İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )

Ders Bilgileri

GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMA VE PSİKODRAMA II
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
PSY440 Bahar 3 0 3 5

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) yok
Dili Türkçe
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları )
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu dersle öğrencinin grupla psikolojik danışmaya ilişkin bilgileri kavraması, gerekli olan becerileri öğrenmesi amaçlanmaktadır.
İçeriği erapötik Koşullar ve Beceriler, Grupla Psikolojik Danışmaya İlişkin Kavramlar, Psikolojik Danışman, Psikolojik Danışma Grubunun Özellikleri, Grupla Psikolojik Danışmada Terapötik Güçler,Grubun Evreleri, Terapötik Çalışma Uyumu, Grupla Psikolojik Danışmada Amaçlar, Grupla Psikolojik Danışmada Direnç, Grupla Psikolojik Danışmada Transferans, Grupla Psikolojik Danışmada Alıştırmalar, Grup Liderinin Görevleri

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Bu dersin gereklerine yerine getiren öğrenci; 1) Terapötik koşul ve becerileri öğrenir.
2 Grupla psikolojik danışmaya ilişkin bilgileri kavrar.
3 Grup sürecini kavrar.
4 grupla danışmalık sürecini kavrar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanışma klasik ders anlatma
2 Terapötik beceriler ve empati klasik ders anlatma
3 Saygı, somutluk klasik ders anlatma
4 İlişkinin Şimdi ve Buradalığı klasik ders anlatma
5 Kendini Açma ve Yüzleştirme klasik ders anlatma
6 GPD Temel Kavramlar klasik ders anlatma
7 Psikolojik Danışma Grubunun Özellikleri klasik ders anlatma
8 ara sınav
9 Terapötik Güçler klasik ders anlatma
10 Grubun Evreleri klasik ders anlatma
11 Terapötik Çalışma Uyumu klasik ders anlatma
12 GPD'de amaçlar klasik ders anlatma
13 GPD'de amaçlar klasik ders anlatma
14 GPD'de transferans klasik ders anlatma
15 Grup liderinin görevleri klasik ders anlatma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 oltan Acar, N. (2012). Grupla Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri. Ankara: Nobel Yayınevi (Geliştirilmiş 9. Baskı)

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Bu dersin gereklerine yerine getiren öğrenci; 1) Terapötik koşul ve becerileri öğrenir. 1͵2
2 Grupla psikolojik danışmaya ilişkin bilgileri kavrar. 1͵2͵12
3 Grup sürecini kavrar. 1͵2͵11
4 grupla danışmalık sürecini kavrar. 1͵2͵11
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 0 0 0
8 Ara Sınav 1 3 3
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 3 10 30
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 2 10 20
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 10 10
16 Son Sınav 1 3 3
  150