSİKOLOJİK TESTLER : ÇOCUKLUK
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
PSY427 Güz 3 0 3 5

Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili Türkçe
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Demet Buyurgan
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Bu dersin amacı, çocuk değerlendirmede kullanılan ölçüm araçlarının tarihçesini, gelişim sürecini ve çeşitlerini aktarmak, uygulamada kullanılan belli başlı testleri tanıtmak, uygulama kurallarını materyaller eşliğiyle anlatmak ile bazı testlerin puanlama, yorumlama ve psikometrik özelliklerini aktarmaktır.
İçeriği Çocuk değerlendirmede kullanılan testlerin tanımı, işlevi, sınıflandırılması ve tarihçesi, zeka testleri, gelişim tarama testleri, görsel algı testleri, ölçekler, ve etik kurallar

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Psikolojik test kavramını bilmek
2 Psikolojik testlerin uygulanması sırasında ve raporlanma aşamasında gerekli olan etik ilkeleri öğrenmek
3 Test puanlarını normlara uygun şekilde yorumlamak
4 Çocuk değerlendirmede kullanılan güncel psikolojik testleri tanımak
5 Bazı psikolojik testlerin yönergelerini öğrenmek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders içeriğinin tanıtımı, ders planının açıklanması ve öğrencilerle tanışma. Senkron ve Asenkron
2 Psikolojik Testlerin Tanımı, testlerin ilkeleri, işlevleri nelerdir? Psikolojik testlerin tarihçesi,Geçerlik ve güvenirlik. Testlerde etik ve profesyonellik konusu Senkron ve Asenkron
3 Metropolitan Okul Olgunluğu Testi Senkron ve Asenkron
4 Metropolitan Okul Olgunluğu Testi, Aile Anketi Senkron ve Asenkron
5 Cümle Tamamlama Testleri; Beier Cümle Tamamlama Testi, Rotter Cümle Tamamlama Testi Senkron ve Asenkron
6 Gessel GelişimTesti Senkron ve Asenkron
7 Cattel 2A Senkron ve Asenkron
8 Ara Sınav Ödev
9 Goodenough Adam Çiz Testi, Ağaç Çiz testi, Aile Çiz Testi Senkron ve Asenkron
10 Projectif Testler; Louissa Duss Psikanalitik Hikâyeler Testi Senkron ve Asenkron
11 Projectif Testler; CAT (Children Apperception Test) Senkron ve Asenkron
12 Anne-Baba TutuEnvanteri Senkron ve Asenkron
13 Frostig Senkron ve Asenkron
14 Frostig Senkron ve Asenkron
15 Conners Öğretmen ve Ebeveyn, Çocuklar İçin depresyon Ölçeği Senkron ve Asenkron
16 Final Sınavı Ödev

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Öğretilecek testlerin uygulama materyalleri
2 "Özgüven, İ.E. (2012). Psikolojik testler. Nobel Yayıncılık,Ankara. Projektif Teknikler. Nobel Yayınları, Ankara.Karakaş, S. (2006)"

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %20 Ödev Ödev
2 %20 Ödev Ödev
3 %20 Ödev Ödev
4 %40 Ödev Ödev

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Psikolojik test kavramını bilmek
2 Psikolojik testlerin uygulanması sırasında ve raporlanma aşamasında gerekli olan etik ilkeleri öğrenmek
3 Test puanlarını normlara uygun şekilde yorumlamak
4 Çocuk değerlendirmede kullanılan güncel psikolojik testleri tanımak
5 Bazı psikolojik testlerin yönergelerini öğrenmek
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 25 25
8 Ara Sınav 1 7 7
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 27 27
16 Son Sınav 1 7 7
  150